Korábban leírtam, hogy mekkora csalódás volt a legutóbbi találkozásom a megbízhatóság és a tömeggyártás nagy ikonjával. Úgy tűnik ezen hiányosságokat a Toyota is érezhette, mivel a faceliftes modell amit az előző után kaptam látványosan orvosolta a hiányosságok egy részét, igaz ebben benne volt a bérautócég igyekvése is.
Szóval az új poszt tárgya egy vadiúj faceliftes modell: jobban felszerelt és jobban motorizált, de vajon ez elegendő akkora szintugráshoz, ami feledteti a múltkori fiaskót?
Szóval a korábbi szopott-gombóc le lett cserélve, itt az új impozáns krómdíszítéses utód a2014 Augusztusában bevezetett új X mintázató orral. A bérautócégnél határozottan igyekezett egy rendes autót adni, és ez mindenképpen értékelendő, mivel a két autót világok választják el.
Ezúttal a kocsiban volt motor is. Ami adott esetben gyorsítani is képes volt a kocsit. Ugyanaz a szokást igénylő nyers motorhang, de mivel a műszeregység tartalmazott fordulat-számmérőt is, ezért nyugodtabban pörgettem, de volt is valami eredménye. Átnézve a képeket (pl 5 sebes a váltó) és visszaemlékezve a rémes kerregésre, ez ugyanaz a háromhengeres 1.0 lesz, csak nem harcolták még le mint a 30.000km-t futott másikat.
A kocsi így magabiztosan merészkedhetett fel az autópályákra és nem párosult halálfélelemmel a besorolás a felhajtóról 90-nel érkező és pardont nem ismerő kamionok elé. Ennek eredménye viszont egy brutális, bőven 6 liter feletti fogyasztás, és műszerfalon szemmel láthatóan csökkenő üzemanyag tartalékok.
Az elsőnél nem győztem szidni a belsőt. A facelifttel úgy tűnik helyre tették a formákat, és a konkrét autóban az anyagminőség is rendben volt. A forma kifejezetten tetszetős és sokkal harmonikusabb, mint az eklektikus előd.
Amúgy funkcionálisan nem volt több az újabb Yaris, ugyanúgy manuális klíma tette a dolgát ahogy kell, és ugyanaz a vicces "auto" felirat volt az ablakemelőn, persze megint kizárólag a sofőrén, és az az egy darab is megint rosszul és idegesítően működött.
Ami viszont nagy vagányság volt az a média fejegység, ami egyúttal a tolatókamera képernyője is volt. Innen már lehetett sejteni, hogy nem alapverdát kaptam. Nemcsak a kamera és az érintőképernyős kezelői felület jó, de átláthatóbban tudjuk kezelni az audiorendszert és kapunk kékfogú kihangosítót. És részletes adatokat kapunk a fogyasztásról, ami eléggé lehangolóan alakult…
Rengeteg ellentmondást tapasztaltam ennél a kocsinál is: ott a sirály fejegység kamerával, de nincs hozzá akusztikus figyelmeztetés, és a tükröződő alacsony felbontású kijelzőből és érezzük, nem egy prémiummárka autójában ülünk. Ugyanakkor ott az arcpirítóan röhejes nagyképő "auto" ablakemelő (az az egy darab), amit pokolba kívánnánk.
Bár a kocsi nem egy "driver's car", elfogadhatóan megy, ugyanakkor a törpe autó (4 személy amúgy kényelmesen elfér benne), zajosan közlekedve akár 7 litert is benyakal. Csak összehasonlításul, ez a kéttonnás dízel SUV-ok fogyasztása, sokkal komolyabb dinamikával. Ennyit a bevált szívóbenyákról...
Összességében elmondható, hogy az új autó mindenképpen kiszedte a korábbi szégyenfoltot a Toyota bizonyítványáról. Ez a Yaris már korántsem rossz autó. Igaz, nem érzem továbbra sem igazán jónak.