Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

A Techno Classica 2017 nagyágyúi

Hazai márkák Essenben

2017. április 14. - Ződ2000

Az előző poszt sorra vette a főbb importmárkákat és gyűjtőket, most következzen a Techno Classica koronaékszere, a hazai márkák standjai. A három nagy történelmi márkából kettőnek a hazai pályán csak át kell gurítania pár egyedi kincset a stuttgarti kincstárukból (amúgy a Porsche és a Mercedes múzeuma is kötelező program mindenkinek, aki a városban jár). A BMW pedig múlt évben nagyon komoly kiállítást rendezett a 100-ik szülinapjára a ’Classicán, meg úgy általában körbeturnézta a világot.

Mercedes – a név kötelez

A svábok a régi bevált módszerrel éltek, azaz egy-egy többgenerációs vérvonallal éreztették, hogy ők már akkor is készítettek sportkocsit vagy luxusautót, amikor mások még rizsfőzőt vagy varrógépet gyártottak.

A szokásos erődemonstráción felül sok németesen vicces vagy épp nyomasztóan igényes modellt lehetett megtekinteni. Ott volt a nagy Senna felirattal ellátott 190E, amihez a brazil legendának annyi köze van, hogy egy reprezentációs nyitóversenyt ő nyert meg vele, mielőtt híressé vált volna. A 190-es sorozat általában reneszánszát éli amúgy. Sajátos humorral bírhat az is, aki épp egy Unimogot állított a sportosságot hangoztató szlogen alá.

A gyári Mercedes csarnok több nagy Mercedes specialistának adott otthont. Egyik másik Klassik partner önmagában is komolyabb standot hozott össze, mint az importmárkák között aranyérmes Volvo. És akkor még nem beszéltünk az oldtimerben egyre maximalistább Brabus vagy a legutóbb említett HK Engineering standjairól.

Porsche – a legnagyobb

A VW csarnok ez évben egyértelműen a Porschéról szólt, de az igazából az egész Techno Classicára igaz. Rengeteg Porschét láttam a rendezvényen, a kisebb maszek gyűjtemények kötelező eleme a 911-es, de ezen felül egy egész nagytermet megtöltöttek csak Porschékkal. A gyári múzeum most is remek dolgokkal készült, mint a shooting break  928-as, amely jól szemlélteti, hogy a Porsche formatervezői másnaposan is bejárnak dolgozni. A kombin felül egy keresztmetszetelt és egy versenyváltozat 928-assal emlékezett meg a modell 40. Szülinapjáról a Porsche.  Természetesen volt rengeteg product placement a gyári restaurátor és alkatrészellátó részlegtől is, de szerintem épp ez a gyári a támogatás az elsődleges alapja annak a gyári szlogennek, hogy a valaha gyártott Porschék 70%-a még ma is fut. Csak halkan jegyzem meg, az AC Cobra esetében ez az arány van 200% is : ).

A Porsche stand legnagyobb attrakciója a nemzetközi hálózat tagjai által delegált oldtimerek voltak. Itt is akadtak remekművek, volt egy magyar is, amely ugyan elég friss volt (993-as széria), de tényleg szép darab.

A gyári jelenlét mellett mérhetetlen mennyiségű Porschét hoztak el Essenbe, Porsche specialistából szinte minden csarnokba jutott, de egy egész csarnok megtelt csak Porschékkal a Coys terme alatt, mindamellett minden csarnokba jutott pár 911-es a kisebb gyűjtők révén.

 A gyűjtőkön és specialistákon felül is mindenki igyekezett Porschét villantani, az ADAC éppúgy, mint a DEKRA. Külön érdekesség volt az elektromos replika a Kreiseltől, amely a régi Le Mans-i 910-esre hasonlít, amíg be nem röffentené az ember. Az 50-es évek „Kübelwagenjét”, a Porsche 957-es terepjárót pedig helyben megvették az első órákban.

Skoda – a lelkesedés bronzérmet ér

A Skoda bronzérme több okból is meglepőnek tűnhet: egyrészt minden német rendezvényen fix dobogós helye van a bajor motorgyárnak, másrészt a Skoda nyugodtan kerülhetett volna az importmárkák közé, az előző poszt első vagy második helyén. Ugyanakkor a Skoda a VW csoport által lefoglalt igényes csarnokban eleve némi előnnyel indult, amivel nehéz versenyezni, azért inkább ide delegálom. A Skoda mindenképpen felnőtt a feladathoz, és a márka múltjából minden elképelhető igényhez sikerült autót villantani: történelmi és mai Rallye autó párosa, sikeres túrakupé, áramvonalas régi limuzin és a 30 éves évfordulóját ünneplő Favorit.

BMW – régen minden jobb volt

A bajorok dobogós helyezése a félszívű előkészületeken csúszott el. Bár elhoztak mindent, ami egy ilyen rendezvényhez kellhet, a múlt évi BMW stand és a BMW Welt készlete alapján többet vártam, a bajorok standja ráadásul a bejárattól ellentétes oldalra került, így a VW Gruppe fényárban úszó nagycsarnoka vagy a diszkréten függönyözött és tökéletesen megkomponált Mercedes stand után kifejezetten félkésznek hatott.   

Pedig a bajorok is készültek. 40 éves 7-ert egy félelmetes kollekcióval köszöntötték, és ez most nem túlzás. A BMW Welt kincstárából begurították őfelsége titkos ügynökének szolgálati hetesét, minden kütyüjével, drótvágóval, rakétákkal és a filmes trükkhöz szükséges extra kormánnyal. Alighanem ez az  egyetlen hetes amely a hátsó üléssorból vezethető. Mellette ott parkolt Karl Lagerfeld fura színű hetes BMW-je, mint valami Bond főgonosz szolgálati autója (mondjuk a neves ruhatervező neve és megjelenése is simán predesztinálná ilyen szerepre). De ezek mint eltörpültek az „aranyhal” mellett, amely pár elborult bajor mérnök agymenése, az összes céges gátló kiiktatása után. Az enyhén felhúzott 750iL nevét a sajátos kopoltyúi után kapta, mivel a belepasszírozott 16 hengeres motor hűtése a teljes csomagtartót igénybe vette.

NSU – egy nem létező márka a világcégek szintjén képviselve

Bár az NSU-t elvitte pár elmebeteg fejlesztés (főleg a wankel-motor erőltetése), az Audi nem felejtkezett meg a letűnt márka születésnapjáról, és előzékenyen átadta a helyét.

VW – végül is ők állták a cehhet a csarnokért

A VW anyamárka hozott egy kötelezően elvárható színvonalat, ami azonban nem mondható el a többi márkájukról. Az Audi szinte teljesen távol maradt és az emeleti márkaklub állt jót helyettük. A Bugatti, a Bentley és a Lamborghini gyári jelenléte pedig abszolút rangon alulira sikeredett,

Opel – tartalmas tematikus tárlat, de a körítésre nem maradt pénz

Az Opel egy szimpatikus  kollekcióval készült, a friss Insignia és elődei egy diszkrét poszteres háttér előtt parkolt. Mindazonáltal  a múlt évi installáció igényesebb volt.

13_dsc_0769.JPG

Ford – mennyiség a minőség helyett

A Ford nem vitte túlzásba, beszerzett egy rakás klubautót és különösebb dekor és minőségi szűrés nélkül beöntötte őket.  A GT40 replika például kifejezetten fájt…

14_dsc_0240.JPG

Régen minden jobb volt, ez igaz a 2017-es Techno Classicára is. A múlt évi Techno Classica az első volt amin részt vettem, de még a Retromobile után is ámulatba ejtett.  Ez a szintugrás most elmaradt, a tavalyi szerintem mindenképpen emlékezetesebb volt. A mostani rendezvény erősségei, mint a Mercedes vagy a Porsche stand is jobb volt tavaly, de az Audi és a BMW is visszavett. És ez talán minden márkára igaz. A Volvo hozta a múlt évit dacára a nagy évfordulónak, a Ferrari pedig egyenesen távol is maradt. Ezen felül a látványosságokban sem éreztem akkora eresztésnek az idei rendezvényt, nem láttam olyan verdákat, mint a GM Futureliner vagy Isdera Imperator, pedig azoktól az államat kerestem a padlón. Az egyetlen attrakció, amely szerintem fejlődött az az előző évihez képest, az a Coys standja, de ez meg a magamfajta csóringert nem érinti. A rinyálást félretéve a Techno Classica igen komoly program egy teljes napra lefoglal egy egészséges autóőrültet. Nem olyan interaktív, mint egy nemzetközi autószalon de a szemnek legalább annyira kedves.

A végére beteszek egy szavazást, emlékeztetőül íme pár kép az első részből.

És jöjjön a hagyományos szavazás:

Melyik volt a Techno Classica 2017 legjobb attrakciója?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr4312427009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.04.14. 21:01:24

Már épp ugatni akartam a rózsaszín párduc miatt, de megtaláltam a kocsi történetét, így már nem annyira gáz (de azért még mindig meglehetősen az :)) A horpadás még ott van a motorháztetőn?
www.i-bidder.com/en-gb/auction-catalogues/tennants-auctioneers/catalogue-id-srten10341/lot-c6abb77e-e4e0-49b8-91e9-a6c000e963f4

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2017.04.14. 21:02:26

Nekem egyértelműen a Porsche lett a kedvenc standom. Főleg miután megmentettek egy kis doboz energiával. A délután folyamán már egyre többször volt rá szükség.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.04.16. 09:37:10

@FrozenSilver: Mi ebédeltünk egyet előtte a Classic Remise-ben, így megállás nélkül rohangásztunk a pavilonokban. De még lámpaoltáskor is ott bóklásztunk, úgy, hogy a márkaklubokat és az alkatrészes szekciót alig láttuk, és talán két pavilonban jártunk kétszer. Délután 3-tól este nyolcig lehetetlen úgy bejárni, hogy még meg is áll az ember hogy magába szívja a látványt, vagy esetleg leálljon beszélgetni (pl múlt évben benéztünk a Futurelinerbe).
süti beállítások módosítása