A gyenge szervezés miatt csalódást keltő nagycsarnok után, itt az ideje vigasztalódni az Antwerp Classics legerősebb adujával, a márkaklubok standjait tömörítő 2-es csarnokkal.
A 2-es csarnok pedig nem apró, több tucat klub készült impozáns installációval, amelyek gyakran túlmutatnak az adott modell súlyán. Furcsa látni, hogy mennyi aktív márka- vagy modellklub létezik a régióban (amúgy ezek egy része (pl a BMW 2002-es klub standja) körbehaknizza az Interclassicsot, a Techno Classicát és az Antwerp Classicset is). Mondjuk a BMW 02-eshez nem is árt, de pl a Saab klub is rá szokott gyúrni a hatásvadász elemekre, mint a felújítás előtt még rozsdaboglya project car 92-es (vagy múlt évben a 900-asból készült lakóautó).
Az orrmotoros (transaxle) Porschéknak is van külön klubjuk a márkaklubon mellett (ahol pl egy felújítandó 914-es is állt, szóval ők is nyitottak minden modellre), és a Corvette vagy a Mustang klub is teljesen természetes dolog. De a Citroen SM vagy a Volvo PV is lenyűgöző tud lenni, ha megfelelő kezek közé kerül.
Annál inkább meglepődtem a Mazda klubon és a külön Karmann Ghia és Cabrio Bogár klubon, mert nagyon sokat kihoztak a standjukból. Utóbbi az Antwerpen Classic egyik legviccesebb standját hozza évről évre, most különösen eredeti kiszerelésben tálaltak egy Karmann Ghiát és egy Bogarat. A vissza a jövőbe stílusában feltuningolt Karmann lebegő üzemmódba fordított kerekei alól eresztett füstöt egy képzeletbeli fluxuskondenzátor. Amúgy a szomszéd csarnokban egy eredeti állapotra restaurált Delorean parkolt (mondjuk nekem minden DeLorean eredeti, amiben nincs időgép : )). Visszafogottabban, de a VW klub sem maradt le egy ritka brazil VW kupéval.
Hasonlóképpen az Opelt is több klub képviselte, míg a Mustang mellett egy külön standon parkoltak a Caprik, míg a Ford klub kicsit régebbi modelleket is elhozott.
Az érdekesebb roadserek és versenyautók rajongóit sokkal inkább meg tudom érteni, mint a Renault 4-esek és a VW Golfok gyűjtőit. Akadt egy két érdekes autó ezen a fronton is, a 911-esektől a régi lélekvesztőkön át 70-es évek brit békaszemű roadstereiig.
Az egyetlen terület ahol a szervezők érezhetően gyúrtak egy kicsit, az a harmadik csarnokba terelt autópiac rész volt. Itt azért akadtak érdekességek a Deloreantól a még mindig kivételesen izgalmas NSX-en és Testarossán át a félkész projektautókig.
Volt egy rakás youngtimer Mercedes és általában, ez a csarnok a 80-as évekről szólt…
Ahogy az elején írtam, némi rutinnal és 2 évnyi élménnyel más szemmel nézek egy ilyen rendezvényre, de még a korábbi évekhez képest is bosszantó hiányosságok tűntek fel, amelyeket én mind szervezői hibának tudok be. Aki a környéken jár, és szívesen kiad kb 20 eurót, hogy ritka és érdekes autókat áthasson, annak mindenképpen ajánlom. Én viszont úgy érzem, a stuttgarti és az antwerpeni rendezvények közül a rossz lóra tettem….