Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Minden idők legdögösebb magyarországi gyártású autói

Egy személyes toplista két ráadással - augusztus 20-i különkiadás

2015. augusztus 19. - Ződ2000

Lassan elérkezik az államalapítás ünnepe, és mi mással csatlakozhatna egy autós blog az ünnepléshez, mint a magyar gyártású autók személyes toplistájával.

0_mercedes-cla-shooting-brake-hungary-1.jpg

Amikor nekiálltam, még nem gondoltam, hogy ennyire impozáns darabokat fogok találni, sőt hogy ennyire sok modellt szereltek össze hazánkban.

0_2015-audi-tt-production-begins-6.jpg

Az alábbiakban íme az én személyes top listám: 13+2 modell szimpátia-sorrendben.

0_tt_cab_aseembly.jpg

A képek forrása többnyire (gyári sajtófotók esetében) a Netcarshow.com, illetve a gyártószalagról készült képeknél az adott gyár hivatalos oldala. 0_opel_szentrgotthard.jpg

 

  1. Suzuki Wagon R (a.k.a Opel Agila)

Bemelegítésnek egy vertikálisabb darab. Én a toplistában két tényezőt tartottam fontosnak: a "dögösséget", és a korszakalkotó szerepet a magyar mobilitásban. Itt egyiket sem éreztem túláradónak, így marad a peches utolsó hely.

13_wagon_r.jpg

  1. Suzuki Splash és Ignis megosztottam

A has- és övvonal-magassággal picit emelkedik a dögösségi faktor. : ) Külön pluszpont a Budapesten lőtt sajtóképekért.

 

  1. Suzuki SX4 (első és második generáció)

Szinte már SUV, its getting hot in here : )

 

  1. Mercedes B-Klasse (W246)

10_mercedes-benz-b-class_2012_1600x1200_wallpaper_3c.jpg

Mit mondjak, a Mercedes nyugdíjas mamáknak szánt kvázi egyterűje sosem volt a szívem csücske, persze azért teljesen máshogy néz rá az ember, ha rákerül a made in Hungary felirat.

  1. 2015 Suzuki Vitara

A Vitara legfrissebb generációja már nálunk készül, és a magyar gyártás és a kissé piackonformabb dizájn már elegendő a top 10-hez.

  1. Audi A3 Cabrio

Nem kérdés hogy listára való, talán annyi magyarázatot érdemel, hogy miért ennyire hátul szerepel. Nos bármennyire is nem cserélnék el egy ilyet egy Stiftre, úgy vélem, az  örek Suzukinak olyan történelmi érdemei vannak Magyarországon, amit nem fog kikompenzálni az Audi vonzereje.

  1. Opel Astra F

Megelőzött több szürkeegeret és dögös verdát, mert a maga idejében egyszerre nyújtotta azt, amit az öreg Stift és az új Swift, azaz megfizethető mobilitást, de a Stifthez képest már egy modern autó tudásával.

7_opel-astra-f-hatchback.jpg

Bemutatásakor az Astra F az egyik legjobb autó volt, sajnos életciklusa során nem igazán jól öregedett és a Classic sorozat sem növelte épp a presztízsét.

7_f_astra_sztgotth_vancello.jpg

KÉP forrása: Vancello

  1. Suzuki Swift 2006 (MZ/EZ) és 2011 (FZ/NZ) megosztott hatodik helyen - Végre egy normális Swift és az utódja

Nem adok külön számot az aktuális generációnak, de ha kéne,talán hátrébb végezne akkor is, ha jobb is, mint a 2005-ös, amely az igazán nagy előrelépést jelentette, a márkahű vásárlóknak a belépőt a 21. századi (na jó, legalább rendszerváltás utáni) műszaki színvonalú autósvilágba.

  1. Mercedes A-Klasse

Nem vagyok benne biztos, hogy nálunk készül, de valahol olvastam ilyet. Személy szerint az egyik legszimpibb modellnek tartom, részben azért mert egy meglehetősen hosszú mélyrepülést követően az első olyan új Merci volt, ami nemcsak hogy nem volt kiábrándító, de a kategória egyik legdögösebb darabja volt.

 5_mercedes-benz-a-class_2013_1600x1200_wallpaper_16.jpg

Ma már alig emlékszik az ember arra a korra, amikor nem volt kérdés, hogy mindenki más csak másodhegedűs lehet a svábok mögött. Más lehet sportosabb vagy csendesebb, de jobb nem. A fiatalabb generáció azért nehezen érti meg, hogy mire kérnek felárat a hasonló konkurens BMW-hez képest, hát most érkeznek a csattanós válaszok (mint az új C-Klasse, vagy a GLC), és az első e a sorban az A-Klasse volt.

  1. Audi A3, S3, RS3 (lépcsőshátú)

A képek magukért beszélnek. Bármelyik kekeckedő messziről jöttnek el lehet kenni a száját ezekkel a képekkel, amelyek elég hathatósan magyarázzák el, hogy nálunk azért akad erősebb is, mint a törkölypálesz : ).


 

  1. A "Stift", azaz az ős Suzuki Swift EA-MA sorozat (1989-2003)

Bár személy szerint úgy gondolom, hogy "a mi autónk" már akkor elavult volt, amikor gyártásba került, egy nemzet számára hozta el a mobilitást, és az autózás élményét. Faék egyszerűsége kiérdemelte a stift becenevet, lehet nem egy jó autó, egyszerűen mindent kispróroltak belőle, ami elromolhatna. Az érzelmi faktor így behozta a dobogós helyre.

3_swift.jpg

Aki tud róla jobb képeket a neten, az írja be a linket a kommentben.

3_swift_bnw.jpg

  1. Mercedes CLA-Klasse

Sváb dögösség esszenciája. És ha ez nem lenne elég, ezt a modellt kizárólag nálunk gyártják.

  1. Audi TT

Első pillantásra is jól átjön, hogy a TT esetében a dögösség-faktor érvényesül mindenekfelett. Mindazonáltal a TT első generációja az egyik korai magyar gyártású autók egyike volt.

 

+1 a Lambo motor

Végül egy ráadás: akkor is ha a többi Sant'Agatában készül, az olasz bika szíve önmagában megérdemel egy helyet a listán : )

Ja igen, és van egy kombiváltozata is, ami szintén nálunk készül...

+2: Puli a szittya gének rajongóinak.

Na itt nem lehet azzal érvelni, hogy a globalista karvalytőke szipolyozza ki a magyar munkaerőt és lapátolja ki a pénzt talicskaszámra. Sajnos gyártás nem igazán indult be. És mondjuk még egy Ligier mellett is fapados a verda. De a miénk (volt).

15_puli.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr417593412

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádár vs I.István király 2015.08.20. 10:23:18

I. István, született Vajk nem élt semmilyen általános emberi értékrend és erkölcs szerint példamutató, követendő és tisztelendő életet. Ölt és öletett, megkívánta és erőszakkal elvette mások vagyonát, nem szerette sem ellenségeit,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2015.08.20. 00:11:40

Mercedes CLA Shooting Brake

Nálam abszolút visz mindent. :)

HgGina 2015.08.20. 00:22:36

Mintha csak '45 után lett volna magyar autógyártás. Hol marad a Marta, Csonka, Austro-Daimler, Szám., Podvinecz-Heisler..?
Ezerszer dögösebbek a mai egykaptafa műanyag vackoknál.

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2015.08.20. 00:24:45

A-osztályt nem gyártottak még Magyarországon

gege94 2015.08.20. 00:47:19

Ikarus, igaz busz, de az izig verig magyar jármű, legyen bármilyen tipus.

szaza 2015.08.20. 00:54:20

Szerintem ezektől sokkal "magyarabb" autókkal van tele az ország: az orrba szájba magyar karosszériások által összegányolt, nyugaton már rég levetett vackok. Sokszor a teljesen totalkaros "autók", amiket darabokból hegesztenek össze. Na azok az igazi magyar autók.

Blogger Géza 2015.08.20. 00:59:08

Az Audi A3 Limuzin szerintem a top3-ba tartozik. Mondjuk a Swift helyére. :)

MonsterRipper 2015.08.20. 03:06:25

Ennyire azért nem nagy dolog, hogy néhány nagy gyártó 1-2 típusát nálunk rakják össze. Talán még Kazahsztánban is gyártanak mindenfélét. Ha lenne magyar márka, arról talán jobban megérné cikket írni.

pervie but hot (törölt) 2015.08.20. 06:16:54

Ezek csak magyarországi gyárakban összerakott autók, ezek nagy részénél az Audi magyarországi fejlesztőközpontjában, motorgyárában folyó munka is jelentősebb hozzáadott érték szempontjából.

Kegyetlen 2015.08.20. 07:28:57

betegszállító "kombi" Puli?

kristoof 2015.08.20. 08:41:47

Szerintem az 1936-ban készült Uhri féle Adler alvázas Cabriolet a legdögösebb magyar autó! Végtelenül szomorú, hogy a valaha készült legszebb magyar autó kimaradt a felsorolásból! :-(

kep.cdn.index.hu/1/0/743/7435/74359/7435955_32b1a994e2b4081e6b0ed0c194511966_wm.jpg

vidéki suzukis 2015.08.20. 08:53:11

A C-osztálynál kisebb mercik (A, B, CLA) csak pótlékok, azoknak készülnek, akik mindenképpen csillagot akarnak tolni a kocsijuk orrán, de nincs pénzük legalább egy C-klasséra.
Az első generációs Audi TT nagy sebességnél instabil volt, még autóversenyző is esett le vele az útról (nem versenyzés közben, hanem normál tempónál). Mostanra odáig reszelgették a típust, hogy csillió forintért már legalább nem életveszélyes.

Az F-Astra modernsége nem tudom, miben nyilvánult meg? Nekünk volt, az első 3000 km alatt leszakadt az ékszíj, élmény volt az út szélén újat felrakni a zsír új autóra. 30 e km környékén a motor random leállogatott.

A 2005-ös Swift jó kocsi volt, olyan volt az első saját autóm. A konkurens kisautókhoz képest erős volt (92 lovas alapmotor szemben a kortárs Corsa, Polo és tsai. 60 ló"erős" borzalmaival), elöl kényelmes volt, hátul meg nem ültem. :-)

bottaster 2015.08.20. 09:36:04

én azért még említeném a Toldit a Zrínyit a Turánt a Tast a Nimródot a Lehelt a Csabát és a Straussler V-4-et, mint a háborús idők magyar járműveit azért ezek is igen csak menők, sőt...

gabóapó 2015.08.20. 09:56:56

@ducatiboy: Csak a korrektség végett:
Toldi: licenc, a svéd Landsverk L60 licence.
Turán: Licenc, a Skoda (ha jól emlékszem) T21 licence.
Nimród: licenc, szintén egy svéd, a Landsverk L62 licence.
Zrínyi: Turán alapokon továbbfejlesztés.
Lehel: Nimród lapokon sebesültszállító, semmiféle harcértékkel nem bírt.
Tas: valóban előremutató korszerű konstrukció-pici hibája, hogy összesen két mintadarab alváza készült el, mikor a csepeli Weiss Manfréd gyárat 44' áprilisában szarrá bombázták.
Csaba: magyar szinten korszerű, de semmilyen nemzetközi összehasonlításban nem állta a meg a helyét. (magas, instabil, gyengén páncélozott, minimális tűzerő, stb.) nem véletlen, hogy maximum felderítőként használták, akként sem sokáig.
Straussler V3, V4: jellemző, hogy még a Magyar Királyi Honvédség sem rendszeresítette. (amúgy Straussler Miklós Angliában élt, sok köze nem volt Magyarországhoz akkor már)
Ha már korszerű magyar járművek a korból: Rába Botond, ami valóban a kor színvonalán álló konstrukció. Az összes többi sajnos vagy licenc, (és annak is maximum másodvonalbeli), vagy nem korszerű... Sommás, de kb. ez a reális..

gabóapó 2015.08.20. 09:59:27

Rég olvastam ilyen felkészületlen, erőltetett valamit... (A-osztályt nem gyártanak nálunk, ez a viccesnek szánt "Stift" erőltetés meg már szinte görcsös...
Kéretik komolyabb felkészülés!

GépBalta 2015.08.20. 10:05:28

Mondjuk a harckocsik aztán tényleg nem sorolhatóak ide. Viszont egy Csabát azért szerintem le lehetne vizsgáztatni. Szovjet BA-64-et láttam a multkor rendszámosat, pedig az sem egy kulturált családi egyterű. Azt hiszem a CLA Klasse-s maffiózók se nagyon villognának le a belső sávból ha ilyennel furikáznék.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/39M_Csaba_felder%C3%ADt%C5%91_p%C3%A1nc%C3%A9lg%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1..jpg

Zsíros Bödön 2015.08.20. 10:19:45

@vidéki suzukis: "A C-osztálynál kisebb mercik (A, B, CLA) csak pótlékok, azoknak készülnek, akik mindenképpen csillagot akarnak tolni a kocsijuk orrán, de nincs pénzük legalább egy C-klasséra. " - vagy akinek ez tetszik. Én se azért vettem AMG A osztályt, mert csak ennyire telik, hanem mert fasza. De egy "vidéki suzukis" meg nem tudom miért akar ilyen okos lenni.

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2015.08.20. 10:24:25

@vidéki suzukis: A legelső TT-nek volt ilyen problémája, és rögtön megoldották egy szárnnyal, mindez úgy 15 évvel és 3 modellváltozattal ezelőtt történt...

vidéki suzukis 2015.08.20. 10:33:18

@Zsíros Bödön: "Én se azért vettem AMG A osztályt, mert csak ennyire telik, hanem mert fasza. De egy "vidéki suzukis" meg nem tudom miért akar ilyen okos lenni."

Akar a franc okos lenni, ez csak egy adottság a számtalan más, előnyös tulajdonság mellett. :-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.08.20. 10:33:21

@Zsíros Bödön: ez most törölve lesz. A kisebbségi komplexusait más blogokon éld ki légyszi. Normális stílusban újra próbálkozhatsz. Leírtam hogy nem csak az számít hogy mennyire jó autó, Az A3ast nemcsak a hazai forgalomban (vagy bármelyik más országban) elenyésző mivolta miatt ettem hátra, hanem olyan érvek miatt is, mint az 1er cabrio :)

vidéki suzukis 2015.08.20. 10:36:00

@Misu:
"A legelső TT-nek volt ilyen problémája, és rögtön megoldották egy szárnnyal, mindez úgy 15 évvel és 3 modellváltozattal ezelőtt történt..."

Igen, emlékszem. Meg arra is, hogy az első A-osztály is meglehetősen instabil volt, felborult a kikerülési teszten. Abba meg a fiaskó után kénytelenek voltak a gyáriak alapból belerakni az ESP-t, hogy az eltervezett futóművet valahogy villannyal tartsák kordában.

Kovi1970 2015.08.20. 10:39:37

@vidéki suzukis: ja, gumikacsája van neki, nem Mercedese. Max olyan amiek a gyártását a Buragóhoz helyezték ki...

jewdi76 2015.08.20. 11:10:16

Ez tuti kommentgeneráló cikk lenne a Totalcaron. Arra jó.

85szabi 2015.08.20. 13:00:30

A-osztályt nem gyártanak Magyarországon!!

Grande Cocco 2015.08.20. 14:42:15

"Nos bármennyire is nem cserélnék el egy ilyet egy Stiftre, úgy vélem, az örek Suzukinak olyan történelmi érdemei vannak Magyarországon, amit nem fog kikompenzálni az Audi vonzereje."

Gyönyörű mondat. Igazából csak azért regisztráltam, hogy elmondhassam: NINCS OLYAN SZÓ, HOGY KIKOMPENZÁL!!!!

Amúgy sincs semmi logika ebben a toplistában.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.08.20. 16:13:58

@Misu: Meghajolok a belső infó előtt, bár a német wiki (de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_176) mást írt: "Ursprünglich sollte der W 176 nur im Mercedes-Benz-Werk Rastatt sowie im ungarischen Werk in Kecskemét hergestellt werden."

Ha lesz egy kis időm átírom a listát, ezek szerint A Klasse diszkvalifikálva :). Mondjuk a CLA kombi megérdemelne külön helyet.

Hu_manus 2015.08.20. 20:37:07

Szívesen olvasnék egy olyan blogot ahol "tisztán" magyar típusok szerepelnek, pl. Csepel teherautók. Esetleg tuningműhelyek remekei. Pl. Majosházán működött egy színvonalas tuning műhely.
A Suzukikat és a Pulit pedig kéretik elfelejteni. Ipari hulladékok.

HgGina 2015.08.21. 00:49:28

@kristoof: akkor már inkább a magyar tervezésű, és részben külföldi összeszerelésű Alfa Romeo 6C és 8C. Ha jól tudom, egy 8C 1750-essel nyert Szisz Ferenc is.

vancello · http://vancello.hu 2015.09.03. 14:01:00

"Kicsit" mélyebbre is áshattál volna az időben. ;)

M_Ali 2015.10.18. 09:46:44

Ha jól emlékszem volt egy nagyon rövid időszak, amikor Szentgotthárdon B Vectrákat is összeszereltek a kínai piac számára.
süti beállítások módosítása