Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

Az oldtimer-kiállítások királynője megint hozza a formáját

2020. február 09. - Ződ2000

A Rétromobile szerdán nyitotta meg kapuit, és vasárnap délutánig várja a látogatókat. Ez a bejegyzés rövid bevezetést nyújt azok számára, akik ezt a héten szeretnének ellátogatni (van még kb egy órájuk).

3_dsc_0291.jpgBármit is keres az ember egy világraszóló oldtimerkiálíltáson, a Rétromobile-on megtalálja a számítását. Akár a magángyűjtők ritka és egzotikus kincsei, akár a gyári múzeumok ékköveit keresi, elégedetten fog távozni.

2_dsc_0396.jpgA kiállítás a szokásos helyszínen található, (ami a Párizsi Autószalonnak is otthont ad, a Expo területén, a Porte de Versailles-metrómegállónál. A Rétromobile a Párizsi Autószalon kiállítási területének kb. 2/3-ade a kisebb standok és sokkal több részlet miatt lassabban is lehet belátogatni.

1_dsc_0096.jpg 

Amikor magángyűjtők felülmúlják a gyári múzeumokat

 

A Rétromobile a valódi spílerek nagy arénája. Az elit autógyűjtők és kereskedők a világ minden tájáról érkezek, hogy bemutassák legjobb autóikat, olyan ritkaságokkal, amik gyakran meghaladják a gyári múzeumok készleteit.

1_dsc_0163.jpgA legjobb standok, mint például a Kidston, a Fiskens vagy a Girardo, páratlan ritkaságot kínálnak, mint például a Jacky Ickx Ferrari versenyautója, vagy egy teljes tornasor a Ferrari hiper-sportkocsikból a 288GTO-tól az Enzo-ig, mellettük pedig Michael Schumacher Forma-1 autójával, vagy egy legendás Ferrari 275 GTB-vel, (korabeli 275-ösből mindhárom standon találtam egyet.

1_dsc_0257.jpgAz világra szóló aukciók felkeltették a klasszikus autók világának figyelmét, és ez a kereskedők felhozatalán látszik legjobban. De még a világrekord árak sem a magyarázatot az olyan standokra, amelyet tele vannak legendás autókkal, amelyek azért hoztak el hogy megcsodálhassuk, de senki sem akarja őket eladni.

 

 

A Lukas Hüni AG minden évben felfoghatatlan vagyont hoz el Párizsba egy adott márka, modell vagy korszak tiszteletére. Ebben az évben a téma az évfordulós Alfa Romeo, és megint ledöbbentő a felhozatal, olyan legendákkal, mint például az őrült ikermotoros 16c-os Bimotore szörny, amely két 8 hengeres motorral rendelkezik, egy elöl és egy hátul… Na,  ki tippeli meg súlyeloszlását?  :)

1_dsc_9817.jpgMások egyetlen márkára specializálódtak, mint például a Citroen specialista, aki egy őrült SM-autószállítót állított ki, amelyre a 70-es évekből származó egyedi koncepcióautót parkolták rá.

1_dsc_9896.jpgVagy akár egyetlen olyan modell is, mint a HK Engineering, amely bármikor összehozza a világ legnagyobb sirályszárny-sűrűségű pontját.

 

A világ aukciós fővárosa

2_dsc_0395.jpgA Rétromobile egyik legnagyobb erőssége a csúcskategóriájú luxusautók és régiségek aukciója az Artcurial aukciósház standján.

2_dsc_0398.jpgA 2016-os első látogatásom során az egyik autójuk a világrekord megdöntésére készült, és tavaly egy háború előtti Alfa 8c-t értékesítettek elmebeteg 16 millió euróért (ez ugye 5 milliárd forint, plusz az apró).

2_dsc_9118.jpgEz a téma annyira felfutott, hogy pár éve más neves aukciós házak is csatlakoztak az eseményhez, de mivel ők nem tarthattak aukciókat, ezért csak egy kisebb standdal képviseltetik magukat. A Bonhams és a Sotheby’s pedig Párizs szívében rendez aukciót ellen-rendezvényként.

2_dsc_9156.jpgA Bonhams olyan meghökkentő ritkaságokkal és egzotikumokkal töltötte meg a Champs Elysée közelében található Grand Palais-t, mint például az új Stratos, a Maserati Mostro vagy egy nyugdíjazott Toyota Formula-1 autó.

2_dsc_9183.jpgAz RM Sotheby's pedig egy sátrat húzott fel a Szajna folyó másik oldalán egy hasonlóan hihetetlen autókészlettel, köztük a Veneno nyitott Roadster változatával vagy a Delahaye világháború előtti fényűző példányával.

2_dsc_9387.jpgHa ide bejut valaki az önmagában felér egy oldimter-kiállítással, jobb autókkal mint amit itthon valaha is láthattunk. 

 

 

Gyári standok őrült koncepciókkal és múltidéző  legendákkal- francia, német vagy cseh stílusban!

 

3_dsc_0008.jpgA gyári standok minden komolyabb oldtimer -kiállítás szerves részét képezik. Ezek a standok a gyári múzeumok féltve őrzött példányait hozzák össze a jelen márka-jellegzetes díszleteivel és (és néha a jövő formanyelvével, lásd a DS és a Skoda stand koncepcióautója). 3_dsc_0038.jpg

 

3_dsc_0352.jpgAz hazai pálya garantálja a francia gyártók aktív részvételét. A Peugeot, a Citroen, a DS vagy a Bugatti hihetetlen autókat hoz évről évre, amelyek máskor a raktáraik mélyén pihennek. 3_dsc_9980.jpg

A háború előtti sivatagi tanktól az aszimmetrikus DS koncepcióautókig, az 1904-es Porsche hibridtől a futurisztikus Skoda tanulmányig a változatosság határtalan.

 

Múzeumok és rendezvények

 

Minden évben számos feltörekvő vagy épp világhírű rendezvény, vagy épp jelentős nemzeti múzeum bérel helyet a Rétromobile-on, csakhogy feltegye magát a térképre. Persze február eleji ütemezés és Rétromobile 45 éves története is segít ebben.

4-_dsc_0369.jpgEgyes esetekben a múzeumok hozzájárulnak a tematikus kiállításokhoz is vagy összedobják a készleteiket egy közös projektre. 4_dsc_9712.jpg

Sikerült brosúrákat és ötleteket gyűjteni új látogatásokhoz szerte Európában, kezdve a fontosabb rendezvényektől újabb zarándokhelyekig, mint az olasz ASI Autoklub, amely újból megnyitotta a torinói Bertone Múzeumot, vagy a Peterauto a 2020-as naptárát (az ő autóik adják a Hungaroring Classic gerincét).

3_dsc_0383.jpg

A Tatra múzeum külön részleget kapott, de az Fiat Chrysler Heritage is reklámozta az Alfa Múzeumot, amely jubileumi évét ünnepli 2020-ban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr2615466342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2020.02.11. 10:33:09

Biztos óriási élmény lehet egy ilyen kiállítás...

Közi a beszámolót,

Ne haragudj de nem bírom ki, hogy némelyik kép esetében nagyon bosszantó, hogy nincs eleje és/vagy vége az autóknak, és csak egy apróság hiányzik belőlük...Csak az utolsó képek kközül az EB110-es és ez a kis kék kb 60-as évekből származó nyitott formaautó.

Ja és még egy. Szerintem "ékkő" és nem "égkő"... :-)

Bocs...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.11. 12:16:28

Köszi a javítást, fel fogom vinni. A magyar cikkek most kcsit banánprojektként készülnek (az olvasónál majd beérnek :) ), az Egzostive-on lesznek még rendesen cikkek és képek is (az első a Bertonéról: egzostive.com/bertone-retromobile-2020/ ).

Azindex platformon kb 3 ember látta ezt a cikket, úgyhogy a blog-hu-nak nem sok értelme van. Fene se érti miért jó horthy noszalgiás mege orosz haditechnikás szarokat tolni kamu infókkal, az év egyik legfontosabb autós rendezvényéről készült beszámolóra meg tojni magasról, de ez legyen az ő bajuk. Nagyjából minden bejáratott autóüs blog lelép, kár érte.

Ami a képeket illeti, az ebben a posztban szereplő képeket még a visszaút során választottam ki, eléggé rögtönözve.

De utólag belegondolva, a Bugatti standon pl alig készült használható kép vagy a tömeg vagy a fényviszonyok miatt.

Mivel az aukciók miatt a nyilvános napon mentünk, ezért ez így adott volt, ezt kellett kezelni (eleve most először a városon át mentünk tömegközlekedéssel, jó döntés volt márcsak az öreg Mercire tekintettel is).

stig 2020.02.12. 10:14:08

Nem ismerem a blogírás, megjelenítés buktatóit, de számomra továbbra is egyértelmű, ha vki megszokott vmelyik oldalt, akkor ott keresi. Egy darabig. Aztán mivel nincs új írás, lehet már nem pillant rá naponta, elég hetente, aztán kéthetente, havonta. Aztán lehet el is felejti, és csak néha jut eszébe, hiszen minek "fárassza" magát, ha nincs új tartalom... És ezt megértem.

Nekem a nyitólapok között szerepel ezért minden reggel rápillantok hétköznap.

Jó szándékkal írtam, hogy szívesen lementettem volna még néhány képet képernyővédőnek, de mivel hiányzik 10-10 centi innét onnét pár képen ezért említettem meg.

Mindenesetre ha lelépsz az oldalról, azért egy két soros írásban tedd közzé lécci, egy linkkel együtt.
Azért ma beteszem az Egzostive-et is a nyitóoldalak közé:-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.12. 14:22:26

@stig: nem fogok panaszkodni a blog.hu-ra, ezért nem is tervezek szakítást (olyat mint pl a Filmdroid tett, vagy nemrég az USA racing), de nyilván annyi energiát fektetek bele amennyi értelmét látom.

A legsikeresebb Techno Classicás posztom egy nap alatt 100.000 kattintást kapott 2016-ban, ez mind a blog.hu / index érdeme, 100.000 az egzostive két évi kattintása és 3 havi látogatottsága (ott máshogy számol).
Ha egy poszt kikerül az index címoldalra azt megnézik, de ha nem akkor senki sem látja (ezt pl max 4-5 ember).
Az egzostive-on csak ebben az évben vagy 15 poszt született, pl egy teljes 8 részes beszámoló Brüsszeli Autószalonról, és most a Reltromobile-ról potyognak az anyagok, annyi hátulütővel hogy ott kizárólag angolul írok.
Magyar posztokat csak a blog.hu miatt írok továbbra is, de nyilván ezeknek akkor van értelme ha valaki belenéz.

Ha kellenek képek írd meg emailben hogy mi kell és átküldöm nagyban ha még megvan az eredeti.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.10.14. 13:30:12

@stig: hali, ha esetleg nem jártál felém, van egy igencsak neked való poszt az egzostive-on: egzostive.com/autoworld-audi-quattro-40th-anniversary/
Kétszeresen is passzol, pl Stig Blomquist Quattrója is ott figyel... :)
süti beállítások módosítása