Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Leghülyébb reklámok rovatunk folytatódik: amikor a Toyota a saját szegénységi bizonyítványával kérkedik

2017. július 19. - Ződ2000

Egy kicsit elmaradtam a reklámos posztokkal, mivel az elmúlt években nem futottam bele  sem igazán rossz sem igazán jó autós reklámba. Akkor meg minek koptatni a billentyűzetet? :)

hsd_reklam2.png

Most azonban padlót fogtam a Toyota legújabb vírusmarketinges videója után, és nem tudok napirendre térni a reklám felett. Ezek tényleg ennyire hülyék vagy minket néznek ennyire hülyének?

 

Annak aki lusta végignézni, összefoglalom: a műsorvezető balekokat keres akiknek meg kell keresni, hogy hova rejtették az Auris HSD töltőnyílását. A sok szerencsétlen meg elkezd bénázni, és látványosan felsül, hiába keresve a dugóaljzatot.

A közdelem végén a balekfogó közli velük a poént, hogy nem "kell" tölteni, mert ez magát tölti, a sok birka meg elkezd bólogatni, meg eldobja magát, hogy ez mekkora királyság már...  hsd_reklam9.png

Ez a reklám felfoghatatlan számomra. Az elején azért szeretném tisztázni, hogy nagyra becsülöm a Toyotát a hybrid synergy drive megalkotásáért. Ők voltak az első gyártó, aki megmutatta, hogy miként lehet előnyt kovácsolni az ikerhajtásos rendszerből. A HSD rendszerek esetében a villanymotorok kisegítik a szívómotort a legnehezebb szituációkban, és a mozgási energiát visszaforgatva jelentősen csökkentik az benzinmotor fogyasztását.

toyota-prius_plug-in_hybrid-2017-1600-9a.jpg

Azonban azt is be kell látni, hogy a japánok kicsit bealudták a hajtáslánc-forradalom következő lépcsőjét, a konnektorról tölthető plugin rendszereket. Ezek már olyan hibridek, amelyek teljes értékű villanyautóként is használhatóak (a legtöbb szabvány kb 30km-es hatótávot ír elő), ezzel a gyakran konnektor közelébe kerülő autósok akár nullára redukálhatják a fogyasztásukat. Na ez az amit az Auris HSD egyelőre nem tud (pedig tanulmányokat már vagy 10 éve készít a Toyota), Priusból pár éve már kapható is, de egyelőre a dicsőséget mások aratják le az Európai eladások tekintetében (pl Mitsubishi, BMW vagy a VW). mitsubishi-outlander_phev-2017-1600-21.jpg

Szóval itt nem az a fő probléma, hogy az Auris HSD-t (vagy akár a sima Priust) nem "kell" tölteni. Mivel helyette megtankolja az ember benzinnel.  A fő baj az hogy a fenti Aurist/Priust nem is TUDOM tölteni, mert nem lehet. A HSD magát tölti? Nem jobban mint a PHEV-ek. Viszont a HSD-nél a villanymotor csak asszisztál, és teljesen feltöltve is legfeljebb 1-2 km az EV üzemmúd hatótávja (ami eleve akkora szívás hogy még a rajongói fórumokon se ajánlják). toyota-prius-2016-1600-70.jpg 

Persze az egy dolog hogy a Toyota képes reklámozni a saját lemaradását. Az egy másik hogy egyes szaklapok ezt birka módon átveszik és még reklámozzák is, hogy bármilyen blikk színvonalú dolgot képesek kritika nélkül átvenni. Vajon mi lesz a Toyota következő reklámja? Hogy melyik járókelő találja meg először hogy melyik ablak automata a mindössze két motoros közül? Aztán melyik márka fogja emelni tétet? Mondjuk egy kvizmúsorral, hogy melyik prémiummárka adja a legfapadosabb alapfelszereltséget? Vigyázat, a mezőny sűrű, a Mercedes már a teljes méretű benzintankért is felárat kér. Most jut eszembe, ilyen kvíz már létezik, úgy hívják Autobild összehasonlító teszt :) .

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6912674653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása