Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Volvo V40 tartósteszt a közelmúltból

2015. szeptember 16. - Ződ2000

A nyári uborkaszünetet kihasználva, következzék egy rövid retrospektív beszámoló egy őszi háromnapos tesztútról: a mai posztban szereplő tesztautó egy újabb csereautó, azaz a többnapos használat alatt szerzett tapasztalatok közelebb állnak a valós használathoz.

A mai poszt tárgya egy 2014-es évjáratú Volvo V40 D2, talán Kinetik felszereltséggel. Azt azért előre le kell szögeznem, hogy ha az óta nem került volna sor a Toyotás tesztekre, ez a cikk más hangnemben írna most a tesztautóról. Ugyanis ez a V40-es fapadosabb volt, mint az összes korábbi Volvo, amit vezettem: sehol egy bőrülés, sőt még egy tolatóradar se fért bele a büdzsébe.

Pedig mennyi szép tesztautó szaladgál a netes cikkekben… Ezúttal azonban a Volvót is utolérte a prémiumok rákfenéje, az alapári közeli fapados változat, amit csak a vevők tapasztalhatnak meg, újságíró szinte soha... Csak halkan jegyzem meg azért, a két Yaris után már sokkal jobban értékelem az arisztokratikus tulajdonságokat, azokat az apróságokat amiben látszik, mennyivel több szeretet adtak bele a tervezők, mint a japán tömegmodellbe. Az hogy magától ráreteszel a központi zár, hogy szinte minden felszereltségen bőrkormány jár, vagy simán csak nem hencegünk az automata ablakokkal hanem valóban azok is, ezek máshol bizony nem magától értetődő dolgok.

20141027_075044_copy_copy.jpg

A V40-es remekül mutatja, hogy mennyire más utat járt be a Volvo, mint a jobb sorsra érdemes honfitársa a Saab. A Volvót eleve erős hozománnyal házasította ki a Ford, naprakész és sikeres modellekkel, ráadásul több friss modellel csőre töltve. A göteborgi cég pedig mindent bele is adott, ellentétben az amúgy is kivéreztetett trollhattaniekkel. Új modellek, új motorok új extrák. A V40 pedig ezeket remekül be is veti, amennyire ez kivitelezhető volt az előd platformján.

A tesztautó pedig azért egy-két érdekességet megvillantott, ezek közül is a leglátványosabb extra az LCD műszerfal volt. Érdeklődéssel ültem be és kíváncsi voltam a tényleges funkcionalitására.

A svédek pedig megtalálták a tökéletes arányt a forma és a funkció között. A korábban kihozott full LCD-s paneleknél szebbnek hat a kerek árnyékoló csőbe "helyezett" kerek rész,a félkörökkel övezve. Ugyanakkor sokkal több részletet hoz mint a hagyományos műszerfalak, egy két kivétellel.

Amennyire futurisztikus a műszeregység, annál retrósabb a Navi. 2014-ben ez a tudás több mint vicces, akár egy 10 éves Garmin mellett is. Remélem azóta továbbléptek a svédek.

2_20141028_084445_copy_copy.jpg

A motor egy D2-es, amely a korábbi PSA eredetű 1.6d továbbfejlesztése. Ahogy az eredeti, ez is egy remek darab. Erőn felül teljesít, és is simán elviszi az amúgy sem túlsúlyos kasztnit gond nélkül, de ebben sokat segít a jól megvezetett hatsebességes váltó. Ugyanakkor az is gyorsan lejött, hogy ez a motor már kevés a nagyobb Volvókhoz, főleg a V70-eshez-

20141029_161941_copy.jpg

Ahogy az elején írtam, ha nincs a Yarisos élmény, itt most egy fanyalgó cikk következett volna a V40 fapadossága miatt. Ugyanakkor ez az alap Kinetik felszereltségű tesztautó még mindig éles kontrasztot mutat az első, de még a második Yarisoz képest is. Bér az is igaz hogy ekkora és ilyen árfekvésű autó nem feltétlenül kerül az ember célkeresztjébe… Összességében, ami maradandó emlék az az LCD műszerfal hasznossága, egy nagyobb modellben ezt nagyon szívesen láttam viszont..

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr177791604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gobolyosg 2015.09.19. 15:04:33

Meg ne haragudj, de mivel fotózol, egy krumplival? ;)

v_holiday 2015.12.18. 11:58:01

Szia Zöld!

Jó ideje szeretném veled, mint Volvo hívővel megosztani a tapasztalataimat. Pár honlapon össze is futottunk már, de csak futólag. Nekem a Volvo nagy csalódás és örömmel megmutatom neked, hogy miért? Nézz meg egy most 144 ezer km-t futott V60-ast. Sok helyen leírtam már, futottam köröket a kritikán aluli Volvo Autó Hungáriánál is: ez az autó egyszerűen gagyi.
Hogy ne a levegőbe beszéljünk, győződj meg róla magad, keress bátran ezen a mail címemen. Már, ha fontos neked a tényszerűség.
Üdv:
Holiday

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.18. 20:00:07

@v_holiday: először is üdv szerény hajlékomban :) A hívőségben annyiban igaz, hogy 4-5-ször megversenyeztettem őket is, és eddig többször is egy-egy modelljük mellett döntöttem. (De ez nem hívőség kérdése, ha nem adja a legjobb csomagot, akkor nem az aktuális márka nyer. Erről egy egész rovat szól.. . autossagok.blog.hu/tags/Tesztek ) Ez persze nem jelenti azt hogy maradéktalanul elégedett voltam volna velük a szolgáltatások tekintetében.

Az S40-est közel 180.000km-rel adtam el, a Dalarö huzat olyan dolgokat kapott amit nehezen hittem el hogy túlél (pl egy tál főzelék, egy pohárnyi 2szer újrafagyott kóla), de mégis szép állapotban, foltok és nyomok nélkül adtam el ( autossagok.blog.hu/2015/03/10/szabaduljunk_meg_egy_volvotol ). A fórumokat böngészve viszont én is látom, lehet hogy szerencsém volt vele...

Mondjuk ehhez képest szerintem én nagyobb pofonba szaladtam bele a legutóbbi verdával, amit valóban csak egy arányában megfelelő ajánlat feledtethet el.

A Volvo HU olyan amilyen, nekem más országban sem volt jobb tapasztalatom velük. Sajnos egy valamivel lehetett az itteni importőrt a kasszához szólítani, mégpedig a következő autónál. Pedig akkor már lehet késő, ezt a Volvo HU asszem Fóbival megtapasztalhatta (jogosan). Pedig biztos sajnálja amikor beül az S3asába :)

De akármekkorát is szívtam vele, az ismeretségben jó pár sztorit tudnék mesélni. Újautó-átvétel hiányosan, nem indul, törött (!!!!), aztán 2-4 évesen komoly hiba. A különbség, hogy a bajorok jobban kezelték az ilyen gazdasági totálkáros helyzetet.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.18. 20:29:55

@v_holiday: és ha a fentebbi litániából nem jött le, semmiképpen sem akarom megkérdőjelezni az eseted sőt. De a magam részéről úgy vagyok hogy ennél nagyobb pofonba is bele lehet szaladni egy új(szerű) prémiumautóval, mint egy elszakadt üléshuzat. Az más kérdés, hogy a Volvo HU kezelhetné elegánsabban is.

v_holiday 2015.12.19. 18:47:38

Szia Ződ2000!
Még, ha csak az üléshuzat lenne, de a csomagtér összes műanyag burkolata zörög, a kitámasztója kiesik, az ajtók nyáron nyöszögnek, az oldalablakok maszatolnak és sorolhatnám. Ha meglátnád az ülésemet, sírva fakadnál. Egy 10 éves szétfosott taxiban különbül néz ki, de a Superbemben, sem volt vele baj s azelőtt, a mjajdnem 300 ezer km-t futott Lagunám ülése is tiptop volt ehhez képest. 5 db Volvo van a flottánkban ebből 1db S60 D3, 2 db V60 D3, 1 db V70 D4 és 1 S80 T6. Az S80-on és az enyémen kívül mind váltóhibás volt már, milliós javításokkal és már az enyém is rángat, ami miatt nem nagyon vigasztalnak. Szerintem ez egy elég méretes Volvo flotta, és igazából senki nem maradéktalanul elégedett az autókkal. Testvérvállalatunk BMW-ivel semmi gond, a Skodákkal semmi gond. Nem hiszem, hogy mi fogtuk ki az abban az évben legyártott összes rossz autót. :))) Sanszos, hogy mind Superb lesz cserekor a Volvok helyett, ahova nincs a Skodának motorja, ott meg BMW.
15 évig dolgoztam az autós szakmában, tisztában vagyok az "így sikerült autó" fogalmával. Ám a Volvo ettől még hatalmas csalódás.

A hazai vevőszolgálat pedig....a személyes vergődésen túl a facebook-os beszóláson át a levelezésig minden volt. Semmi együttműködési készség. Akkor elhatároztam, hogy ahol csak lehet, hangot fogok adni a tapasztalatimnak. Volvo fórumok, netes újságok, blogok, ahol csak lehet. Ahogy azt hiszem a vezess Superb cikke alatt írtam: A Skoda jobb autókat gyárt. Egyszerűen jobb autókat.

Piech mondta jó 10 éve, hogy "minden termék annyit ér, amennyi a mögötte lévő szolgáltatás színvonala". Ez alapján a Volvo egy vödör szar. Ha valaki nem fanatikus, az egyszer vesz belőle...

v_holiday 2015.12.19. 18:53:43

Apropo!
Unokaöcsém s40-esebéne 130 ezernél váltócsere. Ez lemaradt, pedig ezt szántam csattanónak. 2 hét alatt 2x kellett őt menteni.
Elhiszed, hogy nincs ember, aki nekem meg tudja magyarázni, hogy a svédek tudnak autót gyártani? Konyhaszekrényből is csak jó közepeset. :))))

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.20. 23:56:15

@v_holiday: nézd, nekünk eddig 3 Volvónk volt, mindegyiket rendesen körbeversenyeztettük, és nyilván alaposan körbe is nézelődtem a fórumokon (a tényleg hasznos márkafórumokon), modell, motorváltozat, sőt pl egyes opciók miatt is. Ennek alapján vannak jobb és kevésbé jobb konstrukcióik, de alapjában véve nem találkoztam olyan tömeg jelenségekkel, mint az 1.6 TS Alfa, a VW DSG, vagy a Merc 250CDI motorok. Ezek konkrét és ismert hibás konstrukciók, amelyek könnyen kanosszát járathatnak a tájékozatlan, kizárólag előítéletekre támaszkodó vevőknél. Én valahol épp ilyen előítélet (na meg a jobb árajánlat) miatt váltottam Alfáról, pedig a 147esem volt az eddigi legmegbízhatóbb autónk az egész családban (beleértve Japánt, Audit, volvókat).

Hogy mennyire nem lehet "ésszerű előítéletek" alapján gondolkodni, azt az mutatja, hogy az igazolható "sztoritkból" a legdurvább még mindig a bajoroké, a papíron legbiztonságosabb választású sorhatos 25i cseréje egy 3 éves autóban. De az is igaz, hogy a bálnás sztorimmal dobogóközeli lehetnék :(

De visszatérve, amit írsz az ezért elég meredek mert a fentiekből a nem sok visszatérő hiba van köztük (pedig akad pár, főleg a kis Volvóknál), nyilván ésszerű tanácsot nem tudok adni,mert én is megfutottam a kötelező köröket (pl hiszti a Volvo Facebook oldalán), kevés eredménnyel, de ezt betudtam az adott ország tipikus laza nemtörődöm hozzáállásával. Tapasztalatom szerint itthon a délbudai márkakereskedés igyekezett színvonalas szolgáltatást nyújtani. elég borsos áron, de ez nem segít ha az importőrrel kell csatázni.

Amint írtam, én is az újrarendelésnél tudtam őket "kasszához szólítani". Ezen felül nem igazán tudok semmi hasznosat írni, ha a Skoda neked személyes kedvenced akkor nyilván ez egy alternatíva, sok érdekes dolgot lehet náluk kapna a VW gruppe polcairól, én eddig az OKtavia II-n kívül egyikkel sem tudtam szimpatizálni, azt meg annyira drágán adták esendő hibákkal, hogy a tesztutat sem találtam célszerűnek. De ha neked s Skoda tetszik, és a Volvónál elxxxromkodták a bizalmat, akkor nem sajnálom őket. Én úgy voltam vele hogy a legutóbbi körben a Volvo jelöltje igen jól sikerült darab amit jó áron is adtak, és a paramétereken belül a német prémiummárkák nem tudják kijátszani azokat az ászaikat (pl 4WD). Ha le tudjátok cserélni BMWre, nem jártok rosszul velük, más is megtette az ismeretégben, ilyenkor az importőr egye meg amit kotyvasztott...

v_holiday 2015.12.21. 10:00:36

"...a fentiekből a nem sok visszatérő hiba van köztük..."
3 váltógond nem az? Szerintem 5 autóból, ha 3-nak váltónyűgje van, az eléggé visszatérő, no meg a privát autóé is...mindegy, ezen nem fogunk összeveszni.

"...sorhatos 25i cseréje egy 3 éves autóban."
Nem tudom az előzményeket, de annak idején M3-ban is cseréltünk motort ügyfélnek. Évente. Aztán egyszer az egyik kollégát elvitte egy körre, onnan érthető volt, hogy miért fekszik meg neki egy autóban a 2. blokk is?
Az előző munkahelyemen 2 D-Cat blokkot cseréltek, mindkettő hengerfej repedéses volt. Soha nem lesz Toyota a flottájukban. Viszont nagyon profi volt maga a procedúra, ami a motorcsere körül zajlott, piros pont a Toyotának érte. Ennyin múlik.

Túl sokáig árultam autót ahhoz, hogy én már akkor se adjak lehetőséget egy márkának ennyi hibázás után, ha a világ legjobb árát adja. Ebben a ligában nem tud olyan árengedményt adni egyetlen márka sem, ami annak idején, amikor sz.ul szolgáltat, feledtetni tudná a nemtörődöm hozzáállást. Inkább fizetek valamiért többet, vagy inkább teszek kisebb értéket az alkudozási dicsőségfalamra, de az autó, amit veszek, ne azért legyen jó, mert nagyot tudtam belőle alkudni. Én szívesebben nézek olyan autót a garázsomban, ami önmagáért tetszik és nem az árcédulájáért.

Amúgy nem személyes kedvencem a Skoda de én már nagyon régen nem magamnak veszek autót, hanem adott cégnek. A Skoda a maga kategóriájában verhetetlen, mert jól variálható modelleket kínál, széles motorpalettát tudhat magáénak, praktikus, jó a flotta politikája, és nagyon széles a szervizbázisa. Nincs egyetlen márka sem, amelyik ezt tudná. A V6-os blokkot sajnálom, mert az unicum volt a Superb orrában, azzal a blokkal bármilyen flotta király kategóriájában elboldogulhatott a márka.

Üdv!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.21. 15:56:50

@v_holiday: figyi, ha elbagatellizálod a fenti bimmeres példát, miért ne tegyem a tieddel? :)

A fazon újszerű állapotban adta tovább az 525i-t, és mivel a bajorok (importőr?) helytálltak (amúgy bizony 6-8e eurós kiadás lett volna) rákenhette a szerviz bénázására. Úgyhogy a következő verdája is a bajor motorgyártól jött, amit együtt hoztunk el. (Ahogy ő vitt el engem átvenni az enyémet). Jó párszor megosztottunk autós élményeket és segítettük ki egymást amikor a másiknak nem volt épp autója, mert pl szervizben volt (nem kell rosszra gondolni). Viszonylag megbízható forrásnak tartom, négy újonnan vett BMW után nem azért mesélte, mert irigy lenne hogy neki nincs. Tipikus BMW vásárló aki azért megnézte a Volvót is amikor cserélt.

Visszatérő alatt arra gondoltam, hogy a fórumokon gyakran olvasható. Ilyen pl a nyikorgó kuplung, ami egy Volvo sajátosság, bosszantó de nem veszélyes dolog. Vagy ott a generátor. A Volvókra inkább jellemező a sok kis apróság amivel a szervizek évente el tudnak kérni párszáz eur extra kiadást. Viszont nem esik be gazdasági totálkár mint a fenti német példáknál. De végül is a sztorid után negyedik váltó az enyém, ezért inkább nem vitatkozom ezen, mert egy oldalon állunk.

Ha tudsz jobb márkát, akkor hajrá. Én lassan nem tudok olyan márkát mondani amiben megbíznék. Marad a gari hosszúsága, mint tényező. Friss példa, múlt hónapban én voltam a soros a fenti BMW-s fazonnál hogy átdobjam a márkaszervizbe, hogy elhozza a kocsit a periodikus szervizről. Amikor leindult az X3assal akkor derült ki hogy eltörték a HUD-ot. Persze ha nem veszi észre akkor elsunnyogják. Én úgy vagyok hogy papíron a szolgáltatás rendben van a svédeknél, a szervizek olcsók (220 EUR a 20.000-es kisszervíz), ingyen védőszárny-hosszabítással. Korrekt időszakos akciókkal. Csak azok a párszáz eurós apróságok ne lennének.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.21. 16:00:36

@v_holiday: a skodánál pedig megint ugyanazt tudom mondani, nem friss ajánlatok alapján, hogy nem értem mitől lenne versenyképes a Skoda.

A végső árat egy sor tényező befolyásolja (listaár, kedvezmény, és felárpolitka, hogy csak az párat sorolja). A Skoda rendszerint alacsony listaárral, alacsony kedvezménnyel és rossz felárpolitikával operált amit az anyacégtől örökölt. Ez ilyen árakkal csak médiahátszéllel lehet fenntartani.

De lehet a flottánál egészen mások a prioritások, nem sok olyan lúzer van mint én, aki nem cégre vesz autót. :)

v_holiday 2015.12.22. 11:21:20

Nem bagatellizáltam el a példádat.

Olcsó a Volvo szerviz? Ne csináld, én 130 ezer alatt még nem jöttem el olajszervizről. Amikor a vezérlést kellett kicserélniük, mert sz.r volt, akkor 113 ezerrel vettek le. Pont az a bajom, hogy a Volvo egyszerűen nem ad annyit, ami ezeket a számlákat indokolnák. Jó, a city safety nagy találmány, engem is mentett már meg koccanástól, de amúgy....
Kuplung a mi Volvoinkban is csak azért nem szarakodott, mert nincs egyikben sem. Azon kívül viszont minden. Annyira szutyok minőség, hogy nem is értem mitől van annyi nimbusza is, amennyi van? Talán az átlag felhasználó átlagos igénytelenségi szintjéből fakadóan. A legfrissebb, tegnapi hír a toronycsapágy roppanása így 144 ezernél. 250 ezer lesz a javítása. :)))) (A Skodámban természetesen nem volt ilyen gond sem)
Egyetértek veled, nincsen hibátlan autó. Azt is sokszor, sok helyen leírtam, hogy minél bonyolultabb egy autó, annál több a meghibásodás lehetősége és ezzel nekem nincs alapjában véve bajom. Bajom azzal van, ha -általad is elismerve- szarul kezelik ezeket a dolgokat. Tartottam pár száz tréningnapot annak idején, aminek része volt a reklamáció kezelés. Könyvtárnyi szakirodalma van, elképzelni sem tudom, hogy ezek a srácok ott a Volvonál miért nem mennek el, ha maguktól nem megy nekik? Engem elvesztettek és ha rajtam múlik, még nagyon sok reménybeli ügyfelüket.

Skoda árpolitika? Szerintem a 6-800 ezres belépő árkedvezmények egyáltalán nem rosszak, ezeket magánemberként is megkapod. A felárpolitikájukban mit tartasz rossznak? Nem foglalkozom már jó ideje árelemzésekkel, mert jó régen elhagytam az autós szakmát, de műkedvelő szinten is azt tapasztalom, hogy az egyes tételek ára -talán a navit leszámítva- egyáltalán nem eltúlzott. Flottapolitikájuk meg azt hiszem az egyik legjobb. nem véletlenül tarolnak.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.22. 16:01:42

@v_holiday: én a kiscinél 220 EUR-t fizettem kisszervízre (20/40/80/100e km), 400 alatt amikor a részecskeszőrőt karban kellett tartani és olyan 700-900 körül ha a fékekkel volt dolguk (betét/készlet).

Ez a része nem volt drága. Az apróságok (pl akksi, az S40nél generátor), azért összehozzák a költségeket. Cserébe ingyen védőszárny, ami jó ha van, bár összesen eddig egyszer kellett, akkor is az utolsó kanyarban merült le az aksi.

De engedj meg egy személyes kérdést. Jó ideje ismerjük egymást a fórumokról, sosem voltál egy Volvo fan. Sőt. Mégis mi győzött akkor meg, hogy megvedd?

Ha jártál az A5.hu-n, elég sok kritikával illettem az S40est, főleg a nagyobb prémiumközepesekkel szemben (kicsit igazságtalanul) összevetve, de alapjában véve egy kiegyensúlyozott ajánlat volt a prémium-alsóközepesek között. Megvettem, mert objektíven az volt a legjobb ajánlat, ár tudás és felszereltség, vélt megbízhatóság és várható fenntarthatóság tekintetében.

Volt nem egy szebb belsejű, volt élvezetesebb, dögösebb, de azt a fajta arányos és emberi léptékű autót kényelmi és biztonsági extrákkal senki sem nyújtotta. És bár valamivel többért lett volna szebb és jobb 159-es, még többért fapados 3er, esetleg még többért dinamikusabb IS220d (sajna a 200d-vel elkéstek) korrektül felszereltve, a külső / belső arányok és a biztonsági felszereltségek 6-8 évesen is azt sugallták, jól döntöttem. Pedig sose szerettem azt a kocsit. A V70 viszont valóban szerethető autó volt, sok autóból ültem vissza úgy, hogy ezért se cserélném el.

De ezek szinte mindig szoros meccsek voltak vásárláskor, a Volvo ajánlatai úgy vagy úgy de mindig alaposan meg lettek mérettetve.

Te hogy kötöttél ki a V60asnál? Ihletett vettél a Brian élete öngyilkos kommandójából? :P Mint autókat ismerő és Volvókat gyűlölő ember azért lett volna elegendő lehetőséged, beleértve akár az akkor bevezett új 95öst is...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.22. 16:10:52

@v_holiday: ami meg a skoda árait illeti, a korabeli 2006os oktavia PD TDI az S40 momentum felszereltségének megfelelően nem volt olcsó, És akkor nagy problémás 1.9-es motor, harmatos vezetési élménnyel. nevetséges VW gruppés 10%-os kedvezménnyel extrák nélkül amire az eladó annyit tudott mondani, hogy ez ebben az értékesítésben tényleg nem az igazi, ők is BMW-t vettek otthonra :). Én nem találkoztam 6000 eurós kedvezményekkel a csehektől.

Ami a VW gruppénél problémás volt, hogy bár az új modellekre volt egy %, azonban azt lerontották az extrákkal (pl nem voltak érvényesek a csomagokra). TKP mintha visszakérték volna a kedvezményt. A Volvónál volt egy kedvezményes alapár, amire jöttek akciózott csomagok (ha jókor rendelted), így az amúgy is jó csomagokat még jobb áron kapva érdekelt voltál a Summum vagy a Xenium csomagban. A BMW fokozatoson ért el az előbbitől az utóbbi módszerig, így a múlt években már egész jó ajánlatokat kaptam.

v_holiday 2015.12.30. 12:04:14

Ugye nem 2006-os dolgokról fogunk beszélgetni 2016 küszöbén?
Nem tudom te milyen árképzésről beszélsz, Magyarországon 2015-ben az, amit írsz, szerintem nem áll meg. Persze, ha 2006-ban vagyunk, akkor rendben, csak szólj, mert akkor a magam részéről befejezem. Történelem tanári diplomám is van, ösztönösebben mozgok a régmúlt eseményei közt, mint az átlag, de a jelenlegi téma esetében nem élnék a történész szemlélettel, ha nem haragszol. :)

Sajnos az általam ismert 5 Volvo sz.r. Drága fenntartású, béna felszereltségű, műszaki gondoktól nem mentes példányok. Ez van. Már csak ismételni tudnám magam, nem teszem. remélem egyszer a svédek autót is megtanulnak gyártani, nem csak konyhabútort (bár ha őszinte akarok lenni, a lakberendezési cuccaik is csak erős közepesek).

Boldog új esztendőt kívánok neked.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.30. 12:16:15

@v_holiday: BUÉK neked is. Írtam a vezess-es cikknél. Szerintem írd meg a Volvo nemzetközi FB oldalára kommentként (valamelyik hírhez mert a posztokat amúgy szűrik), röviden és velősen, melyik piac melyik importőr, mik a gondok. Meg linkled be a vezess cikket a HU FB oldalon, mivel pozitív a cikk, ezért aligha törlik, viszont a te kommented a vezess-en íródott, így nem tudnak mit kezdeni vele.

Én szépen lépkedtem előre, felextrázott Kinetik - felextrázott Momentum - és végül Summum Xenium csomaggal és pár extrával. Mivel kész vagyok alkalmazkodni a márkák sajátosságaihoz ezért rugalmas is vagyok, de pl a Q5nél ez nagyon nagy alkalmazkodást követelt volna...

Őszintén szólva az előző Superb nem izgatott annyira hogy vegyek egyet (tesztút de még árajánlat szintjén se, még annyira sem mint az E klasse), de csak kíváncsiságból, mit kapnál a csehektől nettó 26e euróért?

v_holiday 2015.12.30. 12:45:49

Én a Superbet az S/V 60-hoz nem mérem, mert nem egy kategória. Viszont éppen a karácsonyi szünetben specifikáltam Octaviából egy 150 lovas DSG-s modellt, amibe a bixenontól az üvegtetőn át, a nagy navin keresztül szinte minden benne volt még a vonóhorog is brutál zenével, 17-es kerekekkel... Bruttó 10-re jött ki, ez nekem 8 alatt van.
Az én Volvom felszereltségével azonosat a Skoda gyakorlatilag nem ad. Nincs annyira alul opcionált Superb, mint az én Momentum V60-asom, amiben még ülésfűtés sincs, pedig ll. felszereltségi szintként a Skodában már széria.

:)

v_holiday 2015.12.30. 13:23:51

Vezess.hu cikk alatt:
Nem szoktam a levegőbe beszélni. Ahogy ott leírtam, az autó rossz minősége mellett a legjobban az a végtelenül amatőr vevőszolgálati munka bőszít fel, amit tapasztaltam. Ez alatt miért gondolod, hogy egy segglyuk vezess.hu cikk alatti hőbörgést értem? Összetévesztesz a nagyhangú 15 évesekkel. Pont az a bajom, hogy már a gyárral is leveleztem és lepattintanak mindent magukról.

Ez a márka ennyit ér. Akinek ez elég, az biztos jól elvan vele. Én mást tanítottam, másképpen csináltam, mást várok el tudod?

na, a legjobbakat!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.30. 14:16:29

@v_holiday: a Supebet a V70-hez érdemes mérni, ami mondjuk öreg darab de azért frissítgetik. És könnyen utánad dobnak egy Summum felszereltséget ingyen is .Még még sok minden mást. Bár ahogy olvasom már nyáron meg is ritkították az opciókat. a legjobb amit láttam az olyan 26e nettó körül (150LE D3 motor). Az alapfelszereltség piacokon eltérő, de amit én vettem abban 4X ülésfűtés és riasztó alapáron. Momentum br xenonnal. Persze erre azóta ők is rájöttek és kivettek pár dolgot, valamikor 2012 körül.

És összehasonlításul, a 318d touring is 27e körül volt akciósan, szezonális kedvezménnyel. Kb a régi V70esem felszereltségével. De pl én azt nem éreztem egy hangulatos autónak belül, a 5er meg picit messzebb volt árban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.12.30. 14:25:29

@v_holiday: alapjában véve én se tudtam orvosolni a problémámat, de megőriztük azt a korrekt hangnemet, amivel később lehetett még tárgyalni. De nyilván ezek után nagy hátránnyal indul a Volvo amit le kell dolgoznia. De a helyzet az, hogy az autók vannak olyan jók, hogy ez nem egy lehetetlen feladat. A Mercedes esetében sokkal kevésbé tudtunk azonosulni az autóval, nyilván a végén felteszi az ember a kérdést, hogy úgy egészben melyik az az autó amit szívesen megvenne összbenyomás alapján, és amelyikre igen a válasz. Azt a 2-3-at (max 5öt) intenzívebben átgondolja, újrakonfiguráltatja stb. De szerintem nem ismeretlen neked ez a szitu. Ha annak idején egy kicsit lelkesebbek az Alfa kereskedőnél most eggyel kevesebb Volvónk lenne, mert a 159 volt az abszolút favorit. De pont az olyan rejtett költségekkel volt bajunk mint a riasztó, dönthatő támla.

Mivel itt nem egy más által fizetett havi összegről van szó azért talán fontosabb is nekünk az ár végösszege. Nyilván kevés ilyen lúzer van manapság :),
süti beállítások módosítása