A mai posztot a Volvo XC60-asnak szentelem, és igyekszem ezt folyamatosan frissíteni a bemutató kapcsán (ahogy korábban a Giulia bemutatójánál is megtettem).
7. Ha már lendületben vannak a marketingesek, összedobtak egy pöpec videót a márka 90. szülinapjára...
Ez a videó remekül passzol a nemrég összedobott autóipari szülinapos posztra, amit most megint frissíthetek :(
Addig is itt egy külön poszt a videóhoz, lehet találgatni a modelleket, de meg kell hagyni, a korszellem hangulatát nagyon jól visszaadja a környezet.
6. Amiről valamiért lemaradtam: a volvo.blog.hu-tól kint voltak a premieren és élőben tudósítottak
5. Amit tudni lehet
A sajtóhírek a T8-as motort emelik ki de a Volvo vásárlókat nyilván az árérzékeny belépődízelek legalább annyira érdekelni fogják. A kocsi minden irányban nőtt egy picit (4,4 centit hosszban pl), de a beltér kapacitásával eddig sem volt gond. Szerintem az XC60 az egyik legjobb külméret/belméret kombóval bírt (de ez igaz a fő konkurensek egy részére is). Hétüléses változatról nincs hír viszont már a bemutatón bejelentették, hogy a rendeléseket elkezdték felvenni, ami a szokásos nyári modellév-váltást ismerve azt jelenti hogy legkésőbb Júliusban már láthatunk autókat a szalonokban.
Az hogy van benne biztonságtechnikai innováció maghától értetődő, bár egyre nehezebb olyan dologgal jelentkezni amit valóban létfontosságúnak érez az ember. A City Safety és a gerincvédő háttámla manapság már iparági szabvány, de cross traffic alert, a vagy a távtartó tempomat is fontos és hasznos újítás. Ezek egy részéről nem szívesen mondanék le.
A Motor Talk szerint a belépőár 48.000 EUR-tól indul az alapfelszereltségű D4 AWD Momentum változatért, ami bő másfélszerese a manapság egyes országokban akciósan kapható fullos felszereltségű de alap motorizáltságú D3 Summum/Inscription változatnak. A trükk nyilván az, hogy az előrendelésre vállalkozók számára nem áll rendelkezésre a belépő hajtásláncok egy része. Ez megszokott a prémiummárkáknál, a GLC esetében 2 éve várok egy kézi váltós GLC 200CDI érkezésére, de úgy tűnik az eladásokat látva nem akarják felhigítani a svábok a modellkínálatot. A Volvónak szerintem nem lesz ekkora mozgástere, az már látszik az V70 hiányában stagnáló V90 eladásokból is. Bár az igaz, hogy az első XC60 is sokáig csak a 2.4-es motorral volt kapható, azóta sokat változott a világ. Mindazonáltal a látványos új modell műszaki tartalma elég komoly, a megjelenése alapján simán elhiszem hogy többen kiadnak majd még több pénzt, a német árlista végén a T6 AWD Geartronic Inscirption 60.000 EUR felett zár, de van még lehetőség pénzt költeni csomagokra, és a Xenium csomag mellett is bőven találunk jó okot pénzköltésre.
4. Hivatalos bemutatkozó video a youtube-on
3. Gyári sajtófotók a netcarshow-n.
Közben megjöttek a hivatalos fotók. Nem lett rossz a külső, jellegzetes Volvo forma, jól mutat a városban és az "erdő előtt" is. Ennél többre a vevőknek nem nagyon lesz szüksége, de gyanítom azért többet fog tudni.
A belső sem meglepetés, bár a maga idejében én komolyabbnak éreztem a XC60 I. belsejét. Az érintőképernyős középkonzol már ismert, a formanyelv is. A tulajnak nem lesz oka szégyenkezni, amit őszintén szólva nem tudok elmondani az új Q5 esetében.
2. Most zajlik az élő bemutató,
Ingenlath továbbra sem vesztette el a humorát. Amúgy a forma megfelel a kiszivárgott képnek, alapjában véve rendben van, kicsit karakteresebb, mint az XC90 II. Ami a beszédekből érdekes volt: ha jól értem a többi (S/V)60-as formája is ehhez igazodik (ahogy legutóbb is), vagyis már véglegesek, szerintem 1 éven belül itt van az új S60-as is, de ők is értik, hogy a kereslet súlypontját a SUV-k találják telibe. Az új XC60-as Göteborgban készül, az előd szerintem lekötötte a belga gyár kapacitásának nagyobb részét. Mivel a friss és ropogós kínai gyár is várja az új modelleket, vajon mi marad a ghenti gyárnak.
1. tegnap kiszivárgott fotó
A bemutató előtt a legfrissebb infó egy kiszivárgott kémfotó a holland autoblog.nl oldalról. Alapjában véve semmi gond vele, és nagyjából összhangban is van az eddigiekkel.
0. Miért fontos a mai XC60-as premier?
Több szempontból is nagy érdeklődéssel követem a ma délelőtti Volvo premiert. Egyrészt a Volvo egy nagyon érdekes és sajátos utat jár be amióta elváltak útjaik a Forddal, amit nagy érdeklődéssel követtem az elmúlt években. A márka eddigi sikereiben (sőt, a túlélésében) kulcsfontosságú szerepet töltött be az XC60-as, amely a Volvo eladásainak jelenleg is közel felét adja. Tehát ha most valamit elront a Volvo ezzel, akkor lehúzhatja a redőnyt. Az Volvo ezt valahol érezhette, mert folyamatosan frissítette és bővítette a ,modellpalettát, kábé másfél-kétszer annyi fejlesztést eszközölt rajta, mint pl az Audi a Q5-ön (három motorgeneráció, külső facelift, LCD műszerfal bemutatása, új biztonsági rendszerek, amiben a Volvo folyamatosan az élmezőnyben maradt). Az XC60-ason mutatkozott be (ráadásul alapfelszereltségként) a City Safety, amely mára az NCAP által törésbiztonsági teszteken is értékelt rendszer.
Másod sorban az XC60 az utolsó modellévben is a kategória legsikeresebb modellje. És itt nem valami egzotikumról beszélünk, hanem az egyik legintenzívebb piaci szegmensről. A Left-lane adatai szerint 82.000 XC60-as fogyott 2016-ban, amivel piacvezető a prémium közepes SUV-ok között (a korrektség kedvéért, egy kategóriával lejjebb az X1 és a Q3 is lelépte). Hogy perspektívába tegyük, ezzel az eladással valahol a Kuga és a Rav-4 között lenne a hetedik helyen a kisebb és olcsóbb kommersz SUV-ok között, de az árban szemmagasságba szánt nagyobb (zömében ázsiai) nem prémium SUV-okból együtt sem fogy ennyi. A teljes európai piacon ezzel a nem túl hangzatos 56. helyre került a 390 modellt számláló listán, de olyan modelleket utasított maga mögé, mint a tőlünk nyugatabbra átlagos családi autónak szánt Insignia, és Mondeo, a cégautós kedvenc 5-er BMW, és csak picivel maradt le a taxisok (idehaza pedig államtitkárok) első választásától, a Skoda Superbtől.
Harmadsorban jómagam is a márka hívei közé tartozom, eddig négy darab Volvo állt a garázsomban, amivel jelenleg a Volvo vezet az Alfa előtt gyakoriságban. Ráadásul az aktuális autóm épp a mai premier tárgyának elődje. A négy Volvo megvásárlása mögött azonban nem valami vak hit vagy rajongás áll, minden esetben elég alapos kutatás előzte meg a vételt, rengeteg szakirodalom, tesztutak, alkudozás és tárgyalás a kereskedésben és otthon életem párjával. És bár volt olyan hogy a Volvót az ára adta el, a V70 és a legutóbbi XC60-as esetében úgy éreztem, az elérhető kínálatból és vásárlóerőből kihoztuk a maximumot, és egy valóban vállalható autót kaptunk az egységnyi pénzért. A négy autó közül pedig az XC60-as volt az, amelyikért a leginkább lehetett rajongani (ha lehet ilyet írni egy Volvo terepjáróról). Annak idején már első nyilvános bemutatóra elzarándokoltam, és a bálna helyett végig versenyben volt 2010-ben.
A Volvo pedig ma fogja bemutatni az XC60-as utódját, hosszú előkészületekkel, felismerhetetlen teaser képekkel és videókkal előkészített genfi bemutatóval.