Nem csak Winterkornnak akadtak gondjai karriervonalon. Miközben továbbra is ő a VW birodalom vezetője (vagy mégsem?), az autógyártás egyik ikonikus vezére egy francia és egy japán csődtömegből sikeres világméretű birodalmat faragó Carlos Ghosn is keményen küzd a székéért, őnála az a probléma, hogy a francia állam kívánja a cégét megvédeni legyűrni.
Francia sajtóértesülések szerint igyekszik minden eszközt megmozgatni, hogy a francia állam ne növelje a befolyását, és ennek érdekében a korábban felmosórongy szerepét betöltő Nissan igazgatótanácsra igyekszik támaszkodni.
Ez is egy érdekes meccs lesz... A jelek szerint a Francia állam (tulajdonosként) bele akar szólni Ghosn költség-megtakarítási intézkedéseibe, de mivel ehhez nincs elég szavazata, egy jogszabály-módosítással akarja helyzetbe hozni magát.
Aki még emlékszik rá, jó pár éve a Renault mentette meg a csődtől a Nissant, a munkát magát pedig Ghosn végezte el, aki először (nem épp kesztyűs kézzel) szanálta a japán órásvállalatot, majd a keletkezett nyereségből feltőkésítette a Reanult-t. Ennek eredménye a kissé furcsa "szövetség", ahol a Renault tulajdonosa a Nissannak, míg a Nissan "csendestárs" a Renault-ban.
A siker kovácsa pedig kész megvédeni sikerei tárgyát bárkivel szemben. Nyilván, a francia állam a tulajdonos, nem Ghosn, azonban elég kevés a részesedése ahhoz, hogy ha a céget veszélyezteti, a többi részvényes összefogjon ellene...