A blogban ez egy visszatérő téma minden nagyobb autós rendezvény előtt. Érdemes-e venni a fáradtságot, kivenni a szabit és félretenni némi pénzt egy rögtönzött frankfurti kiruccanásra.
Az én válaszom eddig minden évben az volt, hogy egyértelműen megéri! Ellentétben például a párizsi autószalonnal, ahol a szervezők egyetlen célja évről évre a tömegnyomor fokozása, a látogatóelégedettség kárára.
Most hogy kitűnő retorikai érzékkel lelőttem a poént azért nem hagyom annyiban, és az alábbiakban összegzem, hogy miért szeretek elmenni Frankfurtba...
- Nyilvános sajtónap
A frankfurti autószalonra a hétköznapi halandók is beléphetnek a sajtónapon. Lehet hogy ez a tudósítóknak nem annyira szórakoztató, de nekünk mindenképpen kellemesebb bemenni 50 euróért - ha már úgyis elment több száz ajró az útra - mint tolongani 12 euróért a nyilvános napon.
- Hölgyek
Vagyis izé, hosztesszek
Amire viszont nem alkalmasak: konkrét autókra érdeklődni. Az egy dolog, hogy a brossúrák eleve kihalóban az elektronikai forradalom nyomán, de ennyire sok tájékozatlan hosztesszt régen láttam. Volt olyan hogy a szerencsétlen ingujjas legény leesett állal ment vissza a Level 2 nyakkendős főnökhöz, hogy tényleg ilyen az euro-besorolása a motorjuknak… Szóval ha infó kell, akkor motor-talk.de.
- Frankfurt city – "Mainhattan"
Hát nem. Hogy őszinte legyek, Mainhattan a maga szürke New York imitációjával a legkevésbé sem vonz.
Ellenben remek kis települések vannak a környéken, ahol heteket el lehetne kirándulgatni…
- Tanulmányok és premierek
Mivel a hazai pálya kötelez, a német gyártók igyekeznek mindent bedobni. Ez persze nem jelenti azt, hogy az importmárkák nem tartogatnak némi muníciót Frankfurtra...
Gyakran ülhetünk be először a nagy német prémiumgyártók premiermodelljeibe, aki pedig nem hoz újdonságot, az általában tanulmányokkal pótolja a hatásvadászatot.
- Németek kitesznek magukért hazai pályán
Sok érdekes autó, látványos figyelemfelkeltő tanulmányok, premierek és látványos pavilonok, a három prémiumgyártó minden évben egymást licitálja túl.
Nem egyszerűen kibérelnek egy egész csarnokot, hanem felépítenek egy eredeti pavilont, olyat amilyet az országos autószalonokon az ember nem nagyon lát (de mondjuk Párizsban se nagyon).
A pavilonokban több szinten külön programokkal szórakoztatják a nagyérdeműt, élményvezetésekkel, bemutatókkal, előadásokkal. Ebből a szempontból Frankfurtnak szerintem nincs párja…
És akkor most tartsunk egy kis retorikai szüntet, ha minden jól megy holnap majd jöhet öt konkrét modell amit a világért se hagynék ki, ha már arra járok…