Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Az AMTS margójára: milyen egy normális autókiálltás?

2023. március 19. - Ződ2000

 Itt eredetileg egy részletes fényképes AMTS beszámolónak kellene következnie, de annyira frusztráltan távoztunk hogy inkább bepótoljuk a beszámolót az év legjobb autókiállításáról. Brüsszel mindent vitt, ezt már így márciusban ki merjük jelenteni.

 

A Brüsszeli autószalon annyira magasra tette a mércét, hogy nehéz lesz bárkinek is megütni, legyen az IAA (ezúttal Münchenben) vagy a Zoute (ami nálunk simán vitte a pálámát az elmúlt két évben). Aki még nem hallott róla íme egy galéria a tavalyiról.

 

Aki pedig továbbra sem akar foglalkozni a haldokló nyugattal, őket azért várja egy rövid fényképes AMTS beszámoló a poszt végén.

 

Szóval aki nem nagyon fér hozzá normális hírekhez, annak üzenem, hogy nyugaton a helyzet nagyon nem változatlan. Lassan úgy néz ki, hogy az energiaválság oda, a gyártók pedig felülkerekedtek az ukrajnai gyártókapacitások elvesztésén. E „haldokló” nyugati ország pedig egy közel félmilliós újautópiaccal bír (bár az elmúlt években gyengélkedett, így 400.000 alá mentek). És a top 5-ben mindig ott van legalább két prémiummárka. Viszont a piac igényli az autószalont, ami 2020-ban és 2021-ben is elmaradt, a Covid miatt bizonytalanságok miatt. A márciusi hírek épp negatív inflációról szólnak, és azért a félmilliós piac jelentős része évekig nem rendelt autót. Szóval van egy kis nyomás a keresleti oldalon… :)

 1_c32a8200.jpg

Két év kihagyás után a Brüsszeli autószalon durván visszatért. A 100. Brüsszeli Autószalonra (igen, századik, nem százéves!) mindenki kiállított. MINDENKI. 60 autómárka. Igen létezik hatvan autómárka a világon. Míg Párizsba tavaly még a franciák se jöttek el, aki nem akarta kihagyni a belga piacot az itt volt, mert itt kellett lennie. A teljesség kedvéért, két balek márka kihagyta, az amúgy itt nagyon sikeres Mercedes és a kvázi hazai Volvo. Meg is látszik a tavalyi eladásaikon, hogy a svédek nem veszik komolyan a 800.000-es eladási célokat.

 1_plan-salon-2023-v4-1.jpg

A hatvan márkában ott van minden tömeggyártó, teljes VW csoport, Stellantis, Renault, Nissan, Ford de a VW minden elit márkájának szentelt egy méltó standot, a Bentley a 2023-as modellje mellett egy háború előtti Blower parkolt, a Lamborghini egy korai 350GT-t hozott el, és a Bugatti is villantott több generációt (és szemben vele egy Rimac vicsorgott).

 

A Renault és az Alpine is komoly tanulmányokat hozott át, ahogy a DS is újra elhozta a frissített E-Tense tanulmányt a teljes modellpaletta és egy prémium tárgyaló mellett (pedig ők Párizsba el sem jöttek). Ez amúgy annyira megnyerő volt hogy a DS7 E-Tense a semmiből lett az egyik top jelöltem.

 

Az Alfa egy ikonikus 33 Stradaléval dobta fel a standját, de mindenki hozta az eladható modelljeit is, a csak a Maserati standon egy fél tucat modell volt.

 

És ott a sok kis ázsiai egzotikum, mint a Suzuki, Subaru, Isuzu és a szépreményű kínaiak. Szóval 60 márka méltó képviseltben.

 

A kiállítás egy bő hétig tartott két hétvégével és több hosszú nappal, köztük egy hétköznapi nyitva-tartással mi kifejezetten a dolgozó apukák kedvence volt. Az egész rendezvényen látszott hogy igyekeztek igényessé tenni az újautó-vásárlás élményét.

 

A vásárlóerő híján is minőségi szórakoztatást keresőknek is volt rendesen móka. A rendezvény átvette a közben végleg befuccsolt Genftől az év autója szavazást, és külön autótörténeti tárlattal köszöntötte a szintén felsorakozott jelölteket.

 

A belga hadsereg mellett a légierő is eldicsekedett a legfrissebb szerzeményével, a világ legkorszerűbb vadászgépéivel (senki ne kezdjen itt bohóckodni nekem a röhejes ruszki és kínai kamugépekkel).

 

A térképnek nem része, de az Expón foglal helyet december óta a világ legjobb James Bond kiállítása. Valami 40 autó, szinte az összes autó amit Bond valaha vezetett plusz néhány fogdmeg-verda és statiszta. Mellettük pár helikopter, repülő és egy fél metrókocsi (jól olvastad). Ez egy bónusztárlat az 1-es csarnokban, természetesen felárért. Amúgy ez még most is tart, aki arra jár ne hagyja ki!

 

Akinek pedig „térkép e táj”, simán elugorhatott a maastrichti InterClassicra, a hollandok oldtimer-rendezvényére, amelyet az Autószalon első hétvégéjén tartottak.

 

Ja igen AMTS, és Agyarország… A kiállítást a hétvégén tartják, a Hungexpo területén. A szervezők szerint a BKV sűrített járatokkal segít be, mi ennek a fordítottját tapasztaltuk: a beígért 10-es busz sofőrje pökhendi módon, magyarázat nélkül kidobott mindenkit a buszáról, majd jó 40 perces várakozás után meg is érkezett a következő kék busz, ami kb gyalogtempóban araszolt el a III-as kapuig. Aki teheti inkább alapból gyalogoljon a pillangó utcai megállóból.

 1_overview_2023.jpg

A rendezvény öt kisebb vagy nagyobb pavilont tölt meg, de a mennyiség nem arányos a minőséggel. A kiállítás inkább kirakodóvásár, szinte teljesen kétdimenziós, többségében nulla dekorációval. Persze aki az autók miatt jön, fog találni szép számmal. Mindezért közel 7000 forintot kérnek a bejáratnál, ami a szombati nap alapján nem ijesztett el senkit. De nincs az a gyenge forint árfolyam ami mellett ez olcsóbb lenne a brüsszeli jegynél. Kicsit savanyúbb, kiscit drágább, de a miénk... :)

 

A más kérdés, hogy milyen autókat. A felhozatal döntő többsége tuning verda, amit lehet stílusosan és látáskárosodást okozva is művelni. Az tuning autók többsége ez utóbbihoz tartoznak. Aki bírja a gyűrődést a hallását is elvesztheti a hangnyomás-versenyen…

 

Azért akad pár stílusos vagy legalább poénos darab is a tuningoltak között, mint az 50-es évek choptop autói vagy a japán klasszikusok viszonylag méltóságos átépítései.

 

A felhozatal másik nagyobb részét a klasszikusok képezték. Itt a szokásos keleti veteránoktól a FIVA stand mellé leparkolt Maserati Mistralig sok minden belefért. Azért akadt itt pár érdekesség, mint a háború utáni NSZK versenycsapat Veritas autója vagy a Bugatti projekt. Aki nem szokott hozzá hogy minden sarkon valami eurómilliós gyűjtői darab ólálkodik körülötte, annak itt lesz pár orgazmikus élménye. Több tucat nagyon ritka és izgalmas gyűjtői oldtimert láttunk.

 

Elvileg vannak új autók is, de azt autószalonnak nevezni elég nagy botorság lenne. Gyakorlatilag az MG és az Aston Martin az a két márka, amelyik láthatóan elkülönített standdal bír (vagy mi), a többi márka esetében pár nélkülözhető tesztautójuk egy „SUV kiálltás” kifogása alatt parkol a G csarnokban.

 

A kiállítás tartogat azért érdekességet is. A Volánbusz egy sor régi buszt hozott el, de külön helyet kapott a rendőrség is mellettük pedig a hadsereg parkolt le pár érdekességet, mint a török katonai szállítót és a Leopard tankot.

 9_dsc_5860_2.jpg

Összességében azért az AMTS inkább a szegény ember Essen Motor Showja, mint egy rendes autószalon. Cserében azért próbálkoztak egy sokoldalú rendezvénnyel. Akinek van valami bekattanása autók tekintetében, azért fog érdekességet találni.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr5018075004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása