Jövő szerdán nyitja meg kapuit a Techno Classica az Esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb ilyen rendezvénye, lehet azon vitatkozni, hogy rangosabb vagy nagyobb-e ez évben a Retromobile, de az biztos, hogy ennek a két európai rendezvénynek nincsen párja a világban.
30 országból 1250 kiállító várja a látogatókat az április 9-i zárónapig. A számokon felül, a Techno Classica igazán lenyűgöző összetevője a történelmi márkák gyári jelenléte által biztosított minőség.
A három nagy történelmi márka (Jaguar, Mercedes, Porsche) mellett ráadásul az összes német márka kitesz magáért, és az importmárkák is komolyan odateszik magukat. Az Opel GT tornasor vagy az Alfa túraautó-sorozata felettébb impozánsra sikeredett, a Volvo V90-est pedig a kontinensen először lehetett megtekinteni.
Előző évben az esseni Techno Classica kiállítást előzte meg a legnagyobb várakozás. A végén csak ezüst érmes lett a múlt évi toplistámon a kontinens rendezvényei között, de szerintem simán benne van az év rendezvénye cím.
Az hogy a Techno Classica a legnagyobbnak hirdeti magát nem izgat különüsebben. Ugyanezt olvashattam az Interclassics, sőt a Stuttgarti kiállítás honlapján is. A világ egyik legerősebb és legnagyobb történelmű autóiparára büszke országban a hazai gyártók ki fognak tenni magukért, efelől most sem lesz kétségem. Ugyanakkor legutóbb a párizsi Retromobile sokkal mélyebb benyomást tett rám: az Arcturial standja látványosabb volt mint a Coys standja Essenben, és szerintem az autók felhozatala is látványosabb volt. Szerintem a privát gyűjtők is többen voltak és elegánsabb standokat hoztak össze, mind a díszlet, mind az autókészlet tekintetében.
Viszont ez évben a Retromobile nem jött össze, így a Techno Classica esélyei némileg javultak. Az biztos hogy a rendezvény nem fog senkinek csalódást okozni az előzetesek alapján. Volvo 90 éves (állítólag hozzák az új XC60-ast is), remélem a Ferrari is gyári standdal képviselteti magát (a Retromobile-on így tettek).