Mivel a Blogon többször is foglalkoztunk már - eléggé részletesen is - a korábbi évek Autószalonjaval, most inkább csak arról a pár dologról írnék, ami emlékezetes maradt számomra.
A korábbi Dreamcars kiállításnak ezúttal nyoma sem volt, viszont kialakítottak egy külön termet a luxus-márkának, nem szerény felhozatallal. : )
A Porsche a luxuscsarnok középen egy üvegkarámba zárva tárta a nagyközönség elé szupersportkocsi- és versenyautó-készletét. A szériaautókba némi várakozás után be is lehetett ülni. A Macan belseje nem javasolt szívpanaszokkal küzdő tesztelőknek, mert nehéz konstans pulzussal végigülni benne mondjuk öt percnél többet.
A legviccesebb az az a 911-es volt, amelyet félig Lego kockákból dobtak össze. Vagy nagyon elrontottam valamit a kamera felbontásán : )
Az üvegkarám előnyeit, - és hogy mennyire tud hiányozni, ha nincs - a Tesla Stand szemléltette. Ezen a képen pár Teslát rejtettünk el…
Abban sem vagyok biztos, hogy ez a kocsi így nézett ki a nap elején… : )
A Jaguar szokás szerint komoly standdal készült.
Fő attrakciójuk az F-Pace volt, amelyet ezúttal belülről is meg lehetett tekinteni. A Jag első SUV-jának véglegesített változata mit sem vesztett a tanulmány impozáns megjelenéséből. A beltér minőségét illetően kicsit többre számítottam (inkább BMW mint Porsche, sőt XE), de alapjában véve a belső anyagminősége rendben volt, főleg a továbbfejlesztett és (vadiúj XF-hez képest is) nagyobb képernyős fedélzeti interface tűnt érdekesnek. Ráadásul az az árak is több mint barátságosak: Picit 40.000 EUR felett indul az alapmodell. Azért visszanézve a képeket feltűnő a sok vigyorgó érdeklődő, úgy tűnt bejött nekik a kocsi.
Az Alfa Romeo stand legfontosabb újdonsága kétség kívül a Giulia QV . Még mindig nem tartok ott, hogy úgy imádjam,mint a 159-est annak idején, de ez a QV változat azért igen jól sikerült. Látszik, hogy az Alfa mérnökei rengeteget dolgoztak ezen az autón, mondjuk nagyjából a márka túlélése is múlik rajta.
A Volvo Belgiumban tulajdonképpen egy hazai márkának számít, gondolom ezért is sikerült az importőrnek keresztül vinni a gyártón, hogy jelen kiállíthasson, mivel a tekintélyes belga piacon az Autószalonnak nagyon fontos szerepe van az értékesítésben. Aki emlékszik rá, a Volvo központilag meghirdetett egy nehezen érthető új Policyt, amely szerint távol maradnak a legtöbb nemzetközi kiállítástól (Frankfurtból például hiányoztak, a kávéimádók legnagyobb bánatára: )). A fenti győzelem fényében több mint groteszk a látványos Svéd rendszám az autókon, ami biztos jól mutatna bárhol, csak ugyebár az autók többségét épp ebben az országban gyártják…
Ide tartozik még az a külön rangadó, amit nálam az XC90 és az Audi Q7-es játszott a legjobb belsőért.Ezt a meccset - tekintettel a látványosabb színösszeállításokra, és a hatásvadász elemekre - nálam a Volvo nyerte. (Ez nagy szó egyébként…) De ebben szerepet játszott az Audi stand kicsit kiábrándító felhozatala. Ha megkockáztatják a szalon végére kékre koptatott bézs elsőket, talán lett volna esélye az Audinak. Azonos színkombinácó és anyagok mellett nagyon közel van a két csúcsragadozó, és az is igaz hogy mindkettő mellett egy dinoszaurusz korszerűségével hatott a Mercedes újonnan felfrissített konkurense, a GLS.
Viszont ha volt igazán vesztes a csalódást keltő belső versenyszámban, az a Hyundai ifjú üdvöskéje, a rendkívül látványos új Tucson, amely sajnos a remekül sikerült külsőhöz képest olyan igénytelen anyagokkal legyártott belsőt kapott, amivel lassan már a legolcsóbb tömeggyártók se nagyon merészkednek elő…
Ha valaki ki akarta sírni magát a Q7-es szomorkás szürke belseje miatt, annak kialakítottak agy külön sarkot az Audi luxusrészlegének legjavával…
És persze az új Prologue Allroad tanulmányt is kiállították: ha minden igaz ez lesz a Belgiumban gyártandó villany SUV alapja. A Volkswagen stand fő attrakciója a Passat CC tanulmánya és a pódiumra emelt új Tiguan.
A BMW és a Mercedes standja szokás szerint nagyon látványosra sikeredett. A fő gond most is az volt, hogy lehetetlen rendes képet készíteni a tömeg miatt. Azért az AMG tornasort kivártam… :)
A PSA csoportnál pedig leginkább a helyi érdekeltségű vagy nemzetközi sikereket elért versenyautóik vonzották a tekintetet. Persze nem mintha gond lett volna a fullos 508 RXH-val, de azért biztos, ami biztos kiraktak egy két tanulmányt Frankfurtból is..
A Renault-az elmúlt 1-2 szinte összes korábbi autókiállításán elsütötte a liftező és színváltó pszichedelikus lampionokat. Most sem tudták kihagyni, és sajnos nem is láttam mást ami elvitte volna a hátán a műsort.
Ja igen, a szélén volt egy külön csarnok ahol tereppályán lehetett lezúzni a tesztautókat…
Utólag átgondolva, a szalon maga szép és jó volt, de közel sem olyan látványos, mint az frankfurti IAA vagy akár a Párizsi autószalon. Elnézve azonban a sok szép kiállított autót, a tanulmányokat, az infrastruktúrát és a megközelíthetőséget, nem kérdéses hogy kiemelkedik a hasonló országos rendezvények közül (pl Amsterdam, Budapest, Bologna, Essen), és stabil pont marad az éves bakancslistámon.
A végére íme egy videó a profiktól, franciául tudók előnyben :)