Korábban egész szép sorozatot hozott össze a TC olyan infinitis hírekből, amelyekből sütött, hogy a szerzőnek nem sok lövése van arról, amit ír.
Megjegyzem a magyar autós újságírást nemzetközi szinten is nagyon nagyra tartom, sokkal jobb, mint a rideg, számító és kizárólag a hazai ipar termékeinek eladására kihegyezett német autós sajtó-marketinget, vagy akár a lelketlen olasz kiadványokat (Quattroruote, Al Volante).
Akár TC, akár Vezess vagy Autonavigátor, (zombivá válásáig az A5 is) meglepően bőséges és magas szintű cikkeket tudnak lehozni, legyen az teszt vagy tematikus elemzés. Ebbe a kiemelkedő sorba tartozik az Autopult is, amelyet a közelmúltban fedeztem fel (2010-es az első tesztjük). Nagyon jó oldal, remek összehasonlításaik vannak, TKP ma először olvastam olyat amibe bele tudtam kötni, mentségükre legyen mondva, hírrovatban.
Szóval "Felfelé törekszik az új Volvo S80", " A modellváltással a svéd márka nagy lépést tett a prémium első osztály irányába". Na igen, a cikk megírásához nem ártott volna kicsit tisztában lenni a Volvo közelmúltbéli modelltörténetével, meg úgy általában, hogy mi az a prémiumkategória.
Persze ez egy nem akadémiailag kikristályosodott kategória de azért egy picit érdemes utánanézni, nem csak úgy használni ahogy "szokták". Legalább az újságírók használják ki az írásbeliség előnyeit… Viszont a cikk emlékeztet arra a jelenetre, amikor a Taxi 1-ben Daniel átszól a Mercis bankrablóknak: nocsak, ezek már autót is gyártanak? : ) De ami ott jól jön le egy autós cikkben kevésbé…
Akárhogy is nézzük (konkurensek és a Volvo –amúgy tényleg elég sokat variált- modellpalettája alapján), elég nehéz máshova tenni az S80ast, mint a prémium felső kategóriába, ezen kár is rugózni. Szegény kommentelők igyekeztek is utalni rá, ahogy elnézem. Minden esetre moderélás helyett inkább kicsit el kellene mélyülnie abban hogy mi a luxus és a mi prémiumkategória.
Amúgy a Concept Universe amúgy is megér egy megemlékezést, mert egy kifejezetten helyes darab, állítólag el is vitték szalonokra, de abban az időben elég nagy öngyilkosság lett volna kihozni egy új Luxusmodellt első próbálkozásként, friss kínai tulajjal. A Fordtól Premium Automotive Grouptól elkért Horbury tervezte igen sok új formai elemmel, eltekintve a történelmi, bár kicsit nehezen újrahasznosítható PV544 előtt tisztelgő orral. Annak idején Jacoby még be is mutatta, de nem tartotta jó ötletnek.
Emlékeim szerit a fórumokon nem is fogadták jól a formai kísérletet, leginkább az orra miatt, pedig nem lett volna rossz formai alap egy konvencionálisabb nózival…
Picit dolgoztak még rajta és újra próbálkoztak egy ferdehátú nagy autóval, amely talán az A7 ellen lett volna pozicionálva. Ezt már személyesen is megtekinthettem Frankfurtban.
Ha akkoriban nem lett volna értelme megvalósítani, a V70/S80-as páros lassan megérik a cserére, így időszerű lesz leporolni a tanulmányt, az XC90-esnél bevezetett scalable platform pedig megfelelő műszaki alapot nyújt egy új prémium felső-közepes modellre, sőt ha az Audi képes lesz az új A8ast az új MLB platformra építeni, akkor valószínűleg a Volvo is megteheti ezt a lépést…
Mégis, azóta sok minden történt, Jacoby már nincs köztünk, Horbury helyett egy új európai tervezője van a márkának aki remek tanulmányokat tervez.
Az S80-as pedig valószínűleg a V70es tanulmányának a stílusában készül majd el...