Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

A Renault 120 éve az Autoworldben

2018. augusztus 08. - Ződ2000

Rendszeres olvasóknak már nem újdonság, hogy a belga Autoworld évente négy-öt emlékezetes külön-tárlattal lepi meg a látogatókat. Ezek többsége jeles márka-évfordulóknak állít emléket (eddigi kedvencem a tavalyi Ferrari kiállítás), a mostani kiállítás a Renault 120. szülinapját ünnepli (a kiállítás hivatalos oldala az alábbi linken érhető el). Az Egzostive-on készült a Renault tárlatról egy angol nyelvű cikk is, kicsit nagyobb terjedelemben

Az Autoworldben több mint 40 jármű szemlélteti a Renault történetét, a második ipari forradalomtól a mai globalizált gazdaság első számú autógyártójáig. A Renault cég nagy kalandor, az első nagydíjtól kezdve a tankok gyártásán át a Forma 1-ig rengeteg érdekes kalandba fogott, és annak ellenére, hogy nem tartanak fenn olyan központi múzeumot, mint a Sochaux, Stuttgart vagy München, hatalmas gyűjteményt tartanak karban, amelyek egy része mintegy virtuális múzeumként járja a kontinens rendezvényeit.

 

Múzeum a második világháború előtti autók széles választékát mutatja be az első 1898-as Renault-ról a 40-es évek luxus masztodonjaiig. Akik olvasták a tavaszi Retromobile-ról szóló posztot, ismerős lesz egyik másik autó, de ezúttal tankokat nem hoztak el. 

A világháborúk utáni időszakból rengeteg érdekességgel készültek, tömegmodellektől a ritkaságokig. A hangsúly persze az oldtimer kort elért modelleken van, de azért találunk egy példányt a kétszárnyú Avantime-ból (a rend kedvéért mondom, ez egy sorozatgyártású autó), de semmi sem felkészít minket arra a balhorogra, amelyet a középen található „izé” bevisz. 

A kiállítás egyik központi darabja a legőrültebb Renault, a 900-as koncepció 1959-ből. A józan szám egy őrült koncepcióautót takar, amelyre arról árulkodik, hogy a Renault tervezői nagyon nehéz anyagot tolhatnak (Azt hiszem, egy olyan művésznév, mint a Renault Absynthe jobban illett volna az autóhoz). Lényegében ez egy olyan egyterű, amely egy hátrafelé közlekedő kombihoz hasonlít (a motorháztető hátul található). A kocsit két négyhengeres Dauphin motor összecsavarozásából született V8-as motor hajtja. Itt gondolkodtam el azon, hogy, ha van olyan cég, amely sok pénzt spórolt meg a Photoshop feltalálásával, akkor az a Renault lesz!

A kiállítás legütősebb része a sport és a versenyautók szekciója. A Renault márka rögtön kitűnt az autóipari történelem első autóversenyein, Louis és bátyja, Marcel maga ült a kormány mögé. De amikor Marcel Renault egy 1903-as Párizs-Madrid futamon életét vesztette, Luis végett vetett a versenyzésnek. Emlékszem, hogy a Renault büszke volt az első Grand Prix győztes autójára, amelyet elhozott a 2016-os Retromobile-ra.

  

Ezúttal a kiállítás versenyautó szekciója egy kicsit később indít, a Renault 1954.es világrekorder gázturbinás autójával. A Renault Étoile Filante (üstökös) a Renault kísérleti gázturbinás gépkocsija, amely a bonneville-i sóstó medrében 307,4 km/órés átlagsebességet ért el.  De akad itt mindenféle versenyautó Rallye-tól Forma 1-ig. 

A kiállítás szeptember 2-ig várja a látogatókat, és könnyen megközelíthető Brüsszel központjában, érdemes sort keríteni rá, mondjuk a lenyűgöző Hadtörténeti Múzeummal párosítva.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr2014168217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása