Egy hét múlva kezdődik a 96. Brüsszeli Autószalon a belga fővárosban, akinek nincs jobb dolga egy elég komoly autós rendezvénnyel fog szembesülni (hivatalos oldal itt).
Bár a Brüsszeli Autószalon finoman szólva is nem a legismertebb autó-kiállítás, és közel sem annyira látványos, mint a nagy európai szalonok (Párizs/Frankfurt illetve Genf), az elmúlt években hozott egy elég stabil színvonalat, ami miatt messze kiemelkedett a régió többi autószalonja közül (főleg Essennel erős a kontraszt). Eddig szinte minden évben sor került rá, így stabil pont maradt a kalendáriumban, miközben sorra törölnek komoly autószalonokat (pl Amszterdam, Bologna).
A tavalyi évben összességben rendben volt a 95. brüsszeli autószalon, de szerintem az azt megelőző évi rendezvény jobban sikerült, igaz az utánégetőt egy hét múlva gyújtották be a Dreamcar tárlattal (amely csak kétévente társul a szalonhoz). Dreamcars híján általában látványosabb a szalon maga, remélem ez most is így lesz, és ha már Brüsszelben jár az ember, akkor ott az Autoworld. Így kombinálva szerintem megér egy fapados jegyet a brüsszeli autószalon, de Magyarországról kiindulva talán egyszerűbb Genfbe eljutni.
Eközben Hollandiában....
A maastrichti Interclassics az év egyik legelső oldtimer-rendezvénye, amely az évek során igen komoly bemutatóvá és vásárrá fejlődött. Nekem úgy tűnik, hogy a régió (BeNeLux, illetve Németország észak-nyugati része) nagy rendezvényein egy stabil kiállítókör jár körbe gyűjteményével, bár a kínálat azért folyamatosan változik. Az Esseni rendezvényekért is felelős szervezők mellett, egy-két látványos autót felismertem Antwerpenből. Ugyanakkor jó pár lélegzetelállító darab hiányzott, tehát a régió tényleges oltimer-készleteinek csak egy töredékét állítják ki egyszerre, így is megtöltenek egy többcsarnokos kiállítóvárost.
Ez évben a fő tematikát az Interclassics rendezvény 25. szülinapja adja, ami szerintem elmarad az elmúlt évektől.Az előző években az évfordulós márkák nagyon kitettek magukért.