Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Most komolyan, ez egy új modell? Itt az "új" A4... FRISSITVE (mármint a cikk :) )

2015. június 29. - Ződ2000

UPDATE! most már néhány videóval a végén.

Váratlan hirtelenséggel és meglepő időzítéssel ma megérkezett az új Audi A4.

audi-a4-b9-2015-8219931856790722650.jpg

Eleve nem értem az időzítést, a fizetőképes nyugati világ már csomagol az iskolaszüneti vakációra, vagy pedáloz hogy lezárja a munkáját a szabadnapig. Sehol egy nagy szalon vagy esemény. Minek most kihozni? És akkor még nem is beszéltünk az autóról...

audi-a4-b9-2015-7-8878640915331982207.jpg

Ami a konkrét autót illeti, hát azt kell mondjam, nagyon magabiztosak lehetnek ingolstadtban. Itt egy ütős Merci (pedig a ratyi előd is fogyott rendesen), ami most megszorította az eminens 3-er tökeit is. Az árprésbe került 3er pedig nyomja le a többieket. Aztán megérkezik lassan a szalonokba egy vadiúj és igen dögös Jag XE, és ott a vadiúj hátsókerék-hajtású Alfa, ami vagy jó lesz vagy nem, de akkor is HÁTUL KAPAR! Ott az Infiniti és a Lexus amely az USÁ-ban biztos fog még borsot törni a "másik" bajor gyártó orra alá. És persze egy öregedő Volvo is, ami biztos nem fog eladási rekordokat dönteni ezután, még saját léptékkel mérve sem (de ha visszafogott és gazdaságos első-kerekes autó kell, akkor biztos érdemes egy ajánlatot kérni). Szóval itt az autóipar legsűrűbb és legintenzívebb versenyt produkáló szegmense, ahonnan még jól sikerült modellekkel is könnyű kiesni. És mit lép az egyik kulcsfontosságú játékos?

audi-a4-b9-2015-5-8250017362643832240.jpg

Első blikkre leginkább semmit... A forma mintha nem is változott volna. Európa erős gyártója, amely 10 éve folyamatosan integrálja magába az olasz formatervezés legjobbjait, gyakorlatilag visszatért a dögunalmas és legfeljebb felismerhető formához. Egy A6, vagy akár egy előd A4 mellett nem tudnám megmondani hogy melyik. Félreértés ne essék, én szeretem ha van márkaidentitás. De ezért meg tudjam különböztetni az egyes modelleket.

007-2016-audi-a4-sedan-1.jpgEz most az új A4?

bc_audi_008_01.JPGBiztos nem a régi?

audi-a3-27-1.jpgvagy inkább a lépcsős A3?

02-2016-audi-a6-fd-1.jpgEsetleg A6?

Aztán ott a belső, ami a képek alapján jól néz ki (ahogy kétszínű bézs belső mindig jól néz ki :))

Mondjuk a fícsörökben nem fog szűkölköldni, más kérdés hogy mit kapunk alapáron...

Nem  értem, hogy miért nem fért bele semmi eredetiség. Ez itt nagyjából a mostani A6 belseje, a Mercedes sokat froclizott "tabletjével", ás a BMW aszimmetrikus kardánbox-borításával.

Számomra egyértelmű a teljes alkotói válság. Egy szemernyi eredetiség sincs benne, az Audi ennél sokkal többet tudott minden modellváltásnál. A búcsúzó A4 szép volt, nagy és igényes, a belsőt pedig a közvetlen konkurensek utódai se nagyon múlták felül. Hajtáslánc vonalon volt hozzá minden ami kell, legyen szó 136LE olcsó belépődízelről vagy RS4 sportmodellről. Kombi, Allroad, kupé-kabró mind-mind pipa. És a legnagyobb külméret mellé barátságos önsúly. Ha ugyanezt hozza az utód akkor sem lesz nagy hiányossága. De nyilván tovább fog menni. Még alacsonyabb önsúly (1300kg? erre kíváncsi leszek...) a méretben szerintem már nehéz tovább menni szintugrás nélkül, viszont az elektronikán fejlesztenek (amin viszont friss Audis tapasztalataim szerint sürgésen fejleszteni is kellett) kevés dolog lesz ami sürgős beavatkozást igényelt. LCD műszerfal, brutális dízelek, de ezeket már láthattuk a Passatban. És remélem amiket közben a konkurensek gőzerűvel kihoztak azt is pótolják. Én mindig is kedveltem a az elektronikai gizmókat. Kicsit furcsállom ezt az időzítést, és egy kicsit kezdem és érteni hogy Piech miért nem dicsérte a VW vezetést mostanában. Lehet neki volt igaza...

De a fejlesztéseket elismerve is, ez egy prémiumautó, aminél nem hátrány ha az ember megmutathatja, hogy az autója frissen vett darab (8-10+ milláért), és nem egy 3 éves "hsználtan guberált darab" annak kétharmadáért. Azt még egy átlagos szerény német család is elvárja, hogy legalább egy picit irigykedjen a szomszéd. :) Főleg ha sok luxus amúgy nem fért bele az büdzsébe.

Közben beérkezett néhány video is...

A lépcsőshátú változatról:

A kombiról:

 

És egy rövidebb reklám:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr917582070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ciel 2015.06.29. 12:52:12

mar kb 10 eve is ezen sirankoztunk, hogy mennyire egyformak ezek az Audik. Nekem ugy tünik, Nyugat-Europaban aki jo premiumautot akar önkifejezes nelkul az Audit vesz. A BMW sportos (-nak tünik), a Merci szinte luxus a Volvo meg biztonsagos. Az Audi viszont semmilyen - amellett hogy egy nagyon jo auto - ezert eszre sem veszik. Senki sem fog irigyelni az A6 miatt hisz pont olyan mint az A3.

LoveKills 2015.06.29. 15:10:17

Az Audik a világ talán legjobb autói, de kevés ennyire fantáziátlan gyártó van. Kb. 20-25 éve ugyanarra a kaptafára készülnek az autói. Fantáziátlan, arrogáns gyökerek veszik. Akinek van ízlése és szíve, az Alfát, Maseratit, Jaguart vesz.

LoveKills 2015.06.29. 15:14:44

@LoveKills: (Ha már - sajnos - nincsen Rover és Saab...)

sanyix 2015.06.29. 15:27:31

@LoveKills: meg olyan állatok, akik 140-nél (nem autópályán vagy autóúton) letolnak az útról, mert ők még gyorsabban akarnak menni :D

De amiért én tuti nem vennék soha audit, az az hogy a legbunkóbb, legarrogánsabb, legsöpredékebb réteg kedvenc autója: a politikusé...

LoveKills 2015.06.29. 15:31:05

@sanyix: Pontosan... De a Mercisek, BMW-sek sem különben. Gyakorlatilag ott tartunk, hogy a német trió autóit egy jó ideje csak a pénzes prolik veszik.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.29. 16:09:06

@LoveKills: szerintem a gépesítés mindenkit meg tud hülyíteni. A magyar pályák visszatérő rémei a céges Oktáviák, pár éve még a fehér Astrák. Ez ilyen leggyorsabb autó a cégautó dolog...

LoveKills 2015.06.29. 16:13:51

@Ződ2000: bizony... Néha a VW-esek is elő tudják magukat adni. Én is gyorsan mentem évekig cégautókkal (Ford, Renault, Toyota stb.), de SOHA, egyetlen alkalommal sem mentem rá reflektorral a másikra, 5 centire autópályán. Ha tiszta időben konstans 170-nel mentem az M6-oson Pécsre, amikor gyakorlatilag üres volt a pálya, az szerintem sokkal kevésbé balesetveszélyes, mint amikor valaki 130 környékén centikre van az előtte lévőtől a belső sávban (miközben ő sem tud gyorsabban menni, de 130-nál már nem is kell). Ezt tényleg többnyire az Audis, BMW-s, Mercedes-es agyhalottak bírják művelni.

ciel 2015.06.29. 16:24:20

@LoveKills:
Ny-Europaban nem csak a penzes prolik veszik, ne a K-EU piacbol indulj ki.
Az emberek többseget nem erdekli az auto, igy nincs is autos izlesük. Menjen, jo legyen beleülni es ne logjak ki a sorbol. Innen nezve tökeletes a márka strategiaja. Es ha meg hozzaveszed, hogy az individualistaknak most mar ott a Porsche is konszernen belül akkor ne is varj tovabbi egyediseget.

LoveKills 2015.06.29. 16:29:08

@ciel: igen, sajnos igazad van, de a magafajta autóbuzinak ez édeskevés... És épp emiatt nem tudok rajongani az Audiért. (Na jó,a legenda a '80-as éve elejeről, az Audi Quattro bármikor kéne, abban volt spiritusz.)
Érdekes módon például ilyet nem látok sehol, még Nyugat Európában sem:
s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MASERATIQuattroporteIV-3113_1.jpg

LoveKills 2015.06.29. 16:33:35

@ciel: ami a Porschét illeti, bestiális és szégyenteljes az, amit művelnek az elmúlt években. Saját múltjuk meggyalázása. Most őszintén: ki vesz Például Panamerát? Jó ízlésű indvidualista? Egy frászt. Elhájasodott újgazdagok. Hitvány hajdúpéterek.

31:30-tól:
www.youtube.com/watch?v=2bXS-uAPK6w

klacus 2015.06.29. 17:10:45

Túlárazott, szar! A valódi árát nagyjából 3 évesen éri el. Akárcsak az összes többi presztízsnek mondott márkás tucatholmi.
Pár év és a koreai autók minden fronton szarrá verik őket.

zobod 2015.06.29. 17:19:02

Manapság a legfaszább német prémium kompaktokat az audi gyártja.

Ortodox 2015.06.29. 18:19:38

@ciel: 'mar kb 10 eve is ezen sirankoztunk, hogy mennyire egyformak ezek az Audik. Nekem ugy tünik, Nyugat-Europaban aki jo premiumautot akar önkifejezes nelkul az Audit vesz. A BMW sportos (-nak tünik), a Merci szinte luxus a Volvo meg biztonsagos.'

MIlyen önkifejezésről beszélsz Németországban a 3mas bimmer a legeladottabb modell a Golffal felváltva.

Vagy neked itthon a Suzuki meg a G Astra az önkifejezés?

röf 2015.06.29. 19:51:34

Micsoda szuper cikk....
Te szerencsétlen, mentél ezzel az autóval? Vagy megnézted a fotókat, és megállapítottad, hogy mennyire hasonlít az őseire és a testvéreire...
Aztán. Angol autóval összehasonlítani egy Audit? Vaze.... ami angol volt és használható, azt fölvásárolták a németek. (Audi, BMW)
Amit nem vásároltak föl, azt meg lehet bszni....
Időzítés? Ne viccelj, ez a legtovább gyártásban tartott modell. Akkor mi a problémád?
Alfa, mint konkurens? Ne röhögtess.
Aztán.
Miért dicsérte Piech a VW vezetést? Ez ilyen mitikus nesze semmi, kezdj vele valamit....
Piech alul maradt Winterkornnal szemben a konszernen belüli hatalmi harcban, és lemondott.
Innentől nem játszik.
Tulajdonképpen miért íródott ez a cikk? És ki fizette?

PiszkosFreddy 2015.06.29. 20:29:43

" Első blikkre leginkább semmit... "

Első blikkre leginkább neked semmi közöd az autókhoz...
...akkor meg miért erőlteted ?

ledo76 2015.06.29. 22:06:33

@röf: Nana, azért egy Maserati (Ferrari) alapú Alfa lehet konkurens, amit az új Giulia tud az nem gyenge.

Killary Fucking Clingon 2015.06.29. 23:18:51

Tulajdonképp az Audi egy túlhájpolt fos.

Egyéniség zéró
"Cool" faktor zéró
Német felső közép nyugger mobil

Kb. annyira izgalmas mint egy középfül gyulladás

klacus 2015.06.30. 06:02:29

@Shabby Bear: +100
Hirdeti a német designt. Kár, hogy az ötlettelenséget letisztultságnak hívják feléjük. A műszaki megoldások felsőbbrendűsége, és a tartósság pedíg a malacorrúval és az 1,9 Tádéval kihalt. A szép műanyagillesztés, és a 30 dkg-val több hangszigetelésnem éri meg a dupla árat, amikor egy kurva lengőkart csak egyben tudsz cserélni csillóikért, illetve a motor tele van konstrukciós hibákkal. (utólag ugye minden kiderül.) Lefutja a 150- 200 e.-t autópályán és kuka. A második tulaj, meg csodálkozik, hogy visszatekert 70.000 -es audi egy szar, mert minden baja van. 10 - 15 éve még nem derült ki a turpisság, mert nem alkalmazták ennyire a tervezett avulást. Szégyen!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 09:17:45

@PiszkosFreddy: csak annyi közöm mint bármelyik bloggernek. Érdekelnek az autók, és utánajárok, és 3-5 évente veszek is valami ilyesmit, az elmúlt 3 esetében újonnan. Így eléggé fontos számomra az újdonság, és a konkrét ajánlatok is. Megjegyzem, az újságírók (sőt megkockáztatom, a gyáriakon kívül) senki sem látott még ilyen autót közelről, ellenben ez a poszt egy fél nappal megelőzte a legtöbb (amúgy általam nagyra tartott) hazai autós portált.

Akik között szinte mindenki megemlíti a khm, formai állandóságot :) .

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 09:28:12

@röf: "mentél ezzel az autóval": senki sem ment még vele. Attól még megírta mindenki a véleményét :). Hivatalos sajtóanyag kell olvasd el az audiét... www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/der-neue-a4-avant.html Remélem a nagy übermenselés közben azért maradt időd megtanulni a nyelvüket is...

Ami meg az angol autókat illeti, az XF még az utolsó modellévében is egy nagyon jó autó. Én azért igyekszem akkro nyilatkozni ha az autóról van valami tapasztalatom. Az XF esetében kétszeresen is. autossagok.blog.hu/2015/03/11/jaguar_xf_emlekezetfirssito_tesztkor

De az előző A4 MLB platformos autókról is született itt poszt...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 10:24:42

@Ortodox: ez a minden márka autója egyforma ökörség tipikusan a 10éves modellek tulajait érinti. Ha a mai kínálatot nézed párhuzamosan ugyanúgy megvannak a márkajellegzetességek. Legfeljebb kevesebb a hiányosság. És persze modernebbek, így áramvonalasabbak, masszívabbak biztonságosak és hasonlóan tele vannak elektronikával. De ma sem fogod összetéveszteni egy BMW modellt a konkurens Volvóval (persze ez két extrém példa).

autossagok.blog.hu/2014/09/10/ugy_nevezett_murkarajongok_es_miert_teszik_tonkre_amiert_aliltolag_rajonganak

Michel Djerzinski 2015.06.30. 21:59:48

@Ződ2000: Az XF egy érdektelen szar, már az előző generáció is az volt. Mint valami Opel vagy Ford. Az új XF szinte olyan, mint egy Insignia. A Jaguar meghalt, az igazi utolsó, szerethető Jaguarok az XKS-ek voltak, slussz.

Michel Djerzinski 2015.06.30. 22:00:51

@Ződ2000: "Ha a mai kínálatot nézed párhuzamosan ugyanúgy megvannak a márkajellegzetességek."

NE HAZUDJ ENNYIRE ORBITÁLISAKAT! Kinyílik a zsebemben a bicska, de tényleg! Hol élsz?! Amiről beszélsz, az kb. 15 éve nem igaz!!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 22:45:34

@Michel Djerzinski: Insigna és XF? Szerintem neked a lépcsős Stift meg az M3as is egyforma lesz. Melyik jag az XKS?
Én speciel az első tesztutam óta szerettem az XFet. Amugy ha van karkteres marka akkor ők most azok...

Michel Djerzinski 2015.06.30. 23:02:25

@Ződ2000: Bocs, de totál kibic vagy, és úgy is próbálsz okoskodni...
Tegyél már egymás mellé egy Insignia képét és az új XF-ét! Meg fogsz lepődni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 23:46:24

@Michel Djerzinski: nekem a 25 evvel ezelotti atok tunnek egyformanak. A mai értlemben vett BMWk az E36tal indultak, a tobbi szarnyprobalgatas utkereses...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.06.30. 23:53:22

@Michel Djerzinski: minek tegyem? Eloben teljesen mas karakteru autok. Adott egy otmeteres fullos nagyauto amit 2006-ban tervezett egy igen jonevu formatervezo, es meghatarozo pillere a mai formavilguknak (XJ XE es uj XF is ezt a formanyelvet kovette, de ossze nem fogod teveszteni oket)

Minek tegyem melleje a ket evvel kesobbi es 2/3 aba kerulo insigniat? Eloben nagyon mas a ketto.

Michel Djerzinski 2015.07.01. 00:06:25

@Ződ2000: Az autós lelked már az ördögé, és a marketingeseké. Gratulálok, hajrá!

röf 2015.07.01. 06:40:54

@Ződ2000:
Ha nem mentél az autóval, akkor mit akarsz közölni? Hogy neked jellegtelen és dögunalmas a kaszni? Vegyél franciát, ott aztán tudnak olyat rajzolni, ami nem hasonlít az elődjére. Sőt, csak olyat tudnak. Csodásak.
Az A4 egy generációk óta szép autó, mi óriásit kellett volna változtatni?
Esetleg ha a hajtásláncról ejtettél volna szót, különös tekintettel az új irányzatról, miszerint vége a tíz turbóval szerelt egyliteres motorok fejlesztésének....helyette itt a kétliteres 190 lovas (mert ugye a kibocsájtási normákkal megölik az autógyárakat lassan...)
Németül valamelyest elgagyogok, miután húsz éve német tulajdonú cégnél vagyok.
Mondhatnám elfogultnak magam, ha Te is bevallanád elfogultságodat.
De az újságírásban sosem lehet tudni, hogy az ember a saját gondolatait írja, vagy amit a kenyéradó szeretne látni. Ezért is különleges szakma az. Nem nekem való...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.01. 09:14:32

@röf: ne felejtsd el, hogy az Audi EUrópa legjobb formatervezőit alkalmazza (nagyjából az Alfa Centro Stiléjét átvették, az Italdesignt pedig meg is vették), ennél mindenképpen többet várnék annak alapján amit pl Silva művelt a B6 faceliftnél (tkp csak a lámpákhoz nyúlt mégis mennyire más és jobb lett. ) Ha belegondolok, a 2011-es faceliftnél sem változott sokkal kevesebbet.

Nem az a bajom, hogy Audis a forma, hanem hogy mindenki igyekezett továbblépni. A Mercedes hiperugrást hajtott végre az új C klassével (kb utolsóból elsőnek). Itt meg egy amúgy is sokáig gyártott (9éves modellciklus, az A5nél lesz az 10 is) modell utódaként kijött egy kb akkora és ugyanúgy kinéző autó. Amit ráadásul a márkatársaival össze lehet téveszteni. És megint hangsúlyozom, nem az bajom hogy audis, hanem hogy tök ugyanaz a forma. Az hogy egy A4 Avant és egy Q5 hasonló és jellegzetesen Audis, rendben van, nem fogom összekeverni őket. De az A3 és az új A4 esetében simán benézném. Legyenek mér képesek egy másfajta arcot (legalább lámpát!) rajzolni, a világ legnagyobb gyártójának tehetséges tervezői....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.01. 09:31:06

@Ződ2000: és az hogy az amúgy kitűnő minőségű és mennyiségű erőforrásból ez jön ki, mindenképpen Winterkorn felelőssége. Akkor is ha semmi baj az új A4-gyel, az előző a maga idejében jobbnak tűnt. És ezért egyre inkább megértem, ha Piech elégedetlenségét fejezte ki. Piech sokat letett az asztalra, ő volt az, aki az Audiból prémiummárkát csinált, majd gatyába rázta a VW csoportot is, beszerezte Európa legjobb embereit (lásd Lopez, Pischetsrieder, Meo, Silva), egymás után lerázta a Toyota majd a Porsche külső fenyegetését, sőt utóbbit kemény ellentámadással ki is csinálta és be is kebelezte.

Michel Djerzinski 2015.07.01. 18:35:56

Blablabla... Fecsegés megy itt, és nem kapok levegőt az izzadtság szagától.
Ma nincsenek szép autók. Sem a Ferrarik nem szépek (a '80-as évek szép fogalmához, "instant get" érzéséhez képest), sem a Jaguarok, sem a Maseratik nem igazán azok. Az Alfa is keresi a helyét. Nem rossz az eredmény, de követi az irányt, nem diktálja, ahogyan az egy autonóm gyártótól illene. A Volvo az S60 I. után értékelhetetlen, a Saab, Rover meghalt.

Talán az Aston Martin szép, de hát az is évtizedes formavilág már. Ennyi.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.01. 18:58:09

@Michel Djerzinski: csak kíváncsiságból, milyen autóval jársz akkor? Hol szervizelted a Ferkát? :)

Michel Djerzinski 2015.07.01. 19:37:04

@Ződ2000: Nem Ferrarim van. Jelenleg egy svéd és japán autóm van. A márka legyen mindegy.

röf 2015.07.01. 19:45:00

@Ződ2000:
"...ne felejtsd el, hogy az Audi EUrópa legjobb formatervezőit alkalmazza..."
és ennek ellenére neked nem tetszik az autó.
Ha fordítva teszem fel a szemüveget, azt látom, hogy Te nem értesz a formatervezéshez, hiszen -idézet föntebb.
Piech az egy külön fejezet, ő egy rettentő kemény fejű, vonalas ember.
Érdekes, hogy ha beleolvasol a nevéhez kötött magyar nyelvű Wikipédiába, az összes rossz döntését is pozitívumként említik. Hát úgy könnyű ....pedig volt éppen elég, jelentős kárt okozó elképzelése, amit a rá jellemző vasakarattal végigvitt. Phaeton, Lupo, Audi A2 mind mind rengeteg pénzt vitt el értelmetlenül.
Tehát -nem eltagadva a zsenialitását- talán zárójelben említsük meg a másik oldalát is.
Egyébként a Winterkorn-nal folytatott háborúja az amerikai piacon való szereplés miatt pattant ki, holott -ez már a saját véleményem- nem ott kell döngetni az ajtót, ahová nem eresztenek be, hanem ott kell illően kopogtatni, ahol szívesen látnak.

Michel Djerzinski 2015.07.01. 20:23:21

A németeknek volt pár fantasztikus formaterve, de ezt majd' minden náció elmondhatná. Zseniális és kultikus amerikai, japán, svéd és francia autók is születtek. (Az olaszok és az angolok minden időkben a legszebb, legkívánatosabb autóit gyártották.) Na jó, ilyen típust a koreaiak még nem tudnak felmutatni. A lényeg, hogy mindenki másban jó egy kicsit. A döntés, hogy ki mit vesz végül, totálisan szubjektív. Az is szubjektív, ha valaki csakis racionális tud vagy hajlandó dönteni...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.02. 09:14:37

@Michel Djerzinski: " olaszok és az angolok minden időkben a legszebb, legkívánatosabb autóit gyártották" Ez így ebben a formában túlzás. Alfa 33 (mármint a 80-as évek személyautója), Guilietta ezek azért messze voltak a legszebbtől. Az hogy a formára és stílusra gondot fordítanak egy relatív adat.

Én azon a véleményen vagyok, hogyha egy autó formáját nem kellő gonddal készítik elő, a többiből sem nézek ki sokat. A konkrét esetben nem látok olyan gondot, mint pl az elmúlt évek Mercijeinél, de egyszerűen ennél több újítást kellett volna bevinni egy közel 9 évig gyártott modellen.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.02. 12:26:58

@röf: nem értem a logikádat. Ha jó emberi erőforrásokból és bőséges anyagiakkal gyenge eredmény születik, ott a hiba inkább a menedzsmentben keresendő.

Egyúttal engem meglepett a modell kommunikálása is, ami minden volt csak nem optimális. A nyári szünet előtt ellőve a muníciót, emlékszem az F30 bemutatóját 4-5 BMW tulaj kollégával követtük a monitorról. Itt meg kijön egy hír annyira váratlanul, hogy én előbb írom meg mint a hazai online hírportálok.

Hát ez nem egy jó marketingstratégia jele...

Nehéz megmondani hogy mi akasztotta ki Piechet, nyilván azt nem írathatja le a német sajtóban hogy a márkacsoport második legfontosabb modellje amit még ki sem hoztak nem tetszik bármiben is.

Az amerikai eladásokon nincs mit szépíteni, a számok beszédesek: a Lexus, BMW és a Mercedes kétszer annyi autót ad el, és itt nem ropiról beszélünk (180.000 vs 350.000). A kínai boom pedig nem tart örökké.

Piech buktái pedig nem annyira minőségi buktákhoz hanem olyan résmodell-projektekhez főződnek amelyek megelőzték korukat. Közben a passat tuningoló Audiból egy igazi prémiummárkát faragott, TDI, Quattro, Alu space frame, S modellek. Amikor a 100-as Audiból kihozták a S4est mindenki csak nézett hogy mi ez a márka. Piech vezetői éveiben (88-93) nőtt ki az Audi, ez volt a nagy ugrás időszaka.

Winterkorn kb úgy viszonyul Piechhez, mint Tim Cooc Steve Jobshoz.

Michel Djerzinski 2015.07.02. 20:11:44

@Ződ2000: Az Alfa 33 (az "újabb", szögletes, ami azt hiszem, '91-től jött ki) a maga minimalista-puritánságában nagyszerű. Ugyanazért, amiért egy Audi Quattro vagy egy Lancia Delta is csodás. A Guilietta is szép, de az nekem sem a kedvencem. Mindenesetre ma nagyon más világ sajnos. Ami a formákat illeti: a teljes káosztól a szinte hányingert keltő rondaságokig. NAGYON kevés kivétel van...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.03. 09:59:02

@Michel Djerzinski: "minimalista-puritánság": szóval egy xarkupac. Igénytelen belső "letisztult" külső, és még csak nem is volt megbízható. Az utóda (145/146) modern formával, 1-2 igényes megoldással és elég jó megbízhatósággal érkezett. Mindezt egy sajnálatosan elavult műszaki alapokból sikerült kihozni, A 147 pedig időugrás volt utána, annyival jobb volt minden porcikájában (kivéve a megbízhatóságot, ott pár dologba belefutottak a tervezők, de ezt megfelelő motorválasztással kezelni lehet).

LoveKills 2015.07.03. 13:39:01

@Ződ2000: Bocs, hogy beleszólok, de baromságokat hordasz össze. A 33-assal semmi komolyabb baj nem volt, csak itthon akkor nagyon kevés szerelő értett hozzá, és a helyzet azóta sem lett érdemben jobb. Volt 145-ös és 147-es is a családban, egyikkel sem volt semennyivel komolyabb gond, mint más autóval. Pár dologra kellett figyelni (kizárólag Selenia olaj, spéci gyertyák a Twin Spark motorokba, és ennyi.)

röf 2015.07.03. 19:03:15

@Ződ2000:
"nem értem a logikádat. Ha jó emberi erőforrásokból és bőséges anyagiakkal gyenge eredmény születik, ott a hiba inkább a menedzsmentben keresendő."
Szerintem azt nem érted, hogy én mit nem értek.
A gyenge eredményt vitatom. Milyen szempontból gyenge?
Neked nem tetszik? Jogod van hozzá, sőt mindenkinek joga van hozzá, akinek nem tetszik.
De én, akinek egyébként herótom van a liberális eszméktől, azt mondom: talán bízzuk a piacra az eredményesség megítélését.....
Azt aztán végképp nem gondolnám, hogy Piech az A4 -általad jövendölt- majdani sikertelensége miatt mondott le.
Piech már nem a konszern igazgatótanácsának volt az elnöke, "csak" a felügyelőbizottságé.
Neki ráhatása inkább a részvénytulajdonlása miatt lehet a történésekre.
Illetve már csak így, hiszen megtámadta Winterkorn-t és nem nyert.
Az amerikai piacon való szereplés ténykérdés, a számok nyilván nem hazudnak.
De nem tudom, értelmes cél-e olyan piacon részesedést növelni, ahol nincs sajtójuk, a nem Audi -releváns műszaki megoldások kelendőek, és egy sok évvel ezelőtti automata váltó hiba miatti haláleset lenullázta az eladásokat......

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.03. 23:08:39

Piech a "tulajdonos", illetve a tulajdonosok elnöke. Winterkorn az ügyvezető aki a céget iránítja. egy alkalmazott aki a tulajdonosnak felel.

Piech mint "tulajdonos" sokkal nagyobb formátumú embereket is menesztett már, a legprominensebb Pischetsrieder volt, aki a korábban BMW elnöke volt, mielőtt a VW CEO-ja lett. Vagy Berhardt aki utána a DaimlerChrysler egyik főembere volt (majd lett megint).

Ha jól értem itt most a korábbi tettei miatt szövetkeztek ellene, a Porsche unokák a Porsche átvételnél a kavarások miatt, Alsó-Szászország szoci vezetése pedig a korrupt Harz és s szakszervezetis slepp kirúgása miatt nehesztelt Piechre.

Sserintem beszédes, hogy még nem merték véglegesen betölteni Piech helyét.

röf 2015.07.04. 06:29:41

Na nem akarom a végtelenségig rágni ezt a csontot, csak még egy-két dolog eszembe jutott, ha már így elkanyarodtunk az alaptémától...
Ami biztos, hogy a hetvennyolc éves Piech nem ugyanaz, mint a húsz évvel ezelőtti Piech.
Igaz, hogy a Porsche holding 10 százaléka az övé, de kilencven nem.
A részvényesek pénzt akarnak látni, és még soha nem volt ennyire fontos, mire költenek.
Óriási pénzek mennek fejlesztésekre kizárólag a kibocsájtás további csökkentése miatt, a másik alternatíva a büntetés.
Sokmindent kellene egyszerre megoldani, mert az összehasonlítások alapján (Harbour-táblázat) a BMW mutatói jobbak. A nyereségesség is.
Ha a tervezett fejlesztések sorozatgyártásban formát öltenek, akkor az Audi motorjai jobbak lesznek a jelenlegi BMW és Mercedes motoroknál (flottakibocsájtásról beszélek), csak hogy addig ez utóbbi kettőnél is nyilván történik valami.
A gond az, mint a Hi-fi-ben. Rossz hangsugárzónál olcsón is lehet sokkal jobbat csinálni.
Jó hangsugárzónál drágán is csak kicsivel jobbat lehet.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.06. 18:21:05

@röf: én sem akarok olyasmiről vitázni amihez nem értek, vagy nem érzem magam eléggé tájékozottnak.

Piech nem a napi vezetést látta el, ezek az emberek 80 évesen is szívósak, és Piech sokszorosan bizonyított.

Azóta egyre durvább pofonok jönnek, a Guiggiarós hír is meredek...
A legutóbbi Skodás hír is fura.

Lesznek még itt érdekes fejlemények szerintem...

A fejlesztéseket illetően pedig, tudomásom szerint a kibocsátási kötelezettség konszern szinten lett előírva, ha van cég amelyik nem kell hogy aggódjon az a VW gruppe. A BMW, pláne a Volvo vagy a Jag-Land Rover annál inkább izzadhat, mert nincsenek kisebb modelljeik amelyek javítanák a statisztikát.

röf 2015.07.06. 18:53:26

@Ződ2000:
Na mindegy, ezt legalább kibeszéltük... :)
Kíváncsi leszek, meddig fokozható ez az őrület, és mikor lázadnak föl az autógyárak...
süti beállítások módosítása