Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Így múlik el a világ dicsősége: Seat a Carabinierinek

2014. december 28. - Ződ2000

Így múlik el a világ dicsősége: Seat a Carabinierinek.

Az olasz Autoblogon olvastam egy közepesen felháborodott cikket arról, hogy az olasz csendőrség közbeszerzésén a VW gruppe nyert Seatokkal.

Aki élt/járt Olaszországban, annak talán ismerős lehet a jól öltözött, jól felfegyverzett és általában jó autókkal járó elitalakulat.

Én személy szerint általában mindig Alfákban láttam őket, legyen az 75, 156 vagy 159.

És ezt igyekeztek az ifjúságban is tudatosítani…

Írtam korábban az Alfa (és különösen a 159-es) eladásainak összeomlásáról. Szerintem kevés akkora autógyártási antitalentumot hordott a hátán a föld, mint Sergio Marchione (talán még a Mercedes nagybajuszú, Dieter Zetsche hasonló liga), annyi trutymót kevert mint kevesen, kezdve az Alfa szétverésétől, a Ferrarit naggyá tevő Montezemoló menesztéséig sokáig lehetne sorolni a bűneit.

Az Alfa 2006-ban kihozott egy igen pöpec autót, amelyet a sajtó nagyon kedvezően fogadott, és valóban a prémium kategória egyik legjobbja volt. Élvezetes, igényes és nagy tudású modell, méltó utódja a 156-osnak.

Marchione megerősödésével ez a lendület igencsak alább hagyott, a fejlesztések elmaradtak, sőt fokozatosan leépítették a kínálatot, így már nem tudott a 159 komoly példányszámokat produkálni. De az utód nélküli kivezetés akkor is nagyon furcsának tűnt, több modell is (élén a Lancia Thesissel) elvegetált jó pár évig, hogy az olasz közbeszerzéseken kívül aligha számíthatott komoly piacra. auto_polizia_volkswagen.jpg

De a Fiat vezetés inkább elvette ezt a lehetőséget az Alfától, miközben most az olasz állam beszerez akár többtízezer Seatot 43.000 euróért. Ezt az összeget még ízlelgetnem kell egy kicsit , mert őrült sok pénz. Nem ismerem a helyi viszonyokat, de ennyi pénzért a legfullosabb 2.4 Q4 Distincive-nek is ki kellett volna jönnie 5 év garival a 159 fénykorában.

Miközben Marchione kavarja a trutyit és egymás ellen játsza ki saját kártyáit, a VW gruppe sorra veszi át a korábbi Fiat legjobbjait, és most már annak legstabilabb hazai piacát is... A léhűtő Elkann klán jobban tette volna ha nem kezdenek el cégvezetőt játszani, mert John nem jobb autómágnás mint amilyen jó divattervező a bátyja...

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/7016441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2015.01.17. 18:15:47

:-(

Ez a világ megérett a pusztulásra.

Ha egy közösség hagyja, hogy szétverjék...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.17. 22:57:08

@misinator: itt nem a közösségről van szó, Az új FIAT vezetés esélyt sem adott a közbeszerzésnek, és az Európában elterjedt méretben nem is kínál modelleket.

Egy korábbi posztomban (autossagok.blog.hu/2014/10/27/versenykepes_premiummodellek_eladasainak_osszeomlasa_a_lexus_is_es_az_alfa_159_esettanulmanya_i_resz ) szerepelnek Alfa eladási adatok a közelmúltból, jelenleg az 50.000 eladott autó megugrása is kihívés az Alfának, ennyire vegetál. Már egy ilyen megrendelés is sokat számítana az összeladásokban, de nem nyerhetnek, ha a teljes FIat csoport nem kínál egy szalonképes modellt sem, amiket besorozhatnának a Gazellákhoz...

misinator 2015.01.18. 17:19:27

A közösség alatt két dolgot értek:
1, Nyilván egy cég nem demokrácia, hanem diktatúra, de ez az eredménye, ha nincs kommunikáció a tulajok, meg a termelésben részt vevők között. S itt nem a szalagmunkásra gondolok, hanem akik egy márka stratégiájáért kéne, hogy feleljenek.
Csakhogyl a konszerneknél a márkáknak nincs saját "életük", nincs is mit csodálkozni, ha eltűnik a Lancia, a Pontiac, stb.
2, Ha nem kell tartania a közvélemény haragjától egy konszernek, akkor ez a csúfság is megeshet, hogy megmeri azt tenni, hogy elhanyagolja a piacait.
A FIAT évtizedek óta hanyag, nemtörődöm kezekben van.
Csoda, hogy még létezik a személyautó gyártásuk.
Közvélemény haragja: www.origo.hu/auto/20120703-europaban-is-baj-lehet-a-volkswagen-dsgvaltoival.html
Na ez az ami Európában nem működik:-(
Szerintem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.19. 17:17:23

@misinator: 1. a demokrácia más, de a részvényesek felé ugyanúgy felel a vezetés. Az hogy milyen módon áramlik az információ a cégen belül fölfelé, egy külön tudomány. A Lancia 30 éve nem tett le semmit az asztalra. Az Alfa egy szuper modellpalettával és kitűnő szakemberekkel bírt 10 éve. Nem ugyanaz a helyzet.
2. a FIAT kifejezetten jó kezekben volt Marchione érkezéséig. A Grande Punto, a kifuttatott Bravo vagy a 90 utáni alfák szinte kivétel nélkül igen jó darabok voltak. Az egész Common rail dízelforradalom a Fiathoz kötődik.

A DSG probléma Európában is ismert: www.motor-talk.de/news/vw-bietet-sonder-kulanz-auf-dsg-reparatur-t4509213.html

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása