Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

A Techno Classica megint lélegzetelállítóra sikerült, olaszokkal az élen

Bocsi a késésért, eddig kerestem az álkapcsom

2019. május 09. - Ződ2000

Az hogy az Autósságok blog nem annyira pörög nem jelenti azt, hogy a teljesen leálltam a blogolással. A 2019-es éve sem a pihiről szól, bár nem sikerült minden vágyott rendezvényre ellátogatni, azért a fontosabbak eddig összejöttek. Az egy más kérdés hogy mennyi időm marad a blogot vezetni az angol nyelvű cikkek mellett. Bár egy hónapja véget ért a Techno Classica, még az angol nyelvű cikkekkel sem végeztem. 

0_techno_classica_2019_montage.jpg

Egyelőre kész az import márkáról szóló cikk és a hazai márkák is szépen felsorakoztak, a lélegzetelállító Mercedes Standtól a DDR sportkocsigyártó Melkusig, a két poszt eléggé részletesen végig megy minden standon. Akinek hiányzik a régi autósságok , íme egy részletesebb magyar nyelvű beszámoló az FCA Heritage standjáról. Szerintem a Volvo és a Skoda mellett ők hozták az egyik legjobb import standot, de talán a németek között is megérdemelnék a dobogót. 

 Az FCA Heritage nagyon belehúzott mostanában, nemrég avatták fel az új központjukat Torinóban és ez évben mindkét jelentős oldtimer-rendezvényen igen impozáns standot állítottak.

5_dsc_9374.jpg

Hivatalosan ők gondozzák a Fiat, Alfa Romeo, Lancia és Abarth márkák hagyatékát, és látják el a konszern régi autóinak rajongóit alkatrészekkel. A 70 éves Abarthnak emléket állító párizsi stand után a Techno Classikán teljes erőbedobással az Alfa Romeóra koncentráltak, a fő tematika pedig Formula 1-es visszatérésére  volt. 

A stand közepén egy 159-es „Alfetta” Tipo parkolt, amellyel Juan Manuel Fangio megnyerte az 1951-es F1 világbajnokságot. A stand egyik szélén pedig egy mostani F1 versenyszínekbe csomagolt Giulia őrizte az 1977-es Brabham-Alfa Romeo BT45-t. Az FCA Heritage stand nagyon elegánsan kötötte össze a versenyzést az aktuális modellpalettával, egyúttal kellő reklámot is biztosított a Giulia Quadrifoglio Alfa Romeo Racing egyedi sorozatának. Persze egyúttal felhívta a figyelmet a márka Formula 1 projektjére, ha Kimi nyilvános tivornyáival nem is veheti fel a versenyt a bulvársajtóban. :) 5_dsc_9371.jpg

A fent említett Brabhamet egyébként Carlos Reutemann és Carlos Pace vezette (előbbi a 4. helyen végzett az év végén), de az autó nem hozta a legendás őse sikereit. Amúgy mindkét F1-es torpedó egyenesen a milánói Alfa Romeo múzeumból érkezett, egyébként ez a hely előkelő helyet foglal el a múzeumos bakancslistámon.

5_dsc_9372.jpg 

A két F1-es autót amúgy remekül szemlélteti, hogy az Alfa Romeo elég nagy múlttal bír a versenysportban. Valóban nem most kezdték, a Heritage sajtó-anyaga nem mulasztja el megemlíteni, hogy alig egy évvel az alapítása után a márka 1910. június 24-én nyerte el az első versenyét Modenában. Azóta jó pár bajnokságot és számtalan győzelmet gyűjtött be különböző bajnokságokon.

5_dsc_9392.jpg

Az Alfa Romeo 2018-ban végre visszatért az F1-be a Sauber motorszállítójaként. A mostani szezonban a csapat hivatalosan is Alfa Romeo Racingre változtatta nevét, és leszerződtették a Ferrarival világbajnoki címet szerző, Kimi Raikkonent, aki nem csak a jégrémek, de a komoly szponzori potenciállal bíró alkoholos termékek nagy rajongója.

5_dsc_9371.jpg

Az FCA stand túlvégén egy másik meglehetősen sportosra hangolt Alfa Romeo parkolt, a Stelvio Quadrifoglio NRING (alapáron magánhangzó nem nagyon jár szegényhez :)).  Ez az autó egy szpesöl edisön, amely a Nürburgring 2017-ben körrekordot beállító Stelvio előtt tiszteleg, amelyet mellesleg itt állítottak ki tavaly).

 5_dsc_9335.jpg

Az eredeti, még álcázott, előszériás, és szigszalaggal áramvonalasított Stelvio 7 perc 51,7 másodperc alatt járta meg a Nordschleife bő 20 km-es körét. A szürkeruhás utcai változat ledobta a szigszalagokat, amelyek ugyan javítottak az autó légellenállásán, persze a praktikum kárára.

5_dsc_9336.jpg

Az aktuális Stelviót két modernkori klasszikus követte a tornasorban: egy 2007-es Alfa Romeo 8C Competizione és egy 2010-es Alfa Romeo 8C Spider.

5_dsc_9368.jpg

Az Alfa Romeo 8C Competizione mindössze 500 példányban készült (eleve korlátozott példányszámot terveztek), a 4691 köbcis 90 fokos V8-as Ferrari eredetű motorhoz egy gyönyörű autót terveztek a Centro Stilében. Ez az autó valódi gyűjtői darab volt már újonnan is, a néhány kilométerrel órájában az FCA Heritage nyilvánvaló eladási szándékkal állította ki.

5_dsc_9334.jpg

A 8C Spydert 2008-ban mutatták be, a 2006-os Alfa 8C Competizione műszaki alapjain, és szintén 500 darabos kontingens nem maradt pártában. Az Alfa Romeo Centro Stilének volt honnan ihletet merítenie, a sajtóanyag az 1950-es Giulietta Spidert emeli ki, de ez a kosi szerintem inkább modern, mint retro. Ez a konkrét autó soha nem hagyta el a gyárat, így csak néhány kilométert tettek meg vele.

Az FCA egy Abarth Classiche 595 átalakító kitet is elhozott, amelynek segítségével a klasszik Fiat 500 motorját lehet felpiszkálni, vagy a már átépített Abarth 595-ösök kaphat a vevő egy cseremotort . Melléje pedig leparkoltak egy felkészített Fiat 500-ast, amely a tavalyi Targa Florio Classicán már végig ment.

5_dsc_9345.jpg

Az utolsó autó az Abarth által felkésztett 1958-as rekorder Fiat 500-as, az első Fiat 500, amelyet Carlo Abarth csapata kezelésbe vett, és amely rögtön 6 nemzetközi rekordot gyűjtött össze a monzai pályán (ezt állították ki Párizsban is).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr2014816048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.05.10. 07:44:16

@!NagyRoli: talált süllyedt (persze nem az eredeti :) ) Konkrétan egy Fantomas és egy csendőr pózolt mellette, az importmárkákat bemutató cikk galériájában ott is vannak...
süti beállítások módosítása