Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Itt a GLK utóda, új alfahím érkezett a pályára!!!

2015. június 18. - Ződ2000

Eddig többnyire megünnepeltem egy üdvözlő poszttal, ha egy érdekes versenyző érkezett olyan piaci szegmensbe amivel szemezek. A héten kijött az új GLC, amely egy nagyon sűrű mezőnyben alapjában véve forgathatja fel az állóvizet.

1_2016-mercedes-glc-standard-and-off-road-packages-unveiled-press-images_copy.jpg

Minden modellnek megvan a maga ciklusa, és a gyártók igyekeznek figyelni a ciklus kialakításánál egymásra. Ez különösen igaz a három német gyártóra, amely egymást figyelve fej-fej mellett hozza ki saját modelljeiket, igyekezve minél inkább lefedni a konkurenciát.

2_maxresdefault_2_copy.jpg

Az elmúlt években kialakult egy érdekes dinamika a prémiumkategóriában, amit a múlt/presztizs és a bizonyítási vágy ellenpólusa hajtott. A Mercedes az örök alfahím, "a" prémiumárka, Európa legsikeresebb piaci alszegmensének megteremtője és motorja (olyan piac- és kategóriateremtő modellekkel, mint a 190-es, az SLK az ML, vagy a CLS), mindamellett az egyik legnagyobb múltú ÉS leginnovatívabb márka.

3_fallback_meilensteine_bg_copy.jpg

Mindamellett, tapasztalatom szerint a Mercedes az elmúlt években igencsak mélyrepülésben volt, amit a BMW nagyon hatékonyan kihasznált. Ennek nyomán kialakult egy egyensúly ahol a legsikeresebb ("legjobb") autót a BMW kínálta, míg az autókat nem ismerő embereknek biztos referenciapont maradt a Mercedes, akit pedig érdekelt az értékarány, annak ott volt az Audi Lexus Volvo stb. Ez viszonylag kényelmes helyzetbe hozta a bajorokat, és elég jó nyereséget biztosított számukra. Az hogy a Mercedes eladásai nem kezdtek akkora mélyrepülésbe, mint a modelljeik színvonala, szerintem legfeljebb a dicső múltnak és a meglehetősen konzervatív vevőkörnek tudható be. De ez örökké azért nem tarthat...

4_outlander-action_copy.jpg

Ez az egyensúlyi állapot alapjaiban változott a nemrég  bemutatott C-osztállyal, ami végre árversenyre kényszerítette a BMW-t, ez az árverseny pedig szépen tovagyűrűzött az amúgy is jó á- értéket adni kénytelen márkákra.

5_suv-comparo-140b_copy.jpg

Mindenesetre itt az új Mercedes, és ami mindenképpen új dolog (kb 2002 óta), hogy nem csak azoknak érdemes megvenni, akik mindenáron meg akarják mutatni, hogy vadiúj autót vettek. Ez az autó tényleg jól néz ki, kívül belül lejön az, hogy pénzbe került.

6_2016-mercedes-glc-off-road-shot-unveiled-press-images_copy.jpg

Még keveset lehet elmondani a hajtásláncról, de szerintem a fő vevőkör (nyugati családosok), 2WD alap dízellel pár személyre szabott extrával amúgy sem az AMG-s posztervadászok miatt fognak a márkánál lehorgonyozni.Egyelőre azonban ezt a vevőkört távol tartja a belépődízelek hiánya, amit jó rézékkel szoktak késleltetni a prémiumligában. 

8_2016-mercedes-glc-standard-front-quarter-unveiled-press-images_copy.jpgHogy az ördögbe került ez fel ide? És milyen daruval fogják lehozni onnan? : )

Az elsőre lejött, hogy az egyik fő aduja a GLC-nek a belső lesz, és ezt nehéz lesz az Audinak überelni (akkor is ha általában sikerült eddig).

9_2016-mercedes-glc-interior-unveiled-press-images_copy.jpg

Ha annak idején a faceliftes C klasse "skodalámpáit" elnéztük, akkor a Volvós középkonzolt és műszeregység-borítást is elnézzük, főleg hogy ez fényévekkel jobbra is sikerült, mint a svédeké. Már az új C-nél elkezdték kigyomlálni az ókonzervatív hülyeségeket, remélem, ez a trend folytatódik.

Annak az esélye, hogy ilyen autóm legyen a közeljövőben, valószínűleg nullához konvergál. Egyelőre az alapváltozatok ki sem jöttek, valószínű, hogy egy évik árengedmény helyett a városlista lesz a Mercedes-szalonokban leggyakrabban elhangzó kifejezés. Ami miatt mégis nagyon fontos lesz a GLC, az a piaci dinamikák befolyásolása. Hogy reagál majd a GLC-re a BMW és az Audi? Előbbi eddig rendkívül akkurátusan frissítgette az X3-ast és némi akciókkal (na meg egy új ferdehátú X4es karosszéria-változattal) próbálta kompenzálni, hogy az Audi még mindig lelépi eladásokban egy jó, de kissé elhanyagoltan frissített Q5-össel.

Vajon mi lesz a bajorok válasza? Valódi Facelift már volt, az X3as minden lehetséges fegyverrel bír, 136LE belépő-dízeltől luxus opciókon át csinos ajánlatokig. Mit léphet most? Megsietteti-e egy még jobb utód kihozatalát vagy tovább akciózza a meglévőt? Mit kezd majd ezzel a Volvo, amelynek túlélése függ a legsikeresebb modelljének boldogulásától (amelyet nem is tervez lecserélni 2-3 éven belül), aminél így is igen jó ajánlatokat kell adnia. Ebből a szempontból a legkényelmesebb helyzetben még az Audi találja magát, a Q5 utód már aligha várat sokáig magára (és még így is szépen fogy). Kivéve, persze ha a finisben lévő Q5 fejlesztői nem számoltak egy igazán jó Mercedes érkezésével… Mindenesetre ha valaki új X3asra vágyott szerintem hamarosan szokatlanul jó árajánlatokat fog kapni… : )

7_2016-mercedes-glc-rear-unveiled-press-images_copy.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr617553756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása