Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Mai füstölgések: Volvo araszol a prémium felé? Aha...

Néha mindenkinek lehet rossz napja, most az Autópult volt a soros…

2015. január 17. - Ződ2000

Korábban egész szép sorozatot hozott össze a TC olyan infinitis hírekből, amelyekből sütött, hogy a szerzőnek nem sok lövése van arról, amit ír.

Megjegyzem a magyar autós újságírást nemzetközi szinten is nagyon nagyra tartom, sokkal jobb, mint a rideg, számító és kizárólag a hazai ipar termékeinek eladására kihegyezett német autós sajtó-marketinget, vagy akár a lelketlen olasz kiadványokat (Quattroruote, Al Volante).

Akár TC, akár Vezess vagy Autonavigátor, (zombivá válásáig az A5 is) meglepően bőséges és magas szintű cikkeket tudnak lehozni, legyen az teszt vagy tematikus elemzés. Ebbe a kiemelkedő sorba tartozik az Autopult is, amelyet a közelmúltban fedeztem fel (2010-es az első tesztjük). Nagyon jó oldal, remek összehasonlításaik vannak, TKP ma először olvastam olyat amibe bele tudtam kötni, mentségükre legyen mondva, hírrovatban.

volvo-concept-universe-03_-_copy.jpg

Szóval "Felfelé törekszik az új Volvo S80", " A modellváltással a svéd márka nagy lépést tett a prémium első osztály irányába". Na igen, a cikk megírásához nem ártott volna kicsit tisztában lenni a Volvo közelmúltbéli modelltörténetével, meg úgy általában, hogy mi az a prémiumkategória.

Persze ez egy nem akadémiailag kikristályosodott kategória de azért egy picit érdemes utánanézni, nem csak úgy használni ahogy "szokták". Legalább az újságírók használják ki az írásbeliség előnyeit… Viszont a cikk emlékeztet arra a jelenetre, amikor a Taxi 1-ben Daniel átszól a Mercis bankrablóknak: nocsak, ezek már autót is gyártanak? : ) De ami ott jól jön le egy autós cikkben kevésbé…

Akárhogy is nézzük (konkurensek és a Volvo –amúgy tényleg elég sokat variált- modellpalettája alapján), elég nehéz máshova tenni az S80ast, mint a prémium felső kategóriába, ezen kár is rugózni. Szegény kommentelők igyekeztek is utalni rá, ahogy elnézem. Minden esetre moderélás helyett inkább kicsit el kellene mélyülnie abban hogy mi a luxus és a mi prémiumkategória.

Amúgy a Concept Universe amúgy is megér egy megemlékezést, mert egy kifejezetten helyes darab, állítólag el is vitték szalonokra, de abban az időben elég nagy öngyilkosság lett volna kihozni egy új Luxusmodellt első próbálkozásként, friss kínai tulajjal. A Fordtól Premium Automotive Grouptól elkért Horbury tervezte igen sok új formai elemmel, eltekintve a történelmi, bár kicsit nehezen újrahasznosítható PV544 előtt tisztelgő orral. Annak idején Jacoby még be is mutatta, de nem tartotta jó ötletnek.

stefan-jacoby-with-concept-universe_-_copy.jpg

Emlékeim szerit a fórumokon nem is fogadták jól a formai kísérletet, leginkább az orra miatt, pedig nem lett volna rossz formai alap egy konvencionálisabb nózival…

 

Picit dolgoztak még rajta és újra próbálkoztak egy ferdehátú nagy autóval, amely talán az A7 ellen lett volna pozicionálva. Ezt már személyesen is megtekinthettem Frankfurtban.

Ha akkoriban nem lett volna értelme megvalósítani, a V70/S80-as páros lassan megérik a cserére, így időszerű lesz leporolni a tanulmányt, az XC90-esnél bevezetett scalable platform pedig megfelelő műszaki alapot nyújt egy új prémium felső-közepes modellre, sőt ha az Audi képes lesz az új A8ast az új MLB platformra építeni, akkor valószínűleg a Volvo is megteheti ezt a lépést…

Mégis, azóta sok minden történt, Jacoby már nincs köztünk, Horbury helyett egy új európai tervezője van a márkának aki remek tanulmányokat tervez.

 

Az S80-as pedig valószínűleg a V70es tanulmányának a stílusában készül majd el...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr337081845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vortep 13 2015.01.17. 16:34:13

Zöld2000! Az Auto Pulton régebben volt egy Sütő Zsolt nevű firkász!
Amikor kritikával illettem őt,minősíthetetlen hangnemben beszélt velem.Amikor elküldtem a szerkesztőségükbe egy újságot,amivel a saját igazamat bizonyítottam volna,annyit nem mondott,hogy megkapta az újságot.Amikor külön erre rákérdeztem,közölte,hogy megkapta és hogy kitörölte vele a seggét...Ennyi volt a köszönet a részéről...Szerencsére jó ideje nem ír az Auto Pultra már cikkeket....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.17. 17:43:32

@Vortep 13: a vicces az, hogy az autópult kifejezetten jó oldal lenne, ha a stáb valamilyen szinten fogékony lenne a kritikára. A cikkek többsége igen jó, kár egy két ilyen lazaságért, vagy ha már annyira lazák vagyunk hogy szétesünk, akkor azért bírjuk a kritikát is...

Vortep 13 2015.01.17. 21:13:48

2000!
Szerintem jelenleg a legigényesebb oldal az Auto Pult.Egy ember van,akiről az alábbiakban írtam,aki nagyon nem tudta elviselni a kritikát és durván cinikus és sértő is volt.Akkoriban számtalan hozzászólásom nekem is eltűnt.Sőt,volt,amikor törölték is a regisztrációmat.Ez azért több,mint érdekes nem?

Vortep 13 2015.01.17. 21:15:39

Egyébként kicsit engem igazol,hogy amikor Szabó kolléga bemutatott nekem egy BMW-t,akkor beszéltem neki erről a Sütő gyerekről,hogy mit tett.Csak annyit mondott nekem,hogy "igen,eléggé érdekes a stílusa és kicsit érzékeny is".

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.19. 17:34:43

@Vortep 13: el kell dönteniük hogy mit szeretnének. Ahhoz képest hogy a képeken csupa kisgyerek van tényleg nem rossz az oldal. Mivel nem jártam az impresszumon fel sem merült hogy ennyire fiatal a gárda. Ettől függetlenül a jól használt kommentelés nem csak a minőséget emeli, de a látogatószámot is...

Annak idején az Alfaamore is így indult meg a lejtőn...

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2015.04.24. 20:06:16

Kedves Vortep!
Tisztelt Petrov Csaba Úr!

Emlékeim szerint Ön hosszas szakmai vitánk ellenére érvelésemet egy külföldi autós újság cikkére hivatkozva hagyta következetesen figyelmen kívül. Következésképp nem a kritikai hangnem elutasítása miatt igyekeztem az ügy végére pontot tenni, hanem a mondandóm feleslegessé válása okán. Természetesen megértve, hogy egy ideologizált állásfoglalásból nem könnyű szakmai érvek hatására elmozdulni, de leszögezve, hogy szerény véleményem szerint az olvasókkal való közvetlen kommunikáció önmagában is a tisztelet és a kitüntetett figyelem jele - mindenesetre bízom abban, hogy ezt az újságíró társadalom tagjai részéről minden média-fogyasztó egyként élvezi, s nem csupán egykori törzsolvasóim privilégiuma volt.
Leszögezem ugyanakkor, hogy az Ön által nekem ajándékozott vulgáris szavak bizonyára nem hagyták el a klaviatúrámat - továbbra is publikus hozzászólásaim és cikkeim egyike sem tükröz ilyen stílust.

Maradok tisztelettel:

a firkász gyerek

Vortep 13 2015.04.28. 19:32:50

Kedves Sütő Zsolt!
Lévén több levelet is váltottunk és ott is tegeződtünk,szerintem itt is nyugodtan tegeződhetünk.
Való igaz,nem idézet volt az,amit írtam.Nem ezeket a szavakat használtad és nem vulgáris stílusban.Hanem igen kifinomult érzékkel tetted,szellemesen,elismerem.Azért,amiért nem pontosan idéztem,elnézést kérek.
A mondanivalód lényegét viszont te is tudod,hogy mi volt.Meg én is.
Ettől függetlenül kiváló cikkeket írtál te is az Auto Pultos csapattal egyetemben,mint amit a fentiekben is említettem.Remélem,hogy itt is és a levelezésünk kapcsán is sikerült végleg letudni ezt a mindkettőnk számára méltatlan vitát.
Ha az élet még úgy hozná és írnál a Pulton,remélem nyitottak leszünk egymás felé.Én legalább is így fogok tenni.Minden jót!
süti beállítások módosítása