Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Az Antwerp Classic beszámoló második része

Mentsük ami menthető…

2017. március 07. - Ződ2000

A gyenge szervezés miatt csalódást keltő nagycsarnok után, itt az ideje vigasztalódni az Antwerp Classics legerősebb adujával, a márkaklubok standjait tömörítő 2-es csarnokkal.

A 2-es csarnok pedig nem apró, több tucat klub készült impozáns installációval, amelyek gyakran túlmutatnak az adott modell súlyán. Furcsa látni, hogy mennyi aktív márka- vagy modellklub létezik a régióban (amúgy ezek egy része (pl a BMW 2002-es klub standja) körbehaknizza az Interclassicsot, a Techno Classicát és az Antwerp Classicset is). Mondjuk a BMW 02-eshez nem is árt, de pl a Saab klub is rá szokott gyúrni a hatásvadász elemekre, mint a felújítás előtt még rozsdaboglya project car 92-es (vagy múlt évben a 900-asból készült lakóautó).

Az orrmotoros (transaxle) Porschéknak is van külön klubjuk a márkaklubon mellett (ahol pl egy felújítandó 914-es is állt, szóval ők is nyitottak minden modellre), és a Corvette vagy a Mustang klub is teljesen természetes dolog. De a Citroen SM vagy a Volvo PV is lenyűgöző tud lenni, ha megfelelő kezek közé kerül.

Annál inkább meglepődtem a Mazda klubon és a külön Karmann Ghia és Cabrio Bogár klubon, mert nagyon sokat kihoztak a standjukból. Utóbbi az Antwerpen Classic egyik legviccesebb standját hozza évről évre, most különösen eredeti kiszerelésben tálaltak egy Karmann Ghiát és egy Bogarat. A vissza a jövőbe stílusában feltuningolt Karmann lebegő üzemmódba fordított kerekei alól eresztett füstöt egy képzeletbeli fluxuskondenzátor. Amúgy a szomszéd csarnokban egy eredeti állapotra restaurált Delorean parkolt (mondjuk nekem minden DeLorean eredeti, amiben nincs időgép : )). Visszafogottabban, de a VW klub sem maradt le egy ritka brazil VW kupéval.

Hasonlóképpen az Opelt is több klub képviselte, míg a Mustang mellett egy külön standon parkoltak a Caprik, míg a Ford klub kicsit régebbi modelleket is elhozott.

Az érdekesebb roadserek és versenyautók rajongóit sokkal inkább meg tudom érteni, mint a Renault 4-esek és a VW Golfok gyűjtőit. Akadt egy két érdekes autó ezen a fronton is, a 911-esektől a régi lélekvesztőkön át 70-es évek brit békaszemű roadstereiig.

Az egyetlen terület ahol a szervezők érezhetően gyúrtak egy kicsit, az a harmadik csarnokba terelt autópiac rész volt. Itt azért akadtak érdekességek a Deloreantól a még mindig kivételesen izgalmas NSX-en és Testarossán át a félkész projektautókig.

Volt egy rakás youngtimer Mercedes és általában, ez a csarnok a 80-as évekről szólt…

Ahogy az elején írtam, némi rutinnal és 2 évnyi élménnyel más szemmel nézek egy ilyen rendezvényre, de  még a korábbi évekhez képest is bosszantó hiányosságok tűntek fel,  amelyeket én mind szervezői hibának tudok be. Aki a környéken jár, és szívesen kiad kb 20 eurót, hogy ritka és érdekes autókat áthasson, annak mindenképpen ajánlom. Én viszont úgy érzem, a stuttgarti és az antwerpeni rendezvények közül a rossz lóra tettem….

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr1012318763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2017.03.07. 15:13:01

A Delorean pont nem eredeti, nem volt ilyen kárpittal gyárilag. A képek amúgy jók!

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.03.07. 17:45:00

@scuynat: A számból vette ki a kötözködést a kolléga :) Azért így is igényes a Deló belseje, a külseje pedig tán még új korában sem volt ilyen patika. Azok a lebegő VW-k viszont, hát, nem tudom...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.03.09. 14:02:10

@Szabi DMC: bíztam benne hogy szakemberek is hozzászólnak :), most előre készültem fotóval a belsőről :).
A VW.sek mindig valami elszállt dologgal próbálkoznak, múlt évben pl a zöld volt a menő :)
autossagok.blog.hu/2016/03/29/antwerp_classics_2016_ii#gallery-1459203587_4

Amúgy a Karmann Ghia cabrio nem lenne eléggé feltűnő :)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.03.09. 14:36:02

@Ződ2000: Értékeljük az igyekezetet, legközelebb kérünk fotót az alvázról és - életed kockáztatásával - a motortérről és a VIN-plakettről is :)

Legalább pár mérnök örömmel dolgozik ezeken a projekteken a VW-nél, kész felüdülés lehet a csalószoftver-fejlesztgetés után :D Bár gondolom ezt is, azt is kiadják bérmunkába.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.03.09. 15:47:20

@Szabi DMC: ha legközelebb elég jó képeket készítek a fluxuskondenzátorról, előbb megkapod, minthogy belekezdenél az első Deloreanodba :)

A VW Ghia klubosok jó fejek (szerintem a VWnek nincs olyan gyári részlege mint a nagy triónak (Porsche-Jag/LR-Mercedes)), szóval ez sima rajongói agymenés :)

Aki pedig képes egy 30 lóerős bogár alapú olasz kasztnis kupéval csapatni rossz ember nem lehet :)

uluk4i 2017.03.29. 17:25:45

Csatlakozom az előttem szólókhoz, tényleg baromi jók a képek - mivel csináltad? DSLR vagy mobil? Amit viszont nagyon hiánylok és nehezlek, hogy a Merci youngtimer-ek a szövegben meg lettek említve, de a galériában 1, talán két képpel le lettek tudva :( hát ez így nyálcsorgatásra sem elég...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.03.29. 18:45:26

@uluk4i: szereztem egy 20 eurós lézerágyút a D3300-ra, és azzal kísérletezgettem. Lassan kezdem rehabilitálni, pedig nehezen szoktunk össze :) autossagok.blog.hu/2016/11/10/miert_ne_vegyunk_tukorreflexes_kamerat

A Mercedes Klub standja nem volt fotogén, és nehéz volt jó beállítást találni. Ugyanez volt a bajom a Transaxle Porsche klubbal is. TKP a Karman klubnál is sokat küzdöttem, mire rendes fotót lőttem de azokért érdemes volt :)
süti beállítások módosítása