Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Tényleg a Techno Classica az oldtimer-kiállítások királya?

2016. április 13. - Ződ2000

Pár hónapja a párizsi Retromobile kiállítást úgy jellemeztem, hogy az az oldtimer-rendezvények királynője. A Retromobile a sokadik autókiállítás után is látványosnak hatott és tudott újat mutatni. Sőt példátlan módon emelte a tétet. A világrekorder-aspiráns Ferrari mellett 10 látványos gyári stand és a gyári standokhoz mérhető privát kollekciók gazdagították a rendezvényt. Nem kevés gyönyörű autót láttam, és ezek többsége az oldtimerek között is ritkaság volt. Bár megkockáztatom, hogy láttam már olyan rendezvényt, ahol több autót állítottak ki, de minőségben a 2016-os Retromobile-t verhetetlennek gondoltam.

Elnézve a 2016-os bakancslistámat, az egyetlen esélyes a trónfosztásra az Esseni Techno Classica maradt még. Az hogy a legnagyobbnak hirdeti magát nem izgatott. Ugyanezt olvashattam az Interclassic, sőt a Stuttgarti kiállítás honlapján is. De párszáz youngtimer nem fogja pótolni Schumacher Benettonját. Persze a világ egyik legerősebb és legnagyobb történelmű autóiparára büszke országban a hazai gyártók ki fognak tenni magukért. Ezt bárki megerősítheti, aki járt Frankfurtban. A 100 éves BMW-től különösen sokat vártam. A kérdés az, hogy ki csatlakozik még a nagy múltú márkákhoz.

A szervezők már a bejáratnál igyekeztek valami látványossággal sokkolni, mint a pszichedelikus VW busz vagy a rallye-911-es. Ezt követte egy nagy kupac szupersportkocsi, és luxusautó eléggé összezsúfolva. Olyan ritkaságok, mint a nemrég befejezett Carrera GT és Mercedes SLS vagy épp Ferrari F40.  

Az első kellemes meglepetést rögtön a nagycsarnok elején a Volvo stand szállította.

A kompozíció főszereplője a frissen bemutatott V90-es, amit diszkréten egy Volvokombi-antológiába csomagoltak.

Mögötte egy impozáns Mercedes stand következett, de mint kiderült ez nem a hivatalos gyári stand...

A Mercedes hivatalos kiállítása majdnem egy egész nagycsarnokot megtöltött, de róluk majd a következő részben…

Ha hasonlóképpen a egy  privát BMW lerakat is várta azon érkezőket, akik nem bírták kivárni, míg eljutnak a kiállítás másik felén összerakott BMW-csarnokba.

Mögöttük a Fiat csoport szemléltette a középkategóriás sportlimuzinjainak dicső múltját, a koszorú közepén az új Giulia QV. Halkan jegyzem meg, hogy privát gyűjtemények legalább 6-8 Sprint Zagatót hoztak el, kupé vagy kabrió változatban. A kissé fura, de annál ritkább modell lassan felsorakozik az oldtimer-rendezvényeken szívesen látott GTV-k mögé.

A stand másik felén a Fiat részleg az új 124 Spider számára biztosított természetes környezetet a szőke hoszteszekkel.

Oldimer kiállításokon komoly tényező a Jaguar, és az angolok ezt egy impozáns márkastanddal is érzékeltették. Az 1:1 arányú makett-készletet poént amúgy mások is átvették a kiállításon.

A nagycsarnok alatt egy használtautó-börze kapott helyet. Itt is akadtak érdekességek minden korból és árfekvésből…

A kiállítás egyik leglátványosabb darabja egy futurisztikus amerikai busz. Eredetileg a General Motors Futurliner sorozata tizenkét járműből állt, amelyet 1940 és 1941-ben gyártottak le a második világháború kellős közepén egy marketingkampányhoz. A járműveket egy felújítást követően 1953 és 1956 között tovább használták a futrisztikus parádéhoz, ami egy eléggé időtálló formát jelez. A futurisztikus hatás kortalanul érvényesül még manapság is, ezek a hatalmas monstrumok ma is lenyűgözőek.

Mellettük az ADAC is egy felettébb eredeti tárgyalóbuszt állított ki. De mondjuk egy Porsche 935 Moby Dick, vagy egy Stratos, Toivonnen Lancia Deltája, esetleg a kétéltű kabrió nem kevésbé hat üdítően.

Az biztos hogy valóban rengeteg látványossággal készültek a kiállítók és a legfontosabb standok, de Párizsban a hazai márkák szintén kitettek magukért, miközben a tradicionális oldtimer-márkák is gyári standdal készültek. A rangadó kulcsa az lesz, hogy sikerül-e a hazai márkáknak kompenzálni a francia márkák hiányát, de a gyári standokról majd a következő részben.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr228598204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uluk4i 2016.04.13. 14:23:54

Gratulálok, megint nagyon jó összefoglalót adtál. Azért kíváncsi vagyok az objektív verdiktre a Párizs vs. Essen ügyben, mert úgy érzem, kicsit elfogult vagy :) légyszíves az összehasonlítás olyanokra is térjen ki, mint a hostessek minősége vagy éppen a Bratwurst egységára!

uluk4i 2016.04.13. 15:24:51

@Ződ2000: How to arrive in style, ugye? Nem mondom a GM Futurlinerrel bemanőverezni valamelyik parkolóba még ennél is nagyobb buli lett volna :)

uluk4i 2016.04.14. 09:15:42

Héllókám, a Futurliner úgy látom nagyot szólt...gratulálok!

stower 2016.04.14. 09:43:32

@uluk4i: Párizs és a bratwurst? :) A franciáknak az autógyártást talán nem kellene erőltetniük (legalábbis a jelenkori produktumok alapján), de egy átlagos sarki francia pékség veri az egész német wurst gasztronómiát. Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem mindegyiket.

conmorientes 2016.04.14. 12:54:01

Érdekes, hogy mennyire más szemüveggel is lehet ezt látni és láttatni. Nagyon várom a következő részt..

okleveles naiv 2016.04.14. 15:36:03

Az első képen az ezüst színű Audi mellett az a narancssárga csoda mi (milyen típus, modell)?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.14. 16:58:46

@okleveles naiv: Ez az Audi Quattro Spyder 1991-ből.
wikicars.org/en/Audi_Quattro_Spyder_Concept
TKP az R8 szellemi előfutára. Csak akkor nem rendelkezett a Márkacsoport akkora platformtranszferrel, mint manapság.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.04.22. 10:25:11

@conmorientes: köszi a pozitív kommentet. Egy ki időbe tellett de elkészült a folytatás.
autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz
süti beállítások módosítása