Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Füstölgések (szó szerint): dízelek kiűzetése a kánaánból?

2014. december 02. - Ződ2000

 

A héten tele volt a szaksajtó a dízelek végét jósló intézkedéstervekkel. Régi kedvenc téma a dízel VS benya vita, ebbe most nem mennék bele, személy szerint harmadik dízelemet koptatom és magamtól a jelen pillanatban nem váltanák vissza szívóbenyára.

20131207123246_petrol_analysis.jpg

Ami mellett viszont nem tudok szó nélkül elmenni az dízelek lehúzása egyes cikkekben.

Egy valamit tegyünk tisztába. Jelenleg Európában a dízelek aránya tetemes. Nem csak a taxik, de a tehetősebb privát felhasználású családi és céges prémium és persze tömegautók között. Nyugat Európában, ahol nem feltétlenül a fillérvadászatról szól az emberek hétköznapja.

Valamiért kialakult ez a trend, és nem azért mert odaát a polgárok sportot űznek a kormányzati intézkedések megkerüléséből és kijátszásából (na jó, kivétellel talán az olaszokat : ) ).

Szóval lehet azzal érvelni, hogy gazdaságosabb a fenntartás (-1-3 liter fogyasztás), egyes országokban a dízelüzemanyag is olcsóbb valamivel. Összességében évi 20.000kmnél, akár évi 500-1000 eurót is megspórol az ember. De vajon biztos, hogy sima üzemanyag-takarékossági okokból vásárolnak dízelt az amúgy nem az ügyeskedésükről híres nyugati-európai országokban? Mondjuk az Európa egyik legdrágább közérti áraival operáló belgák, vagy a Luxembourgiak, ahol a top10-ben szinte az összes prémiummárka megfordul? (dízeleket nélkülöző japánok kivételével)

A kulcsszó a szabályozási környezet. Európában eddig MINDEN a dízelekről szólt (eltekintve egy-két országot). Nem csak a regisztrációs és éves adókat alakították ki az évek során úgy, hogy azok a dízelnek kedveznek, de külön támogatási mechanizmusokat léptek életbe e célból. A nyilvánvaló cél a hazai ipar támogatása, mivel dízelfronton hagyományosan az európai gyártók vannak előnyben.

Az egyik fő eszköz a fenti cél elérésére a co2 kibocsátás, amelyben a dízelek hagyományosan jól teljesítenek illetve a lóerő-alapú terhek, mivel a nyomatékos dízelek felesleges lóerők nélkül is elboldogulnak, tisztán nyomatékból.

ecobonus_2013_-_fr.jpg

Összességében a dízelek minden téren jobban optimalizálhatók az európai adó és szabályozási követelményekre, relatív alacsony (és a helyenként változó szabályokhoz eléggé szabadon konfigurálható) lóerő de komoly nyomaték mellett, alacsony co2 és szabványos fogyasztás, manapság alacsony lökettérfogat mellett és egy időben jobb euro-x besorolással mint benzines konkurenseik

Pont ezért furcsállom most az irányvonalat. Nyilván ha egyszer rájönnek, hogy már nem szeretik a dízeleket, jogukban áll eltántorítani a jovőbeli vevőket a vásárlástól. De az hogy a korábban az állam részéről anyagilag támogatott dízelek vevőit most elkezdjék szívani, ez nekem elég meredek dolognak tűnik…

petrol-vs-diesel-which-is-more-cost-effective.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr336953185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása