Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Az E-klasse ezúttal tényleg nem viccel

Első próbakör alapján azt mondanám, nagyon belehúztak a svábok

2016. április 24. - Ződ2000

Ma indult az E-klasse promóciós kampánya, és a remek GLC után kihagyhatatlan lehetőségnek tűnt a tesztútra csábító kör-email.

 

Nur das beste

Már a múltkor is áradoztam a Mercedes tesztközpontjáról, az Experience Center a tesztnap miatt most tett ki csak igazán magáért. Már az irodaház belső udvarában egy nagyon alapos tisztelgéssel várták a látogatókat az 1953-as W120-astól az ikonikus állólámpáson és fekvőlámpáson át a W124-esig egy közel teljes vérvonalat állítottak, a helyi oldtimer márkaklub jóvoltából.

Ehhez társult maga a tesztközpont igényessége és persze az alkalomhoz illő vendégszeretete. Barristától a villanyrolleres hoszteszeken át a gördülékeny szervezésig tényleg mindenre gondoltak. A kiállított sirályszárnyason már a GLC teszt során áradoztam egy sort. Az oldtimer SL és a vadiúj V8as kupé mellett ezúttal a csarnokot 3-4 vadiúj E-klasséval töltötték meg, különböző kiszerelésben. Persze attól még maradt a tesztelőknek is verda…

Személyes kedvencem a bézs belsejű példány volt, de a többivel se lett volna semmi gondom. Amúgy végül egy viszonylag egyszerű sötét bőr belsővel szerelt acélszürke 220d-t kaptam. Az ilyen autókat azért szeretem, mert sokkal objektív képet tud az ember alkotni az autóról.

De azért ez a bézs belső natúr fa berakásokkal annyival igényesebb volt, mint a múltkor tesztelt 518d, hogy azt nehéz szavakba önteni, Persze a bézs belső mindig is nyerő kombó tesztautókba, de a nekem kiosztott  szürke egér 220d is fényévekkel veri a 5er belsőt. Jelenleg szerintem az új E klasse és az S90 után beindult a túlóra a BMW belső térért felelős tervezési részlegén. Ami az Audit illeti ők amúgy is sztrájkolnak pár éve, és azóta pláne  jobb dolguk is van.

Na jó, eleget írtam a körítésről és a pogácsapartiról, térjünk a lényegre…

A svábok emelték a tétet minden vonalon

A tesztautó nem tartalmazott semmi kiemelkedőt, amitől irreálissá válna, de talán ezért is a legalkalmasabb tesztautónak. Persze azért így is tele volt igényes részletekkel és megoldásokkal, a zseniális körpanorámás kamerától a tényleg működő navin át a továbbra is fura tempomatkezelésig. Ha már itt tartunk, a sváb mérnököknek a motoros kormányoszlop-állító révén sikerült még egy kart betenni a kormány jobb oldalára. Most már teljes a kavarás, nem csak akkor villogja le a tulaj a többi autóst, ha gyorsítani akar a tempomaton  vagy ablakot szeretne törölni, de akkor is ha el szeretné érni a kormányt : ). Ha már a tempomatnál tartunk, ez lassan egy abszolút kezelési gyengesége a Mercedesnek. Eleve azzal, hogy világ legértelmetlenebb extráját, a sebességhatárolót a kar végére a legprominensebb helyre tették, és a fel/le-állítás egységét 10 km/h-s finomságra tették, csak nehezítik az amúgy sem optimális rendszert amiben a kart a fent említett négy kar közé, a kormány mögött nem látható helyre rejtették.

De ezzel nagyjából le is tudtuk a kötelező kötekedést, aki ezekkel megbarátkozik sok más gondja nem lesz. Az E -klasse minden szempontból lenyűgöző és a külső által sugallt benyomásra nem cáfol rá a vezetési vagy a használati élmény…

Az E Klasse bármilyen úton kifogástalan vezetési élményt nyújt. Kanyargós országúti szakaszokon éppúgy élvezetes, mint amilyen gondtalan cirkáló az autópályán. A precíz és kezes kormányzás, a  gondolatolvasásra képes váltó és a nagyon toleráns futómű szinte minden helyzetben partner és szuverén módon old meg minden feladatot, ami elé a körülmények és sofőr hangulata állíthatja. Ha az 518d-nél azt írtam, a bajorok megcsinálták a legjobb Mercedest, most kénytelen vagyok azt mondani, a svábok kihoztak egy Mercedest amit élvezetesebb vezetni, mint a konkurens BMW-t. A E klasse amúgy a fentieket egy visszafogott 6.5 literes fogyasztással viselte, ami jobb, mint a GLC esetében mért, sőt szerintem abszolút értékben sem rossz.

Az E klasse speciális helyzetben van. Egyrészt a fő konkurensek (5er és A6) még pár évig kénytelenek akciókkal kompenzálni ráncaikat, miközben a Jaguar már megtette tétjeit, és a Volvo épp most turnézza körbe hasonló módon a vevőket. Az új E klassénak nem kell tartania egyiktől sem, igen jól sikerült autó lett, amúgy is rendkívül erős renoméval. Az ennél sokkal gyengébbnek érződő elődöt is vették, ha nem nézik be az árazásnál, az új E klasse kétség kívül egy újabb sváb sikertörténet lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr708658098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uluk4i 2016.04.25. 11:38:46

Nem tudom, nekem az első benyomásom elég vegyes volt, ennek alapján biztos nem venném meg ezt az E-klassét úgy, hogy csak simán egy beülés után elvinnék egy V90-et. Engem is zavart a kormány mögött baloldalt található kar-rengeteg, de ugyanígy a jobboldalra feltett automata váltó karja. Egy piros lámpánál beragadtam és bakker mire megtaláltam hogy tudok kihátrálni a kereszteződésből, már váltott is a lámpa.
Comfort módban elég lustának érződött a kocsi, Sport és Sport+ módban kicsit jobb lett, de ott meg bőgette a szerencsétlen dízelmotort (ennek ellenére jót ökörködtem...szolidan!). A beltér nagyon igényes, kivéve a szájbab****tt zongoralakkot, amit még nem tudtak elfeledni - és még a bézs belsőbe is jutott belőle a faberakás mellé???? És ezt így hogy?? És ami a legrosszabb, a hab a tetején vagy a pocsolya alja - nem is volt csillag az elején. Mintha csak egy 5erben lettem volna...kivéve hogy abban rendes váltó is van... :(

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.25. 20:54:33

@uluk4i: fura mercedeses kezelőszerveket a GLC a Tesla és az E után már kezdem megszokni, de tényleg nehezen védhető a koncepció, pláne hogy a konkurencia már vagy 10 éve túllépett rajta. Szerencsére az ilyen kellemetlen közjátéktól megkímélt a sors, pedig nincs akkora előképzettségem mint neked :)

A natúr(szerű) faberakás és zongoralakk kombó tényleg fura, de asszem a GLC-nél is követtek el ilyesmit. Gondolom a középkonzollal már kicsit túltolnák fát, mint abban az esseni 190E-ben...

Amúgy érdekes gondolat,melyik a jobb autó, a sváb BMW vagy a bajor Mercedes, mindkettő jó autó, ráadásul az A6os sem rossz, és most már a Volvo is egy teljesen versenyképes közvetlen konkurenset kínál. Szegény Jag meg nemrég egy teljesen korszerűnek ható XF-fel érkezett, lehet kicsit benézték...
süti beállítások módosítása