Írnám hogy BRÉKING NYÚZZZ!!! De hát mi ebben az újdonság? :)
A hírhedt svéd újságírók az A-Klasse megszégyenítésnek évfordulóját azzal ünnepelték, hogy megpörgették az új C-Klasse egyik csúcsváltozatát, a C350e plug-in hybridet.
Ez a fajta teszt akkor került reflektorfénybe amikor a svéd újságírók a Mercedes mindenfajta passzív biztonsági fejlesztését magába sűrítő A-Klassét felborították a náluk csak rénszarvastesztnek nevezett vizsgán. A skandináv népeknél gyakran előforduló rénszarvas egy olyan veszélyt jelent amit nehéz passzív rendszerekkel kivédeni. Hiába a sok légzsák a szendvicsszerkezetű karosszéria, a nagy-merevségű utascella, mit sem ér... A 400 kilós állat egyenesen a sofőrre repül a szélvédőn keresztül, miután az autó kiütötte annak lábacskáit. Szóval egyszerűbb inkább kikerülni...
A teszt azóta elhíresült és kitérőmanőver saját szabványt is kapott. De a svédek azóta is lelkesen nyúzzák a Mercedeseket. És sok más autót is,
ráadásul nem csak egy módszer alapján, ami ugyan lehetőséget ad összeesküvési elméletek gyártására, de épp az egyedi feltételek vezetnek érdekes eredményekre, mint most is.
Nemrég írtam, a hogy mekkora átverés az új modellek megadott hivatalos súlyadata, amiről győzedelmi himnuszokat zengenek minden új modell bemutatóján. Szerepelt a posztban egy extrém példa, amikor a legújabb Ford Mondeo egy rendes példányát mérlegre tették, persze megint a svédek. Már önmagában is felettébb necces, hogy 280 kilóval (!!!) nehezebb a tesztautó, mint a hivatalos adat, de ezzel a túlsúllyal annyira felhízott, hogy fullra pakolva illegálissá válik, mert meghaladja a típusra homologizált legnagyobb engedélyezett összsúlyt.
Közben lemérték a legfrissebb katalógusbajnok C-klassét is és ott 250 kilós súlytöbbletet mértek. Ismerve a Mercedes arcpirító trükkjeit (lásd alapáron 40 literes, felárért megnagyobbítható benzintank), nem is lep meg az eredmény. A bevitt gyomrosnál nem álltak meg a svédek, és ráadásként megsorozták egy rögtönzött dinamikai teszttel is…
Valószínűleg a súly miatt tapasztalt problémás úttartás miatt kaptak vérszemet, és megkeresték a legnehezebb változatot, amelyik esetében a motort még egy villanymotor is nehezíti. A C350e hivatalos önsúlya 1780 kg, ami közel 400 kilóval nehezebb, mint az 1390kg-os 180as alapváltozat. Persze mindkettő extrák nélkül értendő, ami a fentiek fényében akár két tonna fölé is préselheti az önsúlyt. Az eredmény pedig megint lesújtóan alakult...
Természetesen a fórumok némi kétséggel fogadták a tesztet, hiszen egy ember által menetdinamikai végzett teszten bármi történhet. De ismerve a felpakolt C-Klasse eredményét, szerintem az eredmény is konzekvensnek nevezhető...
Forrás: Teknikens Varld, Motor Talk