Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Élő(halott)blog Párizsból – avagy érdemes kinézni a párizsi Autó-világkiállításra?

2018. október 04. - Ződ2000

Eredetileg ezt egy élőblognak szántam, de egyrészt tényleg kimerítő a 8 óra vezetés (súlyosbítva a párizsi körgyűrű közlekedési kultúrájával) másrészt úgy felxxták az agyam mint régen nem, legyen ez egy élőhalott blog. Szóval ma reggel óta a Párizsi Autó-világkiállítás folyosóit jártam, (nem először, de jó eséllyel utoljára) így nem igazán maradt időm arra, hogy ezt a blogbejegyzést a nap folyamán bővítsem érdekességekkel és benyomásokkal.Holnap terveim szerint potyogni fognak még az update-ek ezen a linken.

0_cafe.jpg  

7. A Legendary Roads terem egy csodálatos autótörténelmi kiállítás csutkára tolt LSD-vel

A francia néplélekhez híven a Párizsi Autószalon szervezői mindig készülnek egy olyan különleges kiállítással, amely valamilyen módon kapcsolódik az autóipar világához, de a tematika messze túlmutat egy hagyományos autóvásáron. 2016-ban a különtárlat a filmes verdákról szól, ez évben a koncepció kicsit összetettebbre sikerült...

0_mondial_2018_affiche_exposition_v7b_image_jpg.jpg

Az idei különtárlat címe a Legendary Roads ("Routes Mythiques"), és nagyon eredeti módon mutatja be a mobilitás történelmét. A múzeumok és magángyűjtemények hozzájárulása valóban lenyűgöző, jópár régi ismerősbe botlottam az elmúlt évek élményei közül.  ember 

Hirtelen lelkesedésből csináltam is egy teljesebb angol nyelvű posztot az egzostive-on, 40 képpel. Ilyesminek képzelem el ha az ember úgy jár be egy nagyon jó autómúzeumot hogy előtte benyal egy adag LSD-t. 

6. Noooorbi! …Meg a koreaiak

A Hyundai standjához érve első helyen Michelisz Norbi szolgálati autója köszöntött. Amúgy a szokásos koreai elemekkel (a kvázi helyinek nevezhető rallye-menő Thiery Neuville WRC versenyautója, rallye szimulátorok) meg egy dögös tanulmány. A Kia pechére az 1-es pavilonban kapott helyet, ezzel a rendezvény legnagyobb szívatásának lett az áldozata, így sok fotó nem készült róluk. Összességében a brüsszeli készültség 60-80-át hozta a két márka, az IAA-tól pláne elmaradva.

5. Porsche – egy méltó megemlékezés a 70. szülinapra

A Porsche stand az egyik kedvencem Párizsból. Alapterülete alapján nem a legnagyobb, de rengeteg tartalommal töltötték meg és még annál is több stílussal. Már a 4-es csarnok előtt parkoló malacmintás Me Mans kategória-győztes 911-es is jó ómen (a hosztessz nem győzte kiemelni, annyira eredeti, hogy még az eredeti koszt is lefoliázták), a stand pedig az egyik legjobban sikerült kiállítóhely, amelynek fő tematikája a sportkocsigyár 70. születésnapja (aki járt már a Porsche család Salzburgi privát gyűjteményében, annak talán felsejlik ez-az régebbről is : ) ) 

Voltak persze aktuális modellek, de a 959-estől a mai modern szupersportkocsiig  (918-as) tartó tornasor eléggé ellopja a show-t. Nekem bejött a Speedster Concept is, főleg az elődök kíséretében. 

4. A Jaguar és a hatékonyság

Hogy mikét lehet kimaxolni az erőforrásokat, arra jó példa a Jaguar standja, amely az elmúlt évek eszközeivel operálva újdonságoktól szinte teljesen mentesen is képes lenyűgözni a látogatókat. Ipace harci díszben, Formula E autó a „falon”, technológia-központónak ható hologramos szemléltető eszközök, projektorok és persze egy-egy tucat a macskás autókból és a terepes testvérekből is. A Jaguar épp a legdinamikusabb modelloffenzíváján van túl, miközben a Jag fejesei talán most épp azon törhetik a fejüket, hogy elszúrtak-e valamit vagy csak a Brexit miatt nem érkezik meg a várva várt boom (persze a piaci átlag feletti bővülő eladások mindig jól mutatnak így is). A Landy eladásai ugyanis továbbra is igen jól alakulnak, anélkül hogy különösebben megerőltetnék magukat show elemekkel a standjukon (premierre náluk sem emlékszem). 

 

3. A BMW standja – mindenből valami

A BMW párizsi standja nem mérhető a frankfurtihoz. Megkockáztatom, hogy ez évben nem csak a 2016-os párizsi standod múlja alul, de januári brüsszeli felhozatalt is. Látványban a velük szemben kiállító Jaguar-Land Rover csoport többet nyújt, csak a bajoroknak volt újdonságuk autó vonalon is... :P

 A márka legnagyobb dobása a 3er világpremierje, bár e tekintetben kicsit felemás érzelmekkel távoztam. A 3er nem az autó már amivel villantani lehet egy standon. Persze nagy az érdeklődés, mert a piac meghatározó autója, valódi globális sikermodell, és persze nem is lett rossz, de úgy érzem, a show elemet nem hozta kellőképpen a stand.

Utóbbiról leginkább a 8-asnak kellett volna gondoskodnia (az I8 Cabrio mellett amibe végre bárki be tud szállni műtornász előképzettség nélkül is). A 8-as egy érdekes darab, mindenképpen látványos verda, kíváncsi leszek hogy szerepel majd a piacon.

2. Előzetes nyálcsorgató galéria

Amíg a posztok elkészülnek (és hogy legyen mit kiemelnie az Indexnek), íme egy tízes galéria pár érdekességgel:

Melléje pedig pár gondolatébresztő részlet...

Bővebben majd holnap...

1.Előzetes információk:

A Párizsi Autószalon („Autóvilágkiállítás”) Október 4-jén (csütörtökön) nyitja meg kapuit a nyilvánosság előtt és Október 14-ig (vasárnapig) várja a látogatókat. A hivatalos oldala ezen a linken érhető el, de közel sem olyan informatív mint tavalyelőtt, és ez valahol az egész rendezvényre igaz. Emlékeztetőül azért bemásolok egy kedvenc galériát a tavalyelőtti rendezvényről.

A helyszín a város szélén található vásárváros (Expo), a Porte de Versailles metrómegállónál. Autóval érkezőket bőséges parkolóház várja (bár hétvégén még nem próbáltam megállni ott), de azért ez a kép érzékelteti, hogy mire számítsunk a franciáktól parkolás tekintetében.

1_img_0890_1.JPG

Minden nap 10.00-kor nyitnak és viszonylag későn (este 20.00-kor) zárnak, de vannak éjszakai műszakok is: október 4-én és 11-én csütörtökön valamint október 5-én és 12-én pénteken este 22:00-ikor zárnak. Hasznos megjegyezni, hogy a sztahanovista szervezők rendszeresen a látogatórekordokkal reklámozzák magukat, ami a látogatók számára kevésbé szórakoztató. Célszerű ezért hétköznap menni, hogy lehetősége legyen kipróbálni a rengeteg interaktív programot.

map_mondial.jpg

Az Autószalon ugyanis nem csak autókupecek Mekkája, a szervezők mindig igyekeznek látványos programokkal készülnek, szimulátoroktól VR programokon és mozin át a tesztvezetésig. Párizsban a körítésre talán még nagyobb figyelmet fordítanak mint Frankfurtban, ez évben a 120 éves parádé az egyik fő program, ami egészen véletlenül egybe esik a Renault szülinapjával is. A kiállítás tematikus tárlata pedig egy utazás lesz térben és időben (a gyakorlatban egy durva LSD trip, ezt előre elárulhatom). Az autószalon mellé pedig egy High tech vásár és motorkiállítás is társul.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr5714279869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tökmind1niknév 2018.10.04. 20:03:06

csalóka így a parkolós kép.. én is szoktam így beállni ha szűkre vannak szabva a helyek és így legalább mindét autó vezetője kényelmes(ebb)en tud ki-be szállni. mi itt a probléma?
franciák amúgy kézifék nélkül is szoktak parkolni, arról miért nincs kép? Elsőre és csilivili zsigulival lehet szokatlan, max ragasztasz filcet a lökösre. Előnye, hogy sokkal több autó fér el a tologatással. És meg kell nézni egy párizsi autó fényezését vs budapesti autó..

uluk4i 2018.10.08. 13:05:37

@tökmind1niknév: emlékszem erre a parkolásra, a baj ott volt, hogy a másik oldalon volt egy elég tömör betonoszlop kb. 2 cm-re, illetve tök egyenesen se lehetett kitolatni, mert nem volt elég hely a csilivili zsigulinak :) mindenesetre nem maradt ott az autó, megoldottuk, csak elsőre volt szokatlan a helyzet...
süti beállítások módosítása