Ha van valami, amit kétkedéssel néztem az elmúlt 10 év autóiparában, az Sergio Marchione ámokfutása volt. Az egyetlen pozitívum amit e ténykedésből meg tudok említeni az az,hogy a "márkacsoport-csoport" FCA még mindig létezik. Ez annál is inkább nagy szó, mert a Fiat szinte semmit sem villantott ez idő alatt, a GM időkből származó fejlesztések és pénz pedig lassan elfogy, és a Chryslerből érkező "újdonságok" se nagyon váltották be hozzájuk fűzött reményeket.
Most pedig itt egy autó amivel nem tudok mit kezdeni. Az elmúlt 10 év rebadge-stratégiája után egy újabb átmaszkolt autót mutat be a Fiat csoport. Ezúttal azonban lehet hogy nem lőnek mellé?
Szóval itt az új 124-es, névleges és formai hivatkozással a régi dicső Sport Spiderre. Aprópó, "pók", gondolom, mindenkinek megvan, hogy miért nevezik póknak az olaszok a roadstereiket?
Szóval ha valaki esetleg még nem olvasta, ez a olaszos átírása az angol speedernek, ami a maga idejében a sportos lófogatot, majd a könnyűépítésű roadstereket jelentette (állítólag Olaszhonban még a lovas időkben gyökeret eresztett a kifejezés). Ennek nyomán olasz autók számos generációja viselte ezt a nevet.
Épp ezért nem is meglepő, hogy a Fiat ikonkus modellje is ezt az utónevet kapta…
De ha már a múltnál tartunk, nekem felsejlik még egy modell az olasz-japán kooperációról, a rossz emlékű Alfa Arna, amely egyszerre ötvözte a korabeli elnagyolt japán formavilágot az olasz megbízhatatlansággal (amellett, hogy a japánok sem erről voltak híresek ebben a korszakban).
És most itt egy újabb próbálkozás, egy új korszakból. A műszaki alapokat a Mazda egy jól bevált, és elismert platformja biztosítja, miközben a formatervet az olaszok próbálták saját képre szabni, több kevesebb sikerrel.
Mindenesetre én sok sikert kívánok az új kocsihoz, a márkacsoport Marchione vezetési óta talán először teljesít erőn felül, akkor is ha nem saját fejlesztésből, és a mérce a csoport leggyengébb márkája.
Képek forrása: netcarshow