Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

BMW Welt: az érzékszervek teljes pályás letámadása és a fogyasztói társadalom Mekkája

2016. november 03. - Ződ2000

Lassan kezdem ledolgozni a lemaradást a nyári múzeumlátogatásokról.  A mai delikvens a felhozatal egyik legígéretesebb programja: a bajor prémiumgyártó főhadiszállása a müncheni olimpiaparkban.  A BMW Welt szerintem nagyon jól illik a márka mai arculatához: modern, elegáns, igényes és mentes az eredetiségtől.

Persze attól még ne gondolja senki, hogy csalódottan fog távozni.  Minden autók iránt érdeklődő felkészülhet egy maradandó élményre, főleg ha kicsit előre tervez, mert nem minden programot lehet azonnal „leakasztani a fogasról”, tesztvezetések, gyárlátogatás  vagy épp szervezett gyerekprogramok , nem árt előre érdeklődni.  Persze a gyerekprogramok mást jelentenek egy olyan országban, ahol valóságshow-k helyett gyárlátogatásos dokumentumfilmeket adnak főműsor-időben.  Annak ellenére, hogy nem volt lehetőségem előre leszervezni a látogatást, bőven volt részem látnivalóban. A BMW Welt egy ultramodern épületkomplexum, amelynek a két fő része egy új autókat bemutató emelt szintű szalonból és a főút túloldalán található múzeumból áll.

Természetesen a vezérmárka mellett látványos Mini és Rolly Royce szekció is helyet kapott, teljes körű szuvenírboltokkal, amelyekben pár eurótól több ezer euróig mindenki megtalálhatja a saját árfekvését. Bemutató-autók, élménybetétek (például a háromképernyős hidraulikus üléses szimulátor a Mini standon, vagy próbaút egy Isettával), és a koronaékszer: a gyári múzeum. Mivel nem akarom túlságosan BMW reklámmá változtatni a posztot, térjünk rá a múzeumra, ami önmagban is megéri a látogatást.

A múzeum is ígéretesen nyit, néhány érdekességgel a bejáratnál, saját szuvenír bolttal és nagyon igényes környezettel, amely erősen emlékeztet a Porsche múzeum semleges fehér árnyalataira. Személy szerint úgy éreztem, hogy a bajorok talán még jobban megtalálták az ideális arányt, ami valamivel színesebb, de még jól érvényesülnek benne az autók. 

A tárlat fokozatosan vezet felfelé, és nagyjából évtizedekre bontva mutat be érdekes darabokat, olyan modelleket, fejlesztéseket és tanulmányokat, amelyre a bajor márka büszke.  Ezek között éppúgy megfér a meseszép 507 roadster, mint a tekintélyt parancsoló V12-es E32 Lang vagy az M1-es szuper-sportkocsi előszériája.

És kb itt kezdtem el gyanakodni, hogy valami nem stimmel ezzel a néhány tucat autóból álló tárlattal, mert bármennyire is szép és legendás autókból áll, ez egy apró kötelező elem a nagy újautó-részleg mellett. Szerintem a BMW Welt legnagyobb építészeti csapdája az, hogy innen visszavezetnek a kasszás részhez, amiből sokan azt gondolhatják, hogy ezzel vége is. Pedig a java még csak most következne!

Ha eddig nem dobtuk ki a jegyünket leérve, a jegypénztár mellett beléphetünk azzal az igazi múzeumba.   Több emelet magas vitrinfalakkal, sok zeg-zuggal, átjárókkal és tematikus termekkel, különböző korokból és területekről. A múzeum ezen része építészetileg még az újautó részlegnél is látványosabb.

A márka bejáratott sorozatainak egymást követői generációi tornasorban szemléltetik egy-egy vérvonal konzekvens továbbvitelét, de egyúttal az idők változását is. Mellettük jó pár fejlesztés, sporttörténelem és természetesen a márka nevéhez híven sok-sok motor…

Ahogy az elején írtam, a BMW Welt mindenkinek kínál remek látványosságokat, programokat és maradandó emlékeket. Ez egy egész napos programnak is megfelel, nem csak arról szól, hogy eltöltsünk egy órát, mielőtt átvesszük az autónkat a gyárból. A BMW Welt Bajorország egyik leglátogatottabb turistalátványossága, és rendszeresen szerveznek rendezvényeket. Autós szemmel úgy vélem, hogy a hely szellemisége jól tükrözi a BMW jelenlegi filozófiáját: kőkemény profizmus, és mindet kínál, amit a konkurensek is. Mindazonáltal, szigorúan a múzeumot tekintve azért nagyon elmarad a Mercedestől, tanulmányok, régiségek tekintetében (persze ehhez kellett a Mercedes múltja is), sőt engem a Porsche múzeum tárlata is sokkal jobban lenyűgözött. A többi részleg (és márka félelmetesen erős jelenlegi arculata) azonban kipótol, és bőven kompenzálja ezt. Aki nem kifejezetten régi autókra vágyik, talán a BMW Weltben találhatja meg a legélvezetesebb autós programot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr4711927699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zetor75 2016.11.04. 06:04:16

És azt se felejtsük el, hogy a BMW múzeum tetején Rolls Royce tárlat látható. Igaz, az sokkal kevésbé látványos, mint a lentebbi szintek. A bejáratnál elhelyezett M' nekem viszont nagyon bejött. Sajnos gyárlátogatásra nem mentem, de ahogy olvastam, abból is van többféle, persze ahhoz előre egyeztetni kell, hogy mit is szeretnénk, ha megmutatnának. Hazafelé viszont jó volt látni egy faszit az S-Bahnon, hogy BMW-s munkásruhában feszít.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.11.04. 16:56:36

@zetor 2000: köszi a tippet. merre lehetett oda feljutni? Én nem jutottam följebb, a múzeumfelüljáró szintjénél...

Zetor75 2016.11.04. 20:17:46

Amikor én jártam ott, bentről lehetett feljutni. Kóválygás közben volt egy koncepció autó, ami valami fóliával volt burkolva, és később láttam, hogy ezt valamelyest módosítani is tudja. Emellett/mögött volt egy hatalmas keringő, egy 2-3 emelet magas gyűrű alakú folyosó, amin ha végigsétált a szerencsés látogató, a falon már RR dolgokat láthatott. Csiszatolt fabetétektől kezdve mindenféle relikviáig volt minden, persze vitrin mögött, vagy kordonnal elválasztva. Fenn meg a Rollsok mellett/mögött volt mindenféle kristály, porcelán, táska, óra, amit a tulaj rendelhet vagy kapott (?) a verda mellé. A század elejéről/közepéről is volt már autó, jó volt megnézni, hogy változott a teljesítmény. A motortérfogat ~6-7 liter közötti volt már a kezdetektől, de az első modellek sehol nem voltak a maiakhoz.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.11.05. 22:53:51

@zetor 2000: okés köszi, ez így elég jól hangzik. Ha lesz időm visszanézni, akkor felnézek majd.
süti beállítások módosítása