Ez évben harmadik alkalommal kerül megrendezésre brüsszeli Interclassics. Referenciájuk Hollandia legfontosabb oltimer-rendezvénye, a januárban már 25. szülinapjára készülő Interclassics Maastricht, amely az egyik legnagyobb európai regionális oldtimer-kiállításként hirdeti magát. Az év elején már írtam egy beszámolót a hasonló léptékű Anwerp Classicsről, de sajnos az év eleji maastrichti Interclasicsról ez évben lemaradtam (viszont tavaly összejött). A tavalyi brüsszeli Interclassicra viszont sikerült kilátogatni. A szervezők akkor két fő tematikus tárlattal is készültek, ami remekül kiegészíti a börzét. A nagyobbik gyűjtemény a Spa-Francorchamps-i pályán valaha döngetett neves versenyautókat fűzte egy 2x2 tornasorba. Akadt itt a BMW lenyűgöző M1-eséből (Hans Joachim Stuck szolgálati autója) éppúgy, mint Ralf Schumacher és Thierry Boutsen F1-es torpedója, egy Jaguar XJR 14 Le Mansból de akadt néhány a letűnt korok légterelőben szegény lélekvesztő szivarjaiból is. A másik válogatás témája a törpeautók világa volt. Ez egy másik véglet, ahol egymást váltják viccesebbnél viccesebb autók, amelyek között egy Isetta már a közepes méretet képviseli. A mikroautók nagyobb részét a Lowman adhatta, de helyi Autoworld Múzeum is hozzájárult. Ezen felül több érdekességet is láttam, például a BMW 100. Szülinapjára szervezett Autoworld tárlat kedvcsinálóját vagy a Porsche belgiumi hivatalos oldtimer-központjának eléggé impozánsra sikeredett standját.
A oldtimer rendezvények sokáig elsősorban használtautó-börzék voltak, amelyek azzal emelték ki magukat a sima használtató-piacok közül, hogy hogy a szervezők megnyernek egy "védnököt", általában egy születésnapját ünneplő márkát, amely elhozza a saját múzeumából legféltettebb kincseit. Így került Antwerpenbe a Jaguar egyik másik legendás versenyautója, és Maastrichtba a BMW saját kollekciójából a versenyre felkészített, M-es harci színekben pompázó M1 vagy a Z8-as, Art Car festéssel. Nem mintha az a pár tucat eladásra kínált 911-es, sirályszárnyas SL vagy Ferrari nem érdemelné meg a kitérőt persze. Az elmúlt két-három év oldtimer rendezvényei alapján nekem úgy tűnik, hogy a régió (BENELUX, illetve Németország észak-nyugati része) nagy rendezvényein egy stabil kiállítókör jár körbe gyűjteményével, bár a kínálat azért folyamatosan változik. A Brüsszelben most vasárnapig el nem kelt darabok egy hónap múlva ott lesznek az Essen Motor Show oldtimer szekciójában, és a két-három szép verdát forgató privát hobbigyűjtők ott lesznek a Techno Classicán is, bár a Retromobile-on standot bérelni már túl nagy falat lenne nekik. Belgiumeban azonban annyi oldtimer akad, hogy simán elférne még két ilyen rendezvény. Az Interclassic szervezői pedig mindig igyekeznek valami többletet adni.
A szervezők ez évben öt nagy nemzeti autómúzeumtól kapnak erősítést: a brit nemzeti múzeum (Bealieu), a holland Louwman (amelyet ez évben nekem is sikerült meglátogatni), a Mulhouse-i Schlumpf-gyűjtemény és a Torinói Autómúzeum (szintén megvolt) is ki fog állítani (természetesen a hazai Autoworld mellett (amely ez évben a Ferrari megemlékezése miatt emlékezetes számomra). Minden múzeum küld pár emlékezetes autót, mint a Talbot Lago a Lowmansből, Mulhouse-ból természetesen Bugatti, Cisitalia Torinóból, a teljes lista itt érhető el . A másik téma a 10-es és 20-as évek Cyclecarjai, amelyek olcsó könnyű építésű autók voltak a kevésbé tehetősek osztályrésze volt, de természetesen ezekkel is megpróbáltak versenyezni.
És természetesen ott lesz több tucat kisebb és nagyobb kereskedő és gyűjtő, valamint érdeklődő.
A rendezvény pénteken nyitja meg kapuit a brüsszeli vásárvárosban (Expo, a Heysel metrómegállónál), (a hivatalos oldal itt található) és vasárnap este zár.