UPDATE! most már néhány videóval a végén.
Váratlan hirtelenséggel és meglepő időzítéssel ma megérkezett az új Audi A4.
Eleve nem értem az időzítést, a fizetőképes nyugati világ már csomagol az iskolaszüneti vakációra, vagy pedáloz hogy lezárja a munkáját a szabadnapig. Sehol egy nagy szalon vagy esemény. Minek most kihozni? És akkor még nem is beszéltünk az autóról...
Ami a konkrét autót illeti, hát azt kell mondjam, nagyon magabiztosak lehetnek ingolstadtban. Itt egy ütős Merci (pedig a ratyi előd is fogyott rendesen), ami most megszorította az eminens 3-er tökeit is. Az árprésbe került 3er pedig nyomja le a többieket. Aztán megérkezik lassan a szalonokba egy vadiúj és igen dögös Jag XE, és ott a vadiúj hátsókerék-hajtású Alfa, ami vagy jó lesz vagy nem, de akkor is HÁTUL KAPAR! Ott az Infiniti és a Lexus amely az USÁ-ban biztos fog még borsot törni a "másik" bajor gyártó orra alá. És persze egy öregedő Volvo is, ami biztos nem fog eladási rekordokat dönteni ezután, még saját léptékkel mérve sem (de ha visszafogott és gazdaságos első-kerekes autó kell, akkor biztos érdemes egy ajánlatot kérni). Szóval itt az autóipar legsűrűbb és legintenzívebb versenyt produkáló szegmense, ahonnan még jól sikerült modellekkel is könnyű kiesni. És mit lép az egyik kulcsfontosságú játékos?
Első blikkre leginkább semmit... A forma mintha nem is változott volna. Európa erős gyártója, amely 10 éve folyamatosan integrálja magába az olasz formatervezés legjobbjait, gyakorlatilag visszatért a dögunalmas és legfeljebb felismerhető formához. Egy A6, vagy akár egy előd A4 mellett nem tudnám megmondani hogy melyik. Félreértés ne essék, én szeretem ha van márkaidentitás. De ezért meg tudjam különböztetni az egyes modelleket.
Ez most az új A4?
Biztos nem a régi?
vagy inkább a lépcsős A3?
Esetleg A6?
Aztán ott a belső, ami a képek alapján jól néz ki (ahogy kétszínű bézs belső mindig jól néz ki :))
Mondjuk a fícsörökben nem fog szűkölköldni, más kérdés hogy mit kapunk alapáron...
Nem értem, hogy miért nem fért bele semmi eredetiség. Ez itt nagyjából a mostani A6 belseje, a Mercedes sokat froclizott "tabletjével", ás a BMW aszimmetrikus kardánbox-borításával.
Számomra egyértelmű a teljes alkotói válság. Egy szemernyi eredetiség sincs benne, az Audi ennél sokkal többet tudott minden modellváltásnál. A búcsúzó A4 szép volt, nagy és igényes, a belsőt pedig a közvetlen konkurensek utódai se nagyon múlták felül. Hajtáslánc vonalon volt hozzá minden ami kell, legyen szó 136LE olcsó belépődízelről vagy RS4 sportmodellről. Kombi, Allroad, kupé-kabró mind-mind pipa. És a legnagyobb külméret mellé barátságos önsúly. Ha ugyanezt hozza az utód akkor sem lesz nagy hiányossága. De nyilván tovább fog menni. Még alacsonyabb önsúly (1300kg? erre kíváncsi leszek...) a méretben szerintem már nehéz tovább menni szintugrás nélkül, viszont az elektronikán fejlesztenek (amin viszont friss Audis tapasztalataim szerint sürgésen fejleszteni is kellett) kevés dolog lesz ami sürgős beavatkozást igényelt. LCD műszerfal, brutális dízelek, de ezeket már láthattuk a Passatban. És remélem amiket közben a konkurensek gőzerűvel kihoztak azt is pótolják. Én mindig is kedveltem a az elektronikai gizmókat. Kicsit furcsállom ezt az időzítést, és egy kicsit kezdem és érteni hogy Piech miért nem dicsérte a VW vezetést mostanában. Lehet neki volt igaza...
De a fejlesztéseket elismerve is, ez egy prémiumautó, aminél nem hátrány ha az ember megmutathatja, hogy az autója frissen vett darab (8-10+ milláért), és nem egy 3 éves "hsználtan guberált darab" annak kétharmadáért. Azt még egy átlagos szerény német család is elvárja, hogy legalább egy picit irigykedjen a szomszéd. :) Főleg ha sok luxus amúgy nem fért bele az büdzsébe.
Közben beérkezett néhány video is...
A lépcsőshátú változatról:
A kombiról:
És egy rövidebb reklám: