Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Élőben blogolok Párizsból!!! - folyamatosan frissítve

2016. szeptember 30. - Ződ2000

00_img_20160930_112921.jpg

A hét elején már leírtam, hogy miért érdemes ellátogatni Párizsba, most a tettek mezejére lépek. Ezúttal valami teljesen új dolgot próbálunk ki a blogon, és ezt a posztot igyekszem folyamatosan frissíteni a szalonon látottakkal.

8. Még apróságok

A szalonok különös mozzanata a szakmabeli mérnökök nem különösebben indiszkrét sáskahada.

Korábban én is csak nevettem a sztereotip sztorikon, de most érdekes volt élőben látni a kiállított Mercedes hajtásloncokon ujjal magabiztosan matató fotózó ázsiai mérnököket, akik szemel láthatóan első pillantásra átlátták a motorok minden részletét és úgy vették át, mint diák a betanult tételt a vizsga előtt. „Igen, ez itt a hibird rendszer visszacsatolása, de milyen fura a szelepfedél pereme, máshogy nézett ki amikor otthon szétkaptuk a laborban az aktuális generáció hajtását.. „: )

8_img_20160930_102855.jpg

Ha már Mercedes, lemaradt a fotó 2. ponthoz főzött Zetsche-jelenethez. Közben megtaláltam a mobilomban a fotót, amikor Doktor Z végig vonul a standjához

És itt a Toyota FT86 szimulátor működésben.

7.5. hangulatkeltő bannercsere

00_picsart_10-01-06_01_28.jpg

7. Apróságok

Van egy kissé fura anyag az autóiparban, amit a köznyelven kevlárnak hívnak. Ez a szénszálas műanyag nagyon könnyű és még drágább. Értelemszerűen egyes kivételes modellekben nem véletlenül teszik közszemlére: a kevlar nemcsak drága és erős, de könnyebb, mint a festék ami rákerül. A LaFerrari esetében pl nem nagyon szórakoztak  a belső otthonosságával, maximálisan passzol a koncepcióhoz. Ellenb teljesen érthetetlennek találom a kevlárhatású dekor műanyagokat, amelyek se nem könnyűek, se nem szépek. Remélem a sok műmájer példát vesz majd a „nehéz” granturismo Ferrarikról.

7_img_20160930_160813.jpg  

Kelet-európai kommunizmusban felnőtt ember aligha érti a francia szakszervezeti öntudatosságot. Bár a modell hölgyek elég profin végezték a dolgukat, takarítók a lehető leglátványosabban végezték a dolgukat, előfordult hogy érdemes volt menni egy kört és visszajönni, amikor már elmentek.

77_img_0594.JPG

Bár a sajtósok elmentek 6 körül, este nyolctól szigorúan meghívásos alapon tovább folytatódott a buli a vállalati embereknek, a SIXT pl hatalmas bulit rendezett, belépés kizárólag narancssárga nyakkendőben (vagy már ott is kampányolnak : ) ).

 

6. márkatendenciák

A DS márka modellpaletta nélkül is remek standokat tud összehozni, anélkül, hogy konkrétan autókat is kínálna. D(a)S Automobile : ) .

Akár a DS, a többi francia gyártó is olyan formatanulmányokkal pótolták a premiereket, amelyek aligha kerülnek sorozatba. Persze azért a bemutatott modellek között is akadt pár sikerkovács, mint a C4, és az európai piacon mostanában nagyon sikeres, a VW által kevésbé felkapott mini városi és családi SUV-ok.

Lehet, hogy csak én látom bele az idegen pályába a VW csoport gyengélkedését, de a VW csoport standja elmarad a nemzetközi szinten elvárhatótól, ennél még a brüsszeli autószalonon is komolyabb jelenlétet szokott produkálni.  A Seat szerintem komolyabb kampányt folytatott, és a Skoda is sokkal hangosabb volt.  Az Audi meg egy meglehetősen nehezen fotózható standdal érkezett.

5. Pár tendencia

A szalon során feltűnt pár furcsa egybeesés, amit nevezhetnénk akár tendenciáknak is, (Conincidence? I think, not!)

Sok cuki WRC versenyautót láttám: Toyota Yars, Hyundai, Citroen, Peugeot (utóbbiak mondjuk rallye-cross autót hoztak). A verseny erősödése jó jel, még ha a kis méregzsákokat elég nehezen tudom komolyan venni.

Meglepően sok márka állított ki (vagyis izé falnak) Formula E versenyautót. Az új versenyszám látványosan erősödik, sok gyártó érzi a részvétel marketingértékét. Ha valaki tudja miért érzik jobban magukat ezek az autók fejjel lefelé, írja meg kommentben.

Sok az új hibridjármű, általában plugin hybrid EV-k vagy akár robbanómotor-mentes villanyautók. Tényleg itt van a nyakunkon a hangtalan suhanás kora, és az európai gyártók teljes mellszélességgel állnak ki az új technológia mellett (kivéve talán a Fiatot).

5_img_20160930_114400.jpg

Rengeteg virtuális szemüveg és szimulátor, amerre a szem ellát. Ha van türelme kivárni, remek móka ezekkel ökörködni.

5_img_20160930_145651.jpg

4. Nagycsarnok

Ázsiai márkák folyt köv: azt nem gondoltam volna, hogy a szalon legszebb modelljét a Kia állatja hadrendbe. Apró bibi hogy nem négy keréken gurult : )

4_img_20160930_145821.jpg 

A  szalon talán legegyedibb autóját a Renault szállította. Mondjuk volt mit kikompenzálnia a hazai márkának, mert a francia oldalon elég feltűnésmentes volt a kínálat. Ráadásul a remélt Alpine premier és/vagy Stand is hiányzott. Ellenben Formula E autók mindenhol.

Pár érdekesség olaszautós vonalon: érdekes volt üléspróbát venni egy egymillió euró feletti árú autóban (LaFerrari),  a Fiat ugyanakkor egy cuki különkiadást hozott a Riva luxushajó-manufaktúrával együttműködve. Az biztos, nem vontatásra fogják használni az 500-asokat… Végül egy visszatérő élmény, de újra és újra mellbe vág az Alfa 4C utólag beépített szögletes DIN rádióegysége.

3. A Moziszemle és az ázsiai gyártók, az Audi formatervezési részlege pedig tényleg sztrájkol...

Az egyik toplistás jelöltem elesett. Az Audi Q5 sajnos egyáltalán nem nyűgözött le. Akinek bejött az új A4 az nem fog csalódni benne, de kb ennyi.

3_img_20160930_120915.jpg

A Toyota standja nemcsak érdekes és látványos de szórakoztató is. Sikerült egy FT86-os versenykocsival roncsderbiznem (szerencsére csak szimulátoron), majdnem beleragadtam egy félbevágott Le Mans versenyautóba, és a legkedvesebb modell(hölgyet) is ők állították ki.

A Honda Civic sajnos élőben sem szebb. Hogy milyennek kellene lennie egy rendes Civic belsőnek azt az NSX mutatja be. Az egyetlen bibi, hogy az NSX tudásban viszont nem a Civicl kategóriája.

A Moziterem nem lenne rossz, de olyan mintha nem készült volna még el a dekoráció. Akinek van ideje azért ne hagyja ki. Talán holnapra elkészül a dekoráció is...

 

2. Az ászok ásza: az 5. számú csarnok

Kétség kívül ez a csarnok az ászok ászait gyűjti egybe (meg szegény Opelt :) ). Épp szemtanúja voltam, amint a nagy ember (Doktor Z) vonult a standjához, szinte hallottam ahogy fütsöltek a portörlők a Mercedes Standnál... :). Meg kell hagyni, Doktor Z nevéhez fűződik a szalon legdurvább verdája: A Mayback kereken guruló Yachtja:

2_img_20160930_103510.jpg

Mellette a villanymotoros kékség már szinte mellékes :)

2_img_20160930_105551.jpg

A BMW egy emelettel lejjebb egy érdekes és megvalósítható koncepciót villantott:

2_img_20160930_095907.jpg

A szalonon új Discovery-t villantó Land Rover pedig látványosan könnyítette meg az ázsiai méretfelvevő munkások dolgát. Röntgenszemüveget legalább nem kell hozniuk:

2_img_20160930_101044.jpg

A stand túloldalán a Jag mutatta meg nekünk, hogy igazából mire is vágyunk majd OLED TV helyett: holografikus projektor 3D-ben...

2_img_20160930_101102.jpg

 

1. Amiről lemaradtunk

Csütörtökön került bemutatásra a legtöbb új modell. íme egy pár jobban sikerült kép a sajtógalériából...

0. Kezdjük a hasznos gyakorlati ismeretekkel.

A Párizsi Autószalon Október 1-jén (szombaton) nyitja meg kapuit a nyilvánosság előtt és Október 16-ig (vasárnapig) várja a látogatókat. Hivatalos oldala ezen a linken érhető el. Minden nap 10.00-kor nyitnak és viszonylag későn (este 20.00-kor) zárnak, de vannak éjszakai műszakok is: október 6-án és 13-án csütörtökön valamint október 7-én és 14-én pénteken este 22:00-ikor zárnak. És igen, a honlap angol nyelvű része ezt franciául hagyta, és autentikus francia túlbonyolítással nem a dátumokat (6-7 és 13-14) csoportosította egybe a mondatban, hanem a napokat.Erre majd emlékezzünk amikor a DS5-ben keressük a hátsó ablakemelő gombját...

plan-ge_ne_ral-mondial-2016-le_gendes-1024x724.jpg 

A helyszín a város szélén találhat vásárváros (Expo), a Porte de Versailles metrómegállónál. Autóval érkezőket bőséges parkolóház várja (bár hétvégén még nem próbáltam megállni ott), de azért a több körgyűrűvel körbevett 6 milliós metropolisz a francia autósokkal megfejelve nem kis kihívás elé állíthatja az egyszerű helyzetekhez szokott magyar autóst (kedvencem az egymás fölött megépített 2 db egyenként is többsávos körforgalom, minden navigációs rendszer rémálma).

parkingmap.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr9111751079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uluk4i 2016.10.04. 17:39:55

Láttam elbúcsúztattad a Vályi PIstát a belsőségen :) nekem már csak Pista marad, de amit a bálnával művelt, az nagyon kemény...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.10.05. 09:28:47

@uluk4i: érdekes dolog lehet elszállni a magas fordulatszámról, ő volt a COTY tag, sok érdekes dolgot csinált, úgy voltak a magyar Top Gear hogy nem voltak annak teljes másolata.

Érdekes lehet most leszállni a földre.

uluk4i 2016.10.05. 15:21:40

@Ződ2000: Biztos hogy COTY tag volt? Nem a Csikós csinálja azt? Már csak azért, mert a Vályi egy külsősből lett beltag, a kopasz meg ugye echte újságíró.

Mindenesetre a kezdeti fényezés után elég sokan elküldték a búsba, főleg a kommentelési modora miatt (hint-hint :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.10.05. 15:32:37

@uluk4i: igazad van, ezt nem ő csinálta. Akárhogy is úgy tűnt élvezi amit csinál, és ezek után biztos nem egyszerű a kiszállás.

A TC kommenten nem nehéz befogni a flame-et. De ha jól látom azért ő volt az egyik bozótharcos aki beszállt a kommentelésbe a belsőségen, ami önmagában is dicséretes...

uluk4i 2016.10.05. 17:01:20

@Ződ2000: elég nehéz lehet nem élvezni :) a rosszindulatú kommentek anyagi okokat firtattak a távozás közül, mármint hogy a TC nem akarta kitömni a zsebét rendesen...

Meg persze sokan feszegették, hogy már amúgy is döglődik az egész TC, ki tudja?

Azt hiszem ő volt az egyik kijelölt arra, hogy a kommenteket moderálja, de valszeg nem volt a legjobb választás...mármint a hozzászólókat leoltani tudta, de a kritikát kevésbé viselte. Mint azt a búcsúcikkben is írta :)
süti beállítások módosítása