Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Beélesítve – próbakörön a dízelmezőny legkomolyabb benzines alternatívája

2016. január 30. - Ződ2000

És most következzék valami egészen más! : ) Egy ideje szemezek a Lexus paletta egyik friss üdvöskéjével, az NX crossoverrel. Az NX300h azon kevés Lexus modell egyike, amely valamilyen szinten legalább célba veszi az Európai prémiumpiacot.

1_20151210_133747.jpg

 

Ez a piac pedig tekintélyes. Európa a prémiumautók hazája. E kifejezés lényegéről szoktak vitatkozni, de nem véletlen, hogy ezt a megnevezést a nagy vízen túl nem használják. Odaát a 3-as BMW és társai esetében belépő luxus/luxusautókról beszélnek. Odaát a BMW-ről sorhatos motorokra és fullos felszereltségű autókra asszociálnak (egy olyan piacon, amely előírja a tolatókamera felszerelését minden autóra), míg a vén kontinensen az alapfelszereltségbe gyakran olyan dolgok sem férnek bele, mint az alufelni, az automata klíma vagy a tolatóradar.

2_bmw-330i_2006_1600x1200_wallpaper_19.jpg

Egy ilyen autót pedig nehéz lenne Luxusautónak nevezni. Persze ez nem jelenti azt, hogy felárért nem a legjobb dolgokat kapnánk meg az Európai gyártóktól, de odaát leginkább a luxusmodellekből átvett igényes megoldásokkal lehet találkozni az Európai gyártók palettáján.

3_bmw-330i_2006_1600x1200_wallpaper_17.jpg

A távoli kontinensekről partraszálló hódítók Európában abba a hibába esnek, hogy az európai  prémiummárkáktól ugyanazt a harcmodorra számítanak a hazai pályájukon, mint amit máshol megszoktak tőlük. Ezért a japán prémiummárkák is idehozták a legjobb hathengereseiket, a fényűző luxus megoldásokat, és csodálkoznak, hogy a 60-80.000 eurós modelljeiket senki sem veszi. Pedig ha picit visszagondolnak, a Lexus sem úgy kezdte, hogy drágábban adja az autóit, mint a német és amerikai konkurensek…

4_lexus_2014_hybrid_lineup-5_cars_resized.jpg

Pedig elég lenne, ha kicsit körülnéznének és tanulmányoznióák az Európai harcmodort. Mivel is hódítanak a bajorok? Négyhengeres dízelekkel, szabad konfigurálhatósággal és persze némi legendával, amit a nekik lejtő hazai szaksajtó gerjeszt.

A Lexus pedig nem értette ezt meg, és nem is talált eddig fogást az Európai piacon. Egy komplett modellpalettával nevetséges 20-40.000-es eladásokat tud produkálni, miközben a Volvo vagy a Jaguar/Land Rover azért elboldogul a saját nemzeti piacán kívül is Európában. Voltak ideiglenes fellángolások, mint a dízel IS, vagy a CT esetében, de igazi telitalálatról nem lehet beszélni. Vagy túl nagy, vagy túl kicsi, de mindenképpen nem eléggé praktikus, és általában lóerőben túlmotorizált modellekből áll a paletta, amelyeket agyonnyomnak az adóterhek, és ezen a hibrid hajtásláncok sem segítenek.

A kevéssé piacképes modellkínálatot pedig megsínyli a márkakereskedői hálózat is, mivel elég kevés a bemutatóterem Európában, ha nem is az Infiniti szintjén, de amíg 30 km-es körzetben 4 BMW szalont találtam, addig jó ha két Lexus-bemutatótermet. Ugyanakkor meg kell hagyni, ami van az impozáns, én egy kisebb vidéki kereskedést kerestem meg és nem okozott csalódást. Az amúgy nem nagy bemutatóterem tele volt impozáns autókkal, úgy is, hogy nem állt bent LS vagy GS. De az impozáns RC kupék, és persze a fő helyen a frissen érkezett vadiúj RX-ek (utóbbit tekintélyes mennyiségű szendviccsel és kóstolóval támogattak meg) elég jó hangulatot teremtettek.

5_lexus_dealership.jpg

A mai teszt tárgya viszont a még mindig friss NX, amely szerintem a márka történetének harmadik Európai léptékű modellje (a 2006-os Lexus IS és a 2009-es CT után). Külméretben nagyjából megfelel a korábban tesztelt európai ellenfeleknek, vagyis városban még simán lehet manőverezni vele, a belső tágas, és valamelyest praktikusnak tekinthető, bár a korábban bemutatott kritériumrendszerben aligha nyerne összehasonításokat.

Az NX már akkor felkerül a radarra amikor bemutatták, sőt 1-2 nemzetközi autószalonon a tanulmányt is lehetőségem volt megtekinteni.

A végleges modell pedig alapjában véve inkább csak vesztett ráncaiból, és sokkal emészthetőbb lett, akkor is, ha továbbra sem nevezhető konvencionálisnak.

A külső eredeti és karakteres, és ha vannak is rajta diszharmonikus részletek, az arányokat nagyon jól eltalálták. Az extravagáns külső egyes fényezésekkel bizony impozáns verdát eredményez, amivel éppúgy meg lehet jelenni az opera előtt, mint ahogy egy élvezetes hétvégi kiránduláson sem hat idegenül az erdőben.

4.63 méteres hosszával és elfogadható 1.65m-es magasságával, illetve a legkomolyabb járdaszegélyekkel is elbánó hasmagasságával (természetes környezetében) bármilyen városi akadály leküzdhetővé válik. Ez a két ellentétes kritérium teljesítése ez nem is annyira egyszerű dolog, mint gondolná az ember. Hiába terpeszkedik alattunk a legütősebb tank, ha nem találunk parkolóhelyet, szégyenszemre mehetünk haza. Ezek a 4.7m alatti SUVok nagyjából egy passzentosabb prémium középkategóriás kombi alapterületét igénylik, annál jóval tágasabbnak ható beltérrel, és ezzel szerintem az egyik legjobb kompromisszumot képviselik.

A Lexus belseje pedig nem csak tágas, de meglehetősen igényes is. Ha az embernek vagy egy kis ideje körülnézni, nagyon szép részleteket talál az NX-ben. A fa az a fajta világos és őszintének ható anyag, amit régóta keresek tesztautókban. A megmunkálás is nagyon szép és részletgazdag (pl a fa betétek mellett szálcsiszolt alumínium elemek). Nehéz lenne rangsorolni, de az NX belső részleteit tekintve a legjobbak között van a kategóriájában.

Azért a belső néha talán túl is van játszva. És bár a belső formavilág nem annyira összeszedett, mint a német vagy svéd konkurenseknél, íme egy két sajtófotó a belsőről, hogy ne tűnjön részrehajlónak.

Azonban a saját készítésű fotókon talán azért jobban látszik, hogy hiányoznak a határozott koncepciók a belsőben. Olyan mintha véletlenszerűen dobáltak volna formai és funkcionális elemeket a műszerfalra, különösebb elgondolás nélkül keverve az analóg és digitális elemeket.

Aztán ott vannak az olyan apróságok, mint a nem ideális ergonómia az üléseknél, pl az ajtóban a könyöklő nem áll igazán kézre. Ha több időm lett volna, azért biztos ki tudnám alakítani az otthonos üléspozíciót.

A kocsi talán leggyengébb pontja a csomagtartó. A korábban linkelt posztnál leírtam, hogy a katalógusadat az egyik legkevésbé releváns tájékozódási pont. Az ADAC mérései szerint a tényleges csomagtartó mindössze 310 liter, ami a roló kiiktatásával plafonig 525 literesre bővíthető. Ez nagyjából a sportkupék ligája… Összehasonlításul, a BMW X3asnál rolóig 400/, plafonig 605 liternyi képzeletbeli folyadékot tölthetünk, míg a Volvo XC60 esetében ez az adat 425 illetve 600 liter (papíron a BMW 550 literes adata nagyobb 60 literrel). És csak emlékeztetőül: az NX hivatalos katalógusadata 555 liter. Mindenki rinyál a reprodukálhatatlan fogyasztási katalógusadatokra, de azért a 40%-os eltérés a csomagtartónál egy ennyire objektív versenyszámban szerintem elég meredek…

És akkor közeledve a valódi használathoz, elérkeztünk az egyik legellentmondásosabb részhez, a kezeléshez. Sosem voltam az automataváltók rajongója. Egyszerűen nem képesek olvasni a gondolataimban és nem is látják a forgalmat úgy, mint én. Következésképpen ritkán teszik azt, amit én szeretnék. Én pedig szeretek motorfékezni, vagy adott esetben "vitorlázni". Van olyan hogy ez nem zavar, és az egy jó váltó. De számomra elengedhetetlen hogy felül tudjam bírálni, tehát kell a manuális funkció. De ezért felárat kiadni nincs kedvem. Az automata váltó egyetlen komoly előnye az ha sok fokozata van mert dízeleknél ennek van értelme. És pozitívum, ha vannak kormányfülek a váltáshoz. Ez utóbbiban a Lexus egy viszonylagos úttörő, már az IS 250A-hoz is volt alapáron.

E tekintetben nem tudom dicsérni a Lexust, mivel 10 év alatt sikerült visszalépni: váltófül csak F-sport változathoz van. Azonban  ez egy olyan csomag, ami pont nem kellett nekem (pl ugrik a faberakás). Tehát a hibátlan automata lehetősége már ugrott is. Van 8 sebesség? Hogy CVT? Ez meg mi a szösz? Na jó… Látom itt kezd értelmetlenné válni az összevetés és a katalógushuszárkodás, nézzük akkor mit jelent ez a gyakorlatban: a kocsi szépen indul, szépen halad sosem rángat, mint egy jobbféle automata váltó és ha kell, van is benne erő (kb 200 LE).

13_20151210_134124_1.jpg

Ami furcsa, az a motorhang: kicsit olyan, mintha nem gázpedálja, hanem ki/be-kapcsolója lenne. Odalépve a motor felbőg és ezen az állandó fordulaton pörög amíg gyorsulni kell. Furcsa dolog, amit a hibrid nagyon egyedi élménnyé tesz. Pár óra nem elég az összeszokáshoz, de ahogy szeretek a motorfékkel dolgozni, érdekes együtt dolgozni a hibridrendszerrel. Más kérdés hogy van-e értelme. Összességében egy korrekt autós élményt nyújt a 300h (ebben a kategóriában senki se várjon "sheer driving pleasure"-t, nem hozta se az alap X3, se a Zoom Zoom CX5), a hajtáslánc nem rossz partner. Míg az öreg 6 sebességes bolygóműves Volvo automata inkább hátrány, az NX esetében azért vannak előnyei is.

13_lexus-nx_2015_1600x1200_wallpaper_fc_1.jpg

De ha nem tökéletes, akkor mi a helyzet a kézi váltó vonalon? Olyan nincs. Ez pedig alapvető hiányosság, mert az európai konkurencia kínál kézi váltót, ami ellentétben a marketingszövegekkel nem a sportos vezetési élményről szól (ezt a X3 18d sprőd váltója látványosan szemléltette), hanem egy kövér 2-3000 eurós árelőnyről. Amit a japán újnemesnek ez esetben be kellene hoznia. A táplálkozási lánc másik végén meg ott vannak a modern 7-9 sebességes automaták, némi felárért kormányfüllel és elegendő fokozattal a dízelmotor brutális, de szűk nyomatékgörbéjéhez, hogy alapjáraton 200-zal suhanjunk az Autobahnon.

A menetdinamika kapcsán merült fel a legnagyobb negatívum, és ez a fogyasztás. A legtöbb dízel SUV motorja szabadon hangolható az adott ország adórendszeréhez, papíron kevés lóerőt tud, a nagy nyomaték miatt viszont elviszi a két tonnás kasztnikat is, és közben elmegy 5-7 literrel. Ez a kocsi 200 lóerős, mégsem megy úgy, mert a szívóbenzines nyomatéka elég szerény (szerencsére legalább nem 200 lóerősként adózik). Amennyiben aktiválom a "ki/be kapcsolót", kickdownra a kocsi felpörög, és bár megérkezik az erő is, a kocsi bizony úgy fogyaszt, mint egy kihúzatott 2.4-es. Ez a gyakorlatban egy sima országutas/körgyűrűs túra után 8.7 literes átlagot jelentett, ami a dízel konkurensek fogyasztásának közel duplája (!!!)…

14_20151210_142700_1.jpg

Mindezt tetézi a csekélyke 56 literes tank, amelyet nem lehet felárért sem növelni, és olyan hatótáv-adatok amit évek óta nem láttam autóban. Fél tanknál 260km-es hatótáv? Egy laza vidéki körgyűrűs pályás cirkálás után? (Ugye az NX-nél a driftelgetés fogalmilag kizárt : ) ).

15_20151210_142653_1.jpg

A teljesség kedvéért ide tartozik, hogy kevés időm volt összeszokni a kocsival és a számára legkevésbé előnyös műsorszám dominált. Feltételezem, a városi stop-and-go menetben a fékenergia-visszatöltés miatt nagyon látványosan megfordulna az arány, talán még kevesebbet is fogyasztana, mint dízelek. CT200h-t vezető ingázó kollégám azon siránkozott, hogy nehezen tud 5 liter alá menni átlagban. Városi stop and go-ban talán az NX is simán hozná alatta a 7 alatti átlagot, ami jobb is, mint a dízeleké. De ahogy olvasom a tesztoldalakon, másoknál is 8 liter az átlag.

Még a vezetéshez tartozik, a kocsi egy távtartó tempomattal volt ellátva mi alapjában véve remekül tette a dolgát. Félelmetes hogy mennyire jól, téves riasztásoktól mentesen vette fel a sebességet, és mennyire jó partner volt ebben a fentebb említett automataváltó és erőátvitel. Persze ismeretlenül nem mertem tesztelni a rendszer határait (pl hogy megáll és újraindul-e, mint a Volvo). Ha lehet bármilyen kritikával illetni az egyrészt a túl nagy követési táv, ezt azonban betudom annak, hogy nem állítgattam a követési távon.

Viszont az előbbi kritikai pont egyúttal átvezet a másik ellentmondásos ponthoz: a fedélzeti elektronikához és annak kezeléséhez. Szeretem a bonyolult dolgokat, amelyek tág teret adnak a személyre szabásra: ki nem állhatom például, amikor az Almás cég bekorlátoz azzal, hogy ő tudja mi a legjobb nekem. Az NX kezelése viszont eléggé bonyolult: sok a beállítási lehetőség és a fent kritizált ötletszerűen szétszórt kezelőszervek sem javítanak ezen. Reményeim szerint cserébe engedi is a finomhangolást. De pont a bonyolultsága miatt nem tudtam helyre tenni egy sor dolgot, kezdve a Hifi hangzásától a távolság átállításáig. De még olyan alapvető és mindennapi dolgok sem voltak egyértelműek, mint a következő számra ugrás… A fentiek fényében kell értékelnem azt, hogy a mindenki által dicsért Mark and Levinson hangja rémes volt. Ezt hajlandó vagyok annak betudni, valószínűleg el volt állítva, de nem jöttem rá 5 percen belül hogy hol lehet átállítani. Vannak kedvenc zenék amelyekkel gyorsan lejön hogy mit tud egy köznapi autós hifi, bár minden autóhifinél egy kicsit máshogy szól…

A másik dolog a Tempomat hülye helyre tett karja, ezt már lassan csak a Mercedes nem volt képes felszámolni. Ezek a régi kis karok abból az időből erednek amikor még nem volt eléggé miniatürizálható a kezelés ahhoz, hogy a kormányra integrálják. A Volvo már 2000 óta megtalálta a jó helyet. A Honda pár évvel később. Sőt mára BMW is megértette, hogy rossz irányban ültek a lovon. Személy szerint nagy pozitívumnak tartom ha nem kell levenni az ujjamat a kormányról a tempomat kezeléséhez.

16_lexus-nx_2015_1600x1200_wallpaper_96.jpg

Most már lassan tényleg abbahagyom a szapulást, becsszó : ), de a navi felbontása és grafikai megjelenítése illetve az azon való navigálás sem a legjobb élmény. Van rosszabb is, de a Lexus nem az évenkénti frissítésnek a híve. Aki vezetett 2012-es évjáratú IS-t az érti mire gondolok…

17_20151210_130243.jpg

A legfontosabb tétel azonban az ár. Ez az, ami a Lexust eredetileg naggyá tette annak idején, és feltörekvő márkaként bizony adnia is kell valamit az amerikai márkaelégedettségi mutatókon felül is. A prémiumközepes SUV-ok között pedig öldöklő árharc zajlik, és a ráncosodó versenyzőket attraktív akciókká teszik szebbé. A vadiúj és csábos GLC és az egyre jobban akciózott Q5, XC60 és X3 között elég ritka a levegő. Ráadásul akad remek japán konkurens dízelmotorral is, és még nem néztük a tömeggyártókat. Hova lövi majd be az árát az egzotikum, amely egyedülálló kombinációját nyújtja a benzinmotoros hajtásláncnak és olyan kibocsátása adatoknak, amelyeket eddig csak dízelek hoztak (legalábbis papíron)? Nos ha a dízeleket levesszük a palettáról, az NX nagyon versenyképes. Ha a dízelek koordináta rendszerében nézzük, akkor kis jóindulattal egy 20d menetdinamikáját, a 18d kibocsátási adatait és a 30d árát hozza, erősen korlátozott felszereltségi szintekkel. Az NX kínálata mégis sokkal cizelláltabb mint a korábbi Lexusoké, e tekintetben érezhető az európai igények fokozottabb figyelembe vétele. Van első kerekes belépő hibrid, többféle felszereltségi szint és csomag.

Visszaolvasva elég sok negatívumot írtam. Átgondolva azért nem ez volt a célom. Az NX egy szerethető és minőségi autó benyomását keltette. Teljesen vállalható autó a legintenzívebb versenyt mutató és legellentmondásosabb kompromisszumokat egyesítő kategóriában, és az NX tulajnak biztos nem lesz oka szégyenkezésre. Akkor is, ha a hiányos paletta számtalan unique selling pointot enged a konkurenciának, maga is tartogat egy két adu-ászt, amit nehéz felülmúlni.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr798333496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FDToth 2016.02.05. 15:18:44

Szóval:
tuit van benne hátul villanymotor, különben nem lenne ugyanakkora teljesítménye, mint az awd-nek. Itt sztem a hajtásláncok 'bekötése' vagy összekötése ami más, de nem vágom.
Igen, látom h hoygan szűr és igazad is van ebben. De sok helyen rosszul írják, vagy nem is írják. Ha megnézed hasznaltauto.hu-t, akkor ott 14 van és a leírás alapján mind összkerekes. nem tudom tehát h a scout-on mi az igazság. Eladási adatokat hiába keresed az nx-en belül, nincsen, úh maradjunk annyiban h nem tudjuk mi az igazság, de sztem az awd kelendőbb ér értelmesebb is.
A plug-in jó dolog, ezt aláírom és ha a lexus gyártana ilyet, tuti olyat vennék, mert én sokszor napi 10-12km-et használom az autókat. De egyhamar nem fog gyártani, vagy éppen fejleszt olyat, ami közel 100 km-t tud megtenni csak villannyal. na az már vmit érne is.
Az meg h Magyaroszágon a plug-inek (kivétel Prius és i3, meg ampera) ugyanazt a kedvezményt kapják, mint az elektromosak, az röhej. Ott a cayenne plug-inje: a kereskedő szerint is 13-at fogyaszt kb, a panamerat meg sem említem. Kíváncsi lennék azért a xc90-re, de erről nem nagyon van adat

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.02.05. 16:34:00

@FDToth: nehéz pontosan utánanézni, de amit olvasgattam anank alapján a különbség egy extra motor hátul ("Opting for all-wheel drive (versus front) adds a third electric motor that sends power to the rear wheels for added all-weather traction.", www.edmunds.com/lexus/nx-300h/2015/review/ ). Tehát a hibrid nem sorba van kapcsolva hanem párhuzamos, aminek vannak azért hátrányai is.

Könnyen lehet hogy az adatok nem pontosak, de azért az NX nem a Full size SUV, hanem eléggé tömegautó, és vannak országok ahol az alapmotort nem csak a kedvező alapár, de a csökkentett adók is népszerűsítik.

A Plugin azért egy elég gyakorlatias kompromisszum a haszontalan E-autó (lásd TC kanossza Nürnbergbe) és a sima hibridek között. Igazából a hatótáv-előírásokkal lehetne variálni, de ehhez az európai gyártóknak még sokat kellene fejlődnie...HA tömegesen elkezdenek terjedni akkor biztos alaposabban szabályozzák majd...

FDToth 2016.02.10. 17:18:11

@Ződ2000:

mondom, nem tudom a technikai részét, de ha van benne egy plusz motor, akkor miért nincs teljesítménykülönbség? Az a baj a Lexus oldalán nem találni konkrét és részletes műszaki infókat.

Ha vki vesz nx-et, az inkább közepes vagy magas felszereltséggel veszi, a fron hajtású pedig kb. csak alappal van és az azonos felszereltésgű összkerekeshez képest 1000 EUR a felár. én nem látom értelmét és előnyét annak ha elsőkerekeset válsztod.

én is azt gondolom h a plug-in a jó megoldás egy ideig, de nem véletlen h a lexus/toyota nem erölteti, mert kb egy szinten van a sim afull hybriddel (még). Az lesz az igazi, amikor egy plug-inne-l mehetsz majd 90-100 km-et tisztán (vagy többet), azátn jöhet mellé az attkinson :)

Egyébként Nx-en kívül teszteltél más Lexus hybridet is, vagy ez volt az első?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.02.10. 22:13:54

@FDToth: ezt én sem értem, de ha igaz, akkor mindössze egy kisgítőmotor hajtja a hátsó tengelyt, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ha lemerül az aksi, akkor a "hátsó lábak" lebénulnak. Szóval tényleg ne keressünk olyan terepezőképességet mint a többi gyártónál...

A plugin lényege az, hogy ha a lakás és a munkahely között ingázol akkor el tudsz menni üzemanyag nélkül hetekig...

Az árkülönbség szerintem több, és mit én láttam ott volt executive line-nak felára az FWD-hez, a priviliege viszont tényleg hiányzik.

A kérdés az hogy mit tekintünk piacnak. 50.000 EUR valóban nem a tömegautók árfekvése, a gond azonban az, hogy 40.000-ért már igen jó XC60-ast és nagyon korrekt X3ast is kaphatsz alapmotorral (de közel a Priviliege felszereltségéhez). Az pedig egy teljesen más piac. A gond az hogy a Lexus megint nem a valós árakhoz lőtte be az árait, hanem amit ők versenytársnak gondoltak. ÉS nem voltak szerények...

TomT 2016.03.07. 10:34:14

A totalcar hibrid RAV4-es írását ha elolvassátok, kiderül, hogy miért nem nagyobb a teljesítmény a plusz hátsó villanymotorral sem. (Röviden: mert ugyanannyi a felvehető elektromos teljesítmény.) És azt konkrétan nem tudom, de fogadni mernék rá, hogy amint az a RAV4 hiibridben is van, az NX sem sántul meg hátul, ha fogy az akku. A generátor annyit kimozog.

A "A Lexus pedig nem értette ezt meg" kapcsán annyit megjegyeznék, hogy nem biztos, hogy nem értik, csak kicsit hosszadalmas lenne egyedi konfigurálhatóság mellett kivárni, míg idehajózzák a kocsidat, valamint nem az a fajta csapat, akik legendát hazudnak maguk köré. Majd ha kiérdemlik, lesz. (Ahogy bizonyos körökben már van is. Nem biztos, hogy nagy baj, ha ez a kör szűk és nem tartalmazza pl. a "biztonságtechnikai" vállalkozókat meg a plázagézákat.) Ha ők üzletileg bírják, a vásárlókat nem fogja zavarni, ha nem annyira mainstream.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.03.07. 20:29:29

@TomT: értem hogy nehéz a japánoknak egyedi konfigurációt gyártani, bár a bajorok meg tudják oldani Amerikából. Most nem akarok belemenni vitákba de ha megnézed a népítéleteket akkor épp a Lexusra igaz ez a legendázás.

Akárhogy is, ha nem képesek személyre szabni akkor az alternatíva az hogy a teljes csomagot adják oda a kívánt áron, különben nem versenyképes az ajánlat. A Lexus jelenleg nemcsak elég borsos áron kelleti magát, de értelmetlenül kötött is, a feleszereltsége pl a kormányfül lehagyása (illetve vagy föüet kérsz vagy fa betétet) teljesen értelmetlen dolog....

TomT 2016.03.08. 08:15:14

@Ződ2000: a népítéletekben a legendákat nem a Lexus marketing-gépezet gyártja szerintem.

Lehet, hogy a sok pénznél is jobb a több; de én úgy gondolom, hogy a "Hogyan legyünk versenyképesek" kézikönyvet ott is ismerik. Mindet. És (többé-kevésbe) jól megfontolt szándékkal teszik, ami számukra a megfelelő útnak látszik. Nyilván vannak mellényúlások - mindenhol - de nem is egyszerű általános érvényű igazságokkal operálni egy olyan (világ)piacon, ahol az adott termék egy helyen az érettségi ajándék kategória, máshol a szinte luxus.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.03.08. 12:28:46

@TomT: én inkább arra gondoltam amikor a Lexus elromlik, és a márkaképviselet faarccal közli hogy a vevő hülye mert egy japán autó nem romlik el. Olvass el pár népítéletet.

Meglepődnél hogy mekkora marhaságokat tudnak sok-tízezer főt foglalkoztató nagy céges is összehozni (mint a 2.2-es dízel az ufo Civicben, vagy az Infiniti EX a 3 lityis dízellel). Nyilván mindenki kinéz egy fő piacot amire optimalizál, de ez nem változtat azon hogy a Lexus még az NX-szel is picit idegenül mozog Európában, és mint Európai vevő ez engem nem érint pozitívan. Mondjuk az NX tényleg egy pozitív folyamat része, de még fan mit finomítani a koncepción. Az én esetemben a fő gond még mindig az ár, és amúgy a Lexus drágább mint a konkurensek, addig nem lehetek annyira engedékeny.

TomT 2016.03.08. 16:37:06

@Ződ2000: értem, amit írsz. Az árképzéssel kapcsolatban azért vannak "unortodox" aspektusok is. Az mennyibe kerül, hogy valaki rosszul érzi magát mondjuk egy BMW-ben (csak egy példa ;) mert ciki "béemvésnek lenni" de pl. egy Lexussal nincs ilyen gondja? Akkor sem, ha nincs benne TV...
Biztos érted, mire gondolok. Kinek mennyit érnek meg a személyes preferenciái.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.03.08. 23:32:12

@TomT: szerintem ebben a kategóriában elég nagy különbségek vannak az autók tudása, pláne a konkrét árajánlatok között. ahhoz, hogy ne ilyen marhaságon múljon a választás. Toltak már le engem Volvóval éppúgy mint Mercedessel.

wolves84lb 2017.01.31. 22:30:13

A fogyasztásnál azért kicsit felfelé kerekítettél...a dízelek 5-7literes fogyija, illetve az nx300h 8,7literje szerinted majdnem kétszeres!! Mindezt egy rövid tesztüzem után.

Tény, hogy az IS300h és az NX300h formailag nagyon nem ugyanaz, de a sportlimóval simán hozható az 5l-7l-es fogyasztás (aminél a hasonló kaliberű dízelek sem fogyasztanak kevesebbet.)

Amúgy valóban nem a hibridnek optimális körülmények között tesztelted, fogyasztási szempontból.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.02.06. 14:32:13

@wolves84lb: egy olyan terhelésnél, amit az NX kapott egy hasonló modern 8-sebességes dízel SUV inkább 5 lityit fogyasztana. Innen nézve a 8.7 közelebb áll a duplához, mint a másfélhez.

Az NX-ben nem érződött sportkocsinak a 300h motor, még ha könnyebb is az IS, nem lesz annyira sportos, azon kívül hogy bömbölteti a motort a CVT.

lesz olyan közlekedési helyzet amiben összeérnek fogyasztásban (városi stop/go), de az rám nem jellemző.
süti beállítások módosítása