Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Illusztris sztárvendégek beugrója az Autoworldben

Egy múzeum, amely két vendégtárlat között is igyekszik újat mutatni

2016. október 21. - Ződ2000

A belga Autoworld múzeum egy nagyon szép szupersporkocsi-kiállítással szerzett erősítést, hogy ne okozzon csalódást a látogatóknak a nemrég befejeződött meglepően tartalmas Alpine tárlat és az ez évben aktuális 100 éves BMW hommage kiállítás között.

 

A tárlat elején egy szép tornsasor várja a látogatót. Az első a sorban egy gyönyörű Alfa 8C, amely az egykor legendás sportmárka modern kori presztizsét emelte. Ez volt az Alfa közelmúltbeli aranykorának egyik utolsó nyoma, ami egyúttal előre vetítette a Marchione védjegyévé váló badge-engineering filozófiát is. Mondjuk, egyrészt Ferrarit rebadgelni annyira nem derogál, másrészt , a Ferrari is Alfa versenyistállóként kezdte. Mellette a brutális amerikai szupersportkocsi a Dodge Viper - szerintem legszebb - változata, egy kék-fehér GTS kupé pihent.

Mellettük egy rikító színű speciális „flatnose” kivitelű 930-as és egy metálkék Maserati Gransport alkot éles kontrasztot. A jobb szélen pedig egy a lapos Honda NSX és a mellette brutális batárnak ható Nissan GT-R szemlélteti, hogy mennyit változtak a japán szupersportkocsik.  A háttérben egy üvegfal mögött két Legenda, egy F40 és egy korban nem passzoló Carrera GT  szerénykedik.  Átellenben pedig egy Veyron figyeli a tornasort. Szegény Veyronnak amúgy csak 011-es VYR rendszám jutott, nem tudok másra gondolni, minthogy a tulaj nem kelt fel elég korán, amikor a rendszámért indult…

A terem másik felében egy újabb tornasor, szintén remek darabokkal, az egész olyan mintha, ráborították volna a kedvenc Matchboxos dobozomat az Autoworldben.  Itt is éppúgy megtalálhatóak  80-as évek sztárjai (Countache, 512, 959) mint egy közel mai Aston vagy a nemrég kifuttatott SLS Mercedes a modernebb korok híveinek.

Szóval ennyi volt a rendkívüli tárlat, amivel az állandó gyűjteményt kívülről fújó vendégeket is igyekeznek visszacsábítani.  A magamfajta feledékenyeknek azonban az állandó tárlat is sok érdekességet ígér. Régi Bugatti szériától a rendőrségi Porschén át a régmúlt luxus és népautójáig sok mindent találhat az autók iránt érdeklődő közönség.

Amitől az Autoworld felülkerekedik más állami múzeumokon, a részletekben felfedezhető törődés, amivel odafigyelnek a fényviszonyokra (mint az árnyékoló függöny a galéria felett), egy eléggé profi modellbolt vár a bejáratnál, vagy makettként megőrzik egy-egy korábbi tárlat emlékét.  A gyűjtemény nem állt meg valahol egy letűnt korban, a 80-as és a 90-es évekből szintén akadnak gyöngyszemek, mint a Lancia Hyena.

A tárlatnak van néhány érdekes tematikus része, mint belga sportkocsi-gyűjtemény, amelynek egyik másik darabját már láthattam Antwerpenben a belga sportsikereket feldolgozó tárlat díszvendégei között.

Aztán ott a híres képregényhős, (ezúttal nem TinTin :) ) Micheal Vaillant versenytörténete, preparált valódi autók és életnagyságú replikák, valamint az egyes képregény-kalandok által ihletett kicsinytett modellek. Ilyenkor látja az ember, hogy mennyire jó, ha nagyokos górék helyett kockafej szakik végzik el a munkát. 

És persze ott van a sok karakteres szériaautó a múltból, Stingray Corvette, Cápa BMW Coupé, Toyota Prius, Saab 93 meg sor más érdekesség.

Átfutva elég nagy poszt lett pedig csak egy köztes állapotot tükröz, amíg meg nem érkezik a 100 éves BMW tárlata, amely remélem még az maastrichti év eleji standot is felülmúlja.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3711825731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2016.10.21. 11:10:15

Fura látni, hogy a 70-es években mennyire bátran nyúltak az álmok, víziók látszólag egy az egyben történő megvalósításához, ami manapság már nincs meg. A Countach és az SLS is a szupersportkocsi szekcióban látható (legalábbis a kép alapján) és mégis mekkora különbség van a kettő között, és érdekes, hogy a Countach még mai s inkább víziónak tűnik, és szinte fiatalosabb, jövőbemutatóbb nekem mint az SLS.

Én inkább a 959-est tettem volna az üvegfal mögé az F40 mellé.
Kár, hogy nem elmenthetőek a képek, némelyik háttérképnek is jó lenne.
A napokban olvastam a Lancia Hyena-ról egy cikket a Vancello-n.

Legalább egy Audi is felbukkan a képeken. :-)

Óriási élmény lehet egy ilyen esemény egy igazi "autóbuzi" számára. Kár, hogy kishazánkban nincs ilyen rendezvény...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.10.21. 16:34:13

@stig: az SLS egy modern Retro autó, ami nagyon hajaz a régi sirályszárnyúra. Azért a Countach mai utóda (Aventador) szintén elég vad jelenség.

Az üvegfal mögött azok az autók voltak, amelyeknek a tulajai nem engedték hogy betegyék a nyilvános részre, amúgy tényleg a 959 az F40 párja korban és tudásban is.

Van még egy Audi a képeken, az ezüstszínű Italdesign Aztec. :)

De ha igazán sírni akarsz, ott a Quattro 35 éve kiállítás amit másfél éve rendeztek :)
www.autoworld.be/expos-en-19-35-years-audi-quattro-
süti beállítások módosítása