Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Megint lesújtott a Mercedes totemállata

Svéd újságírók ezóttal a C-Klasse egyik csúcsváltozatát pörgették meg a rénszarvas-teszten...

2015. december 08. - Ződ2000

Írnám hogy BRÉKING NYÚZZZ!!! De hát mi ebben az újdonság? :)

A hírhedt svéd újságírók az A-Klasse megszégyenítésnek évfordulóját azzal ünnepelték, hogy megpörgették az új C-Klasse egyik csúcsváltozatát, a C350e plug-in hybridet.

c_klasse_elch.jpg

Ez a fajta teszt akkor került reflektorfénybe amikor a svéd újságírók a Mercedes mindenfajta passzív biztonsági fejlesztését magába sűrítő A-Klassét felborították a náluk csak rénszarvastesztnek nevezett vizsgán. A skandináv népeknél gyakran előforduló rénszarvas egy olyan veszélyt jelent amit nehéz passzív rendszerekkel kivédeni. Hiába a sok légzsák a szendvicsszerkezetű karosszéria, a nagy-merevségű utascella, mit sem ér... A 400 kilós állat egyenesen a sofőrre repül a szélvédőn keresztül, miután az autó kiütötte annak lábacskáit. Szóval egyszerűbb inkább kikerülni...

19bbn6i3c6hiijpg.jpg

A teszt azóta elhíresült és kitérőmanőver saját szabványt is kapott. De a svédek azóta is lelkesen nyúzzák a Mercedeseket. És sok más autót is,

jeep-grand-cherokee-moose-test.jpg

ráadásul nem csak egy módszer alapján, ami ugyan lehetőséget ad összeesküvési elméletek gyártására, de épp az egyedi feltételek vezetnek érdekes eredményekre, mint most is.

Nemrég írtam, a hogy mekkora átverés az új modellek megadott hivatalos súlyadata, amiről győzedelmi himnuszokat zengenek minden új modell bemutatóján. Szerepelt a posztban egy extrém példa, amikor a legújabb Ford Mondeo egy rendes példányát mérlegre tették, persze megint a svédek. Már önmagában is felettébb necces, hogy 280 kilóval (!!!) nehezebb a tesztautó, mint a hivatalos adat, de ezzel a túlsúllyal annyira felhízott, hogy fullra pakolva illegálissá válik, mert meghaladja a típusra homologizált legnagyobb engedélyezett összsúlyt.

Közben lemérték a legfrissebb katalógusbajnok C-klassét is és ott 250 kilós súlytöbbletet mértek. Ismerve a Mercedes arcpirító trükkjeit (lásd alapáron 40 literes, felárért megnagyobbítható benzintank), nem is lep meg az eredmény. A bevitt gyomrosnál nem álltak meg a svédek, és ráadásként megsorozták egy rögtönzött dinamikai teszttel is…

5_mercedes-c-220-bluetec-kombi-algtest-plupp-700x457_copy.jpg

Valószínűleg a súly miatt tapasztalt problémás úttartás miatt kaptak vérszemet, és megkeresték a legnehezebb változatot, amelyik esetében a motort még egy villanymotor is nehezíti. A C350e hivatalos önsúlya 1780 kg, ami közel 400 kilóval nehezebb, mint az 1390kg-os 180as alapváltozat. Persze mindkettő extrák nélkül értendő, ami a fentiek fényében akár két tonna fölé is préselheti az önsúlyt. Az eredmény pedig megint lesújtóan alakult...

Természetesen a fórumok némi kétséggel fogadták a tesztet, hiszen egy ember által menetdinamikai végzett teszten bármi történhet. De ismerve a felpakolt C-Klasse eredményét, szerintem az eredmény is konzekvensnek nevezhető...

 Forrás: Teknikens Varld, Motor Talk

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr878148256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

!NagyRoli · https://caranten.blog.hu 2015.12.09. 02:14:17

Sosem értettem, hogy az autógyárak miért nem tudnak kicsit kicsit kevesebbet hazudni. Elhiszem, hogy szépen mutatnak a katalógusadatok, de ha teszten úgyis kiderül, hol túloztak, legalább akkor ők vallanának. Ha már egy autó saját tömegét nem képesek rendesen lemérni, hogy is várnánk el, hogy pl. életszerű fogyasztási adatokat adjanak meg...

uluk4i 2016.01.05. 11:06:58

Engem speciel nagyon érdekelne, hogy a német típőusbizonyítvány-kiállító hivatal (vagy hogyhíjják...) milyen folyamat végén jut el, hogy kiadja a papír bármely új modellnek, beleértve a súlymeghatározást. Kapnap egy Excelt a Daimlertől és abból töltik ki a cetlit? Vagy kapnak egy spórmodellt és azt lemérik? Érdekes lehet...
A rénszarvas-teszt viszont jó volt, meg mutatta, hogy viselkednek majd a nehéz seggű hibridek, a több 100 kilónyi aksival a hátukban. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a tesztet ideális feltételek között, napos, száraz időben végezték, sehol egy kis hószitálás vagy valami, amivel kilőtték volna orbitális pályára a 350e-t.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.01.05. 12:15:23

@uluk4i: ha jól értelmezem van egy szabványos mérési módszer (lásd NEFC), amely ENSZ/EU, ill németek esetében azokat átültető DIN norma szerint méri a súlyt. Ezért praktikus a runflat. Vagy mondjuk alapáron mellőzendő dönthető hátsó üléstámla.

A mai végtelen konfigurálhatóságú modelleknél egyenként meg kellene mérni a kész autót. Vagy marad az alapváltozat szabványos tömege hajtáslánconként külön lemérve.

Amikor kirobbant a VW botrány a német fórumokon több Volvo tulaj is érdekesnek találta hogy a kocsijának a típusmegfelelőségi bizonyítványát az Volvójuk számára teljesen irreleváns (talán Spanyol?) országban homologizálták. Valszeg befigyel egy nem túl enyhe forum shopping itt is.

Az biztos, ne a hivatalos önsúlyban bízva hajts rá a rozoga hídakra... :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.01.05. 12:18:36

@!NagyRoli: a verseny az verseny. Másrészt a teszteken sem mindig derül ki, sőt, néha az ő dolguk a fedezés...
totalcar.hu/magazin/kozelet/sclassecrash/
süti beállítások módosítása