Ma futótűzként terjed egy képsorozat a Volvo S90-esről, korábban nem várt helyről...
Szóval a sok-sok előkészítés,heccelés, dizájnos tanulmányok...
kémfotók álcázott modellek után,
egyszer csak kikerül egy nem túl részletes 1:43-as modellsorozat a netre...
Kíváncsi lennék a marketing részleg ma reggeli mítingjére... :)
Amúgy a bevált Volvós fórumok (Motor-talk, Swedespeed) eléggé visszafogottan kommentálták (ilyet utoljára a végleges S60asnál tapasztaltam). Nyilván, a VEA motorok, a Scalable platform és az XC90 valósága egy korrekt autót feltételez. A tanulmányok és a kémfotók alapján akár olyasmi is lehetne, mint a modellek. A formanyelv nincs messze a korábbi Horbury-féle conceptektől sem,
de az új német főtervező azért elég jól érzi a ritmust :)
Elnézve az XC90-est, az XC coupé concept...
És a végleges modell elég jó arányban hasonlít egymásra.
Ehhez képest az 1:43-as modell inkább lesz suta...
Nyilván a Norevnek könnyebb dolga volt az eléggé, khm.. letisztult végleges XC90-essel.
Valószínű, hogy ennél nehezebb feladat volt az S90-est lekicsinyíteni, főleg az első sárvédő tetejénél. Ettől függetlenül tény, a modell íve nem adják vissza a Coupé Concept dögösségét, amiben közre játszik az új íven előre futó hátsó lámpa. A korábbi, meglehetősen eredeti LED ív szerintem jobb volt. A belsőt illetően pedig, a legutóbbi Estate Concept és Coupé Concept belsők nem tartoztak legkönnyebben megvalósítható belsők közé...
.de a végleges XC90 belseje szerintem jó indikátor lesz.
Én ezek után már csak azt nem értem, hogy miért akar a Volvo távol maradni a frankfurti autószalontól. Gyakorlatilag mindent előkészített egy szeptember közepi premierhez, viszont az IAA kiállítói adatbázisa szerint nem lesz kint a Volvo. Ez azért is sajnálatos, mert korábban mindig a Volvoé volt az egyik legszínvonalasabb nem hazai pályás stand.