Az előző posztban kiveséztem, hogy miért jó a frankfurti szalon, mint esemény. Most íme öt olyan verda amiért konkrétan kedvem lenne kimenni Frankfurtba ez évben…
Az IAA általában elég erős premier és tanulmányfelhozatallal büszkélkedhet, bár az utolsó két szalonon premierkínálatán eléggé megmutatkozott az autóipari válság, a tanulmányok terén nem panaszkodhattunk...
E 2015-ös év viszont meglehetősen erősnek ígérkezik mind a premierek, mind a tanulmányok tekintetében...Helyezés nélkül…
bemelegítésól pár érdekes darab, amit biztos megnéz az ember ha ott van, de ezeket már valamilyen formában láthattuk élőben.
Infiniti Q30
Évek óta vártam ezt a modellt, nem is tudom hányszor láttam eddig kint szalonokon az előtanulmányokat. Ehhez képest a végleges modellnél a lassan már unalomig tanulmányozott formaruhát (állítólag) ráhúzták egy A-klasséra. Nem is tudom hogy megérdemli-e, hogy feltegyem erre a listara.
Jaguar XF és XE
Csak azért nem listások, mert már szalonban is láthatóak, és ott parkol a sok tesztautó a kereskedés előtt…
- CX 5 kupé
Bár nem vagyok a CX-5 rajongója, ez az új Concept talán elhozza azokat a frissítéseket, amelyekkel akár a prémium SUV-okkal is felveszi majd a versenyt. Lassan itt lesz az ideje feléleszteni a Xedos márkát?
- Új Audi A4
Az új Audi A4 váratlan hirtelenséggel és meglepő időzítéssel érkezett meg pár hónapja. Ami a konkrét autót illeti, hát azt kell, hogy mondjam, nagyon magabiztosak lehetnek Ingolstadtban. Már egy ideje piacon egy ütős Merci, ami most megszorította az eminens 3-er tökeit is. Az árprésbe került 3er pedig nyomja le a többieket. Aztán lassan ott áll a szalonokba egy vadiúj és igen dögös Jag XE, és ott a vadiúj hátsókerék-hajtású Alfa, ami vagy jó lesz vagy nem, de akkor is HÁTUL KAPAR! Szóval itt az autóipar legsűrűbb és legintenzívebb versenyt produkáló szegmense, ahonnan még jól sikerült modellekkel is könnyű kiesni. És mit lép az egyik kulcsfontosságú játékos?
Első blikkre leginkább semmit... A forma mintha nem is változott volna. Európa erős gyártója, amely 10 éve folyamatosan integrálja magába az olasz formatervezés legjobbjait, gyakorlatilag visszatért a dögunalmas és legfeljebb felismerhető formához. Egy A6, vagy akár egy előd A4 mellett nem tudnám megmondani hogy melyik. Félreértés ne essék, én szeretem ha van márkaidentitás. De ezért meg tudjam különböztetni az egyes modelleket. A fejlesztéseket elismerve is, ez egy prémiumautó, aminél nem hátrány ha az ember megmutathatja, hogy az autója frissen vett darab, és nem egy 3 éves "használtan guberált darab" annak kétharmadáért. Azt még egy átlagos szerény német család is elvárja, hogy legalább egy picit irigykedjen a szomszéd. :) Főleg ha sok luxus amúgy nem fért bele az büdzsébe, csak a márkanév.
Már csak ezért is kíváncsi lennék rá élőben, valamit nagyon kell tudnia ha ezt meg merték lépni…
- Jaguar F-Pace
Megint egy húzós belépő a britektől. Porsche vagy BMW, egyik sem érezheti magát biztonságban a brit arisztokratától.
A belső viszont elmarad a vártaktól, igaz számomra az XF belseje az egyik legjobb, amit az amúgy is gyilkosan sűrű és igényes prémium kategóriában kapni lehet, tehát ez még nem jelent semmit.
- Alfa Giulia
Az Alfa korábban a dizájn, a sportosság és az igényes belső szinonimáját jelentette számomra. Aztán jött a Mito és kiesett az első. Aztán jött a Guilietta és kiesett a harmadik is. A képek alapján a sportosság nem lesz oda, legalábbis a QV változatnál semmiképpen sem.
A lényeg azonban a személyes tapasztalat, és ez még várat magára…
- Porsche E Concept
Tesla gyilkos a Porschétól. A képek önmagáért beszélnek
+1 Volvo S90
Sajnos ez évben nem lesz jelen a Volvo, amit minden kávérajongó meg fog siratni. Pedig lenne már mit bemutatni.
Ha csak a három tanulmányt elhozták volna már azzal is felkeltették volna az érdeklődést. Fene sem érti a svédeket…