Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Képes beszámoló a 96. brüsszeli autószalonról

2018. január 10. - Ződ2000

Január 12-től várja a látogatókat a 96. a brüsszeli autószalon a brüsszeli vásárvárosban (Heysel metrómegálló), és január 21-ig tart nyitva (hivatalos oldala itt érhető el), a hétvégéken estébe nyúló hosszú napokkal. Brüsszel önmagában is megér egy fapados utat, már csak a múzeumai miatt is, jelenleg egy amerikai autós tárlat várja a látogatókat.  Aki autóval jár arra annak érdemes megnézni a csütörtökön kezdődő Interclassicset Maastrichtban, a holland-belga-német határnál (amely két éve így nézett ki, de az ez évi rendezvényt jobban tükrözi a novemberi brüsszeli kiállításuk).

Páratlan években a rendezvény egy dreamcars tárlattal egészül ki a második hétvégére tavaly ez így nézett ki. Páros évben ezt egy prémiumcsarnok próbálja helyettesíteni. Mivel a kiállítóknak nem kell két tárlat között szétforgácsolni az erőforrásaikat, nekem jobban is tetszik ez a felállás.

map-1.jpg

A Brüsszeli autószalon persze nem ér fel a kontinens nemzetközi kiállításaihoz. Méretében sokkal kisebb, mint frankfurti (vagy akár Párizs), és közel sem annyira kiemelt, mint Genf. Ugyanakkor minőségében sokkal közelebb áll azokhoz, mint a kisebb országos rendezvényekhez (például Essen vagy Amszterdam). A német márkák frankfurti jelenlétét lehetetlen felülmúlni, de talán pont ezért is passzolt ott annyi importmárka. Brüsszelben a németek többsége nem marad el a párizsi idegenlégiós produkciójuktól, míg egy sor márka eljön, akik Frankfurtban passzolnak. Alpine, DS, Nissan Peugeot és a Volvo egyaránt eljöttek Brüsszelbe a frankfurti betli után. A standok pedig a legjobb legnemzetközi kiállításokat idézik, a gyárak teljes mellszélességgel kiálltak a Brüsszeli Autószalon mellett. Bár a rendezvény nem dicsekedhet igazi modell-premierekkel, szinte minden nagyobb márka hozott valami show-elemet, egy-egy izgalmas tanulmányt, világszériás versenyautót vagy más betétprogramot (pl VR-szemüveges vagy többképernyős szimulátort, artistákat esetleg ). Maga a rendezvény arról híres, hogy az amúgy is kedvezményorientált (és eléggé impozáns méretű) belga autópiacon irtózatos értékesítés megy, a nyilvános napokon ezért többnyire komolyan veszik a vevőket.

A VW csoport tömegmárkái egy teljes csarnokot töltenek meg. Az igényesen berendezett, világos csarnok híven tükrözi a VW decens visszafogottságát, vagyis izé, amire a márkának most szüksége van az elmúlt évek szalagcímei után. A VW most nem bohóckodik új résmodellekkel, vagy WRC versenyautóval (emlékszik még valaki arra, hogy ők szerezték meg a múlt évi WRC bajnoki címet?). A VW újdonságai a kereslet kellős közepét célozzák be, az eddig szabadon hagyott „réspiacokon”, amelyeken a Renault vagy a Hyundai tömeges eladásokat produkált eddig most szembenézhetnek a Troc (ez egyébként franciául bolhapiacot jelent, LOL) és a felfújt Tiguan piacra lépésével. A Seat sem készült igazán hangsúlyos dizájnnal, sem modellekkel. Továbbra sem látom hogy mi a piaci stratégiájuk a csoporton belül.

A teremben a Skodának sikerült viszonylag emlékezetes standot produkálnia igényes (de a Skoda szerénységét meg nem hazudtoló) és visszofogottan elegáns dizájnnal, az összes aktuális modellel, plusz egy szép koncepcióautóval, hosztesszekkel és helyi menővel induló Rallye-Fabiával.

A talpasok után a legszélső csarnokban parkol a VW konszern nehézlovagsága, a 12. csarnok nagy részét a Porsche és az Audi standjai töltik meg. A Porsche a szokásos köritéssel hozta el fontosabb modelljeit. Ráadásnak két versenyváltozattal egészítették ki.

A másik szélen pedig az Audi villantott egy meglehetősen komoly installációt, ami szerintem körülbelül a párizsi idegenlégiós standjának színvonalán áll. Szerintem Brüsszelben az Audi volt az a márka, amely igazán a versenysúlya felett küzdött (akkor is, ha igazi premierje nem volt). Akinek a szokásos A1-től Q7-esen át R8-asig tartó paletta nem lenne eléggé érdekes, elhozták az új A7-est és egy villanyautókoncepciót, amiből elég sokat átvettek szériamodellekbe, bár az ajtópanelbe integrált képernyő-tükör kimaradt még az A8-asból is.

A 12-es csarnok közepén az arisztokrácia trónol. A legnagyobb részt a Bentley kapta, de ugyabár ebben a ligában a mennyiség és a minőség fordítottan arányos. Azért az új Continental belseje így is letaglózóan igényes, és a Lambók belsőjén is dolgoztak picit amióta utoljára vezettem...

A mennyiség-minőség ellentétes arányossága a csarnok közepén álló Bugatti standban kulminálódik: ők mindössze egy darab Chiront villantottak, kellően megtámogatva a nemrég elért sebességrekord tematikájával. Én pedig először láthattam Chiron belsőt, bár egy fél órát kellett imádkoznom a cégvezetőnek hogy kinyissa, azt hiszem más fotelhuszár bloggernek nem is sikerült ezután.

A VW-hez képest a másik végletet a Renault képezte, ők szerencsére felhagytak a 10 éve minden komolyabb szalonon villantott pszichedelikus lampionokkal, és némi színt hoztak a kiállított szériamodellekkel. Ezt pedig megfűszerezték egy gyári F1-es autóval, és a Frankfurtban debütált tanulmánnyal. Az a merevplexi cápauszony még a sokat látott embereket is khm meglepheti… Persze a hatásvadász elemek hátulütője, hogy cserében az újdonságokat hanyagolták picit. A legtöbb időt amúgy egy RS szimulátorban töltöttem, ami bemutatta, hogy mire képes az új sport infotainment, amellyel ESP adatokkal együtt rögzíthetünk pályakör-videókat, és oszthatunk meg facebookon.

A nagyok között a Toyota is a nemzetközi autószalonokon megszokott színvonalú standdal készült. Megint hozták a „féldisznót”, azaz a félbevágott LMP1 Le Mans prototípust, amibe csak zokniban lehet beülni, de szinte lehetetlen kiszállni.  Mellettük természetesen az új slágergyanús CHR és Lexusok dobták fel a Toyota palettáját.

A nagyok közül még a Ford készült látványos kiegészítőkkel, sportkocsik, a GT csúcsragadozó utcai változata és életnagyságú Lego-szobor és szimulátorok dobják fel a család hangulatát, amíg apu anyuci új Fiestájára alkudozik.

Itt most tartsunk egy kis szünetet, mert egy nap alatt ennyit sikerült összehozni. A nyilvános napikig még van egy kis idő, de aki kételkedne, a standok javát a második részre tartogatom :).

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6413560483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása