Lassan elérkezik az államalapítás ünnepe, és mi mással csatlakozhatna egy autós blog az ünnepléshez, mint a magyar gyártású autók személyes toplistájával.
Amikor nekiálltam, még nem gondoltam, hogy ennyire impozáns darabokat fogok találni, sőt hogy ennyire sok modellt szereltek össze hazánkban.
Az alábbiakban íme az én személyes top listám: 13+2 modell szimpátia-sorrendben.
A képek forrása többnyire (gyári sajtófotók esetében) a Netcarshow.com, illetve a gyártószalagról készült képeknél az adott gyár hivatalos oldala.
- Suzuki Wagon R (a.k.a Opel Agila)
Bemelegítésnek egy vertikálisabb darab. Én a toplistában két tényezőt tartottam fontosnak: a "dögösséget", és a korszakalkotó szerepet a magyar mobilitásban. Itt egyiket sem éreztem túláradónak, így marad a peches utolsó hely.
- Suzuki Splash és Ignis megosztottam
A has- és övvonal-magassággal picit emelkedik a dögösségi faktor. : ) Külön pluszpont a Budapesten lőtt sajtóképekért.
- Suzuki SX4 (első és második generáció)
Szinte már SUV, its getting hot in here : )
- Mercedes B-Klasse (W246)
Mit mondjak, a Mercedes nyugdíjas mamáknak szánt kvázi egyterűje sosem volt a szívem csücske, persze azért teljesen máshogy néz rá az ember, ha rákerül a made in Hungary felirat.
- 2015 Suzuki Vitara
A Vitara legfrissebb generációja már nálunk készül, és a magyar gyártás és a kissé piackonformabb dizájn már elegendő a top 10-hez.
- Audi A3 Cabrio
Nem kérdés hogy listára való, talán annyi magyarázatot érdemel, hogy miért ennyire hátul szerepel. Nos bármennyire is nem cserélnék el egy ilyet egy Stiftre, úgy vélem, az örek Suzukinak olyan történelmi érdemei vannak Magyarországon, amit nem fog kikompenzálni az Audi vonzereje.
- Opel Astra F
Megelőzött több szürkeegeret és dögös verdát, mert a maga idejében egyszerre nyújtotta azt, amit az öreg Stift és az új Swift, azaz megfizethető mobilitást, de a Stifthez képest már egy modern autó tudásával.
Bemutatásakor az Astra F az egyik legjobb autó volt, sajnos életciklusa során nem igazán jól öregedett és a Classic sorozat sem növelte épp a presztízsét.
KÉP forrása: Vancello
- Suzuki Swift 2006 (MZ/EZ) és 2011 (FZ/NZ) megosztott hatodik helyen - Végre egy normális Swift és az utódja
Nem adok külön számot az aktuális generációnak, de ha kéne,talán hátrébb végezne akkor is, ha jobb is, mint a 2005-ös, amely az igazán nagy előrelépést jelentette, a márkahű vásárlóknak a belépőt a 21. századi (na jó, legalább rendszerváltás utáni) műszaki színvonalú autósvilágba.
- Mercedes A-Klasse
Nem vagyok benne biztos, hogy nálunk készül, de valahol olvastam ilyet. Személy szerint az egyik legszimpibb modellnek tartom, részben azért mert egy meglehetősen hosszú mélyrepülést követően az első olyan új Merci volt, ami nemcsak hogy nem volt kiábrándító, de a kategória egyik legdögösebb darabja volt.
Ma már alig emlékszik az ember arra a korra, amikor nem volt kérdés, hogy mindenki más csak másodhegedűs lehet a svábok mögött. Más lehet sportosabb vagy csendesebb, de jobb nem. A fiatalabb generáció azért nehezen érti meg, hogy mire kérnek felárat a hasonló konkurens BMW-hez képest, hát most érkeznek a csattanós válaszok (mint az új C-Klasse, vagy a GLC), és az első e a sorban az A-Klasse volt.
- Audi A3, S3, RS3 (lépcsőshátú)
A képek magukért beszélnek. Bármelyik kekeckedő messziről jöttnek el lehet kenni a száját ezekkel a képekkel, amelyek elég hathatósan magyarázzák el, hogy nálunk azért akad erősebb is, mint a törkölypálesz : ).
- A "Stift", azaz az ős Suzuki Swift EA-MA sorozat (1989-2003)
Bár személy szerint úgy gondolom, hogy "a mi autónk" már akkor elavult volt, amikor gyártásba került, egy nemzet számára hozta el a mobilitást, és az autózás élményét. Faék egyszerűsége kiérdemelte a stift becenevet, lehet nem egy jó autó, egyszerűen mindent kispróroltak belőle, ami elromolhatna. Az érzelmi faktor így behozta a dobogós helyre.
Aki tud róla jobb képeket a neten, az írja be a linket a kommentben.
- Mercedes CLA-Klasse
Sváb dögösség esszenciája. És ha ez nem lenne elég, ezt a modellt kizárólag nálunk gyártják.
- Audi TT
Első pillantásra is jól átjön, hogy a TT esetében a dögösség-faktor érvényesül mindenekfelett. Mindazonáltal a TT első generációja az egyik korai magyar gyártású autók egyike volt.
+1 a Lambo motor
Végül egy ráadás: akkor is ha a többi Sant'Agatában készül, az olasz bika szíve önmagában megérdemel egy helyet a listán : )
Ja igen, és van egy kombiváltozata is, ami szintén nálunk készül...
+2: Puli a szittya gének rajongóinak.
Na itt nem lehet azzal érvelni, hogy a globalista karvalytőke szipolyozza ki a magyar munkaerőt és lapátolja ki a pénzt talicskaszámra. Sajnos gyártás nem igazán indult be. És mondjuk még egy Ligier mellett is fapados a verda. De a miénk (volt).