A belga Autoworld múzeum egy nagyon szép szupersporkocsi-kiállítással szerzett erősítést, hogy ne okozzon csalódást a látogatóknak a nemrég befejeződött meglepően tartalmas Alpine tárlat és az ez évben aktuális 100 éves BMW hommage kiállítás között.
A tárlat elején egy szép tornsasor várja a látogatót. Az első a sorban egy gyönyörű Alfa 8C, amely az egykor legendás sportmárka modern kori presztizsét emelte. Ez volt az Alfa közelmúltbeli aranykorának egyik utolsó nyoma, ami egyúttal előre vetítette a Marchione védjegyévé váló badge-engineering filozófiát is. Mondjuk, egyrészt Ferrarit rebadgelni annyira nem derogál, másrészt , a Ferrari is Alfa versenyistállóként kezdte. Mellette a brutális amerikai szupersportkocsi a Dodge Viper - szerintem legszebb - változata, egy kék-fehér GTS kupé pihent.
Mellettük egy rikító színű speciális „flatnose” kivitelű 930-as és egy metálkék Maserati Gransport alkot éles kontrasztot. A jobb szélen pedig egy a lapos Honda NSX és a mellette brutális batárnak ható Nissan GT-R szemlélteti, hogy mennyit változtak a japán szupersportkocsik. A háttérben egy üvegfal mögött két Legenda, egy F40 és egy korban nem passzoló Carrera GT szerénykedik. Átellenben pedig egy Veyron figyeli a tornasort. Szegény Veyronnak amúgy csak 011-es VYR rendszám jutott, nem tudok másra gondolni, minthogy a tulaj nem kelt fel elég korán, amikor a rendszámért indult…
A terem másik felében egy újabb tornasor, szintén remek darabokkal, az egész olyan mintha, ráborították volna a kedvenc Matchboxos dobozomat az Autoworldben. Itt is éppúgy megtalálhatóak 80-as évek sztárjai (Countache, 512, 959) mint egy közel mai Aston vagy a nemrég kifuttatott SLS Mercedes a modernebb korok híveinek.
Szóval ennyi volt a rendkívüli tárlat, amivel az állandó gyűjteményt kívülről fújó vendégeket is igyekeznek visszacsábítani. A magamfajta feledékenyeknek azonban az állandó tárlat is sok érdekességet ígér. Régi Bugatti szériától a rendőrségi Porschén át a régmúlt luxus és népautójáig sok mindent találhat az autók iránt érdeklődő közönség.
Amitől az Autoworld felülkerekedik más állami múzeumokon, a részletekben felfedezhető törődés, amivel odafigyelnek a fényviszonyokra (mint az árnyékoló függöny a galéria felett), egy eléggé profi modellbolt vár a bejáratnál, vagy makettként megőrzik egy-egy korábbi tárlat emlékét. A gyűjtemény nem állt meg valahol egy letűnt korban, a 80-as és a 90-es évekből szintén akadnak gyöngyszemek, mint a Lancia Hyena.
A tárlatnak van néhány érdekes tematikus része, mint belga sportkocsi-gyűjtemény, amelynek egyik másik darabját már láthattam Antwerpenben a belga sportsikereket feldolgozó tárlat díszvendégei között.
Aztán ott a híres képregényhős, (ezúttal nem TinTin :) ) Micheal Vaillant versenytörténete, preparált valódi autók és életnagyságú replikák, valamint az egyes képregény-kalandok által ihletett kicsinytett modellek. Ilyenkor látja az ember, hogy mennyire jó, ha nagyokos górék helyett kockafej szakik végzik el a munkát.
És persze ott van a sok karakteres szériaautó a múltból, Stingray Corvette, Cápa BMW Coupé, Toyota Prius, Saab 93 meg sor más érdekesség.
Átfutva elég nagy poszt lett pedig csak egy köztes állapotot tükröz, amíg meg nem érkezik a 100 éves BMW tárlata, amely remélem még az maastrichti év eleji standot is felülmúlja.