A héten sikerült ellátogatnom egy I-Pace Teaser (minek nevezzem, „nyálcsorgató’?) rendezvényre, amelyen egy kordonnal védett és hoszteszekkel megerősített I Pace tanulmányt lehetett megtekinteni (vagy helyette rárepülni az ingyen vacsorára). A kaja és a kocsi közül sokkal inkább a Jag izgatott, mivel nem olyan régen sikerült kipróbálni a villanyautók etalonját, a finoman szólva is elmebeteg (3mp alatt 100-ra gyorsuló és sirályszárnyas hátsó ajtóval szerelt egyterű) Tesla Model X-et.
A Model X-ben három igazán frusztráló dolog volt, de mind a három a tradicionális autógyáraknak okozhatott nem kevés frusztrációt. Az első az, hogy semmiből érkező Tesla autói mennyire mások, mennyire frissítően hatnak, mint az összes hagyományos autó. A második ok az autógyárak depijére az, hogy egy neves autógyárnak sem sikerült még érdemi ellenfelet állítania, miközben a Tesla már szemmel látható tényező az autóiparban. Pedig igazából semmi olyan nincs a Model X-ben, ami ne porosodna a Toyota vagy a Mercedes fejlesztői részlegének polcán. Végül a legfurcsább az, hogy miközben a Tesla villanyautói már a modellciklus feléhez érnek, a Tesla már saját töltőhálózattal bír, tehát nemcsak gondolkodnak a de dolgoznak is a következő szinten. Az ellenfelek pedig még sehol sem tartanak. Jelenleg úgy néz ki a Jaguar áll a legközelebb ahhoz, hogy érdemi ellenfelet állítson a soron következő Model 3-asnak, és általában véve nagyon komolyan veszi az elektromos hajtásláncok fejlesztését. E törekvéseit pedig a Formula E bajnokságban induló versenyautójukkal szemléltetik ahol csak tudják.
Jelenleg úgy tűnik, erőfeszítéseik első kézzel fogható gyülölcse az I Pace lesz. A Jaguar az I-Pace koncepcióautót eredetileg a 2016-os Los Angeles-i Autószalonon mutatta be, azzal az ígérettel, hogy 2017-ben már az autószalonokban láthatjuk viszont a végleges szériamodellt. A koncepció teljesen reális, és minden formai eleme szériagyártásba vihetőnek tűnik, ráadásul meglehetősen összhangban áll a márka jelenlegi formanyelvével. Sir Ian Callum továbbra is egy zseni!
A műszaki alapok sem cáfolnak a dinamikus külsőre, a beépített első és hátsó elektromos motorok együttesen 294 kW (400 LE) csúcsteljesítményt adnak le. A 700 Nm-es maximális nyomaték is tiszteletet parancsol, a sorozatgyártású modellt négy másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km / h-ra. A 90 kWh lítium-ion akkumulátorral a hatótáv az ígéretek szerint akár 500 kilométerre is elég.
A tanulmány megjelenése élőben is impozáns, a forma álló helyzetben is elhiteti a 4 mp-es gyorsulást. A külméret nem túlzó, az alapoktól fogva villanyautónak tervezett 4,68 méter hosszú és 1,89 méter széles karosszéria egy tágas ötüléses utasteret rejt.
A belső pedig jól viszi tovább a futurisztikus vonalat. Bár a képernyők mérete alulmarad a Teslával szemben, az érintőképernyők mérete alapján komolya előrelépésnek tűnik a jelenlegi Jaguarok után. A konkrét felhasználói kezelőfelületet nem is mutatták, sőt be sem lehetett ülni, de amit látni engedtek, az pozitív benyomást keltett. Ennél kevesebbért is rendeltek már Model 3-ast :)…
A Jaguar pedig promóciós turnéba kezdett a tanulmánnyal ami arra utal, hogy a szériamodelltől komoly piaci sikereket vár a brit márka. Az tájékoztatás szerint az árak nagyjából az összemérhető F-Pacehez igazodnak, ami gondolom a csúcsváltozatot jelenti. És ezzel elértünk megint a villanyautók legnagyobb hátrányához. A nálunk lassan tetőző dízelhisztéria mellett nem látom, hogy mi jelentené a gazdaságos és kellően porciózott akciókkal jó áron kapható prémium kisdízelek az alternatíváját.Itt egy szép és igényes modell szép műszaki paraméterekkel, de az árakat a tömegesen eladott prémiumtermékek helyett a szűk körben elérhető luxusváltozatokhoz igazították, miközben a töltőhálózat még mindig gyerekcipőben jár.