A belga Autoworld idén valódi sztárparádéval vártja a karácsonyt. A BMW 100. szülinapját egy nagyon komoly tárlattal ünnepelte, amelyhez minden lehetséges helyről érkezett erősítés: a helyi privát gyűjtők, több BMW klub mellett a gyári importőr és a központi BMW múzeum is hozzájárult néhány történelmi modellel. Közel 50 legendás versenyautó, sportkocsi és történelmi utcai modell, egy tucat motorkerékpár és legalább 200 miniatűr modell gondoskodik arról, hogy senki se távozzon csalódottan.
Darabszám alapján a tárlat sportkocsi részlege a legerősebb, persze részben már akadt pár ismerős a brüsszeli Interclassicsről, mint Hans Joachim Stuck M1–ese, egy-két F1-es torpedó vagy az amerikai IMSA (Le Mans-szerű) sorozatában indult versenyautó. Ez nem is véletlen: az Interclassicson külön stand hirdette az új Autoworld tárlat érkezését.
Az együléses versenyautók mellett nem kevés túraautót hoztak el, ezek legalább nyomokban emlékeztetnek egy utcai BMW-re.
Természetesen a BMW 100 éves szülinapja nem maradhat történelmi modellek nélkül, azonban itt érződik, hogy nem a Mercedes jött el. Persze ott a 328, a 507, a 2002-es vagy a neue Klasse 2000-es sorozat, de azért a Stuttgarti márka érezhetően nagyobb történelemmel bír.
A frissebb modellekből vagy négy darab többgenerációs tornasort is elhoztak, amelyek egyrészt nagyon látványosan érzékeltetik, hogy mennyit fejlődött az autógyártás, másrészt azt is, hogy milyen konzekvensen viszik tovább egy modellsorozat vérvonalát (illetve a Z sorozat esetében, hogy mekkora vargabetűket írtak le valahányszor konstatálták, hogy a Porsche állva hagyta őket…).
A fölszinten a helyi BMW-kereskedés támogatásával néhány mai érdekesebb mai modell sorakozott fel, a kulcsszó az M betű persze… :) Bár a szupersportkocsik pár hete látványosabban festettek ugyanezen a soron, de jól érzékelteti, hogy a sportkocsik, vagyis izé a SUV-k és villany-autók nagy szakértője hova helyezi a hangsúlyt.
BMW kiállítások elmaradhatatlan betételeme az Art car sorozat, amely ezúttal mindössze egy M3assal, jó pár 1:18-as modellel, filmekkel és pár sajtóanyaggal készült. Az év elején Masstrichtban erősebb felhozatallal készült a BMW, ott több Art Car autót is elhoztak, viszont a háttérinfó az Autoworldben informatívabbnak érződött.
Az autóbolondság biztos jele, amikor a történelmi autók szakszerű bemutatása mellett rengeteg energiát fektetnek a körítésbe. Bár a díszleteket nem vitték túlzásba, az Autoworld pár éve felújított világítása és diszkrét dekor elemei hatásos környezetet nyújtanak, míg az apró finomságok híveit rengeteg kicsinyített modellel nyűgözik le. Szerintem egyik-másik versenyautó megítéléséhez hozzáadott, hogy ott szerepeltek az 1:18-as emlékkiadások, mint a belga cápa BMW esetében.
Végezetül beteszek pár képet Autoworld állandó tárlatáról, én továbbra sem tudok betelni vele. Mellesleg ide is került két cápa kupé…
Az elmúlt hónapok tapasztalata alapján Autoworld számomra a minőség biztosítéka, újra meg újra lenyűgöz, hogy mennyire komoly felhozatalt tudnak (akár havonta) összeállítani. Természetesen a müncheni BMW Welt erőforrásival nem vetekedhet, de a belga klubok és gyűjtők hozzájárulása megadja azt a többletet, ami miatt még azoknak is érdemes ellátogatni, akik már beikszelhették a bajorok főhadiszállását. Az BMW kiállítás január 8-áig tart nyitva, majd egy hosszabb Saab tárlat érkezik.