A kontinens egyik kevésbé ismert rendezvénye az amszterdami autószalon, ezúttal azonban úgy tűnik a hollandok igyekeztek kitenni magukért, és ha nem is a Brüsszeli (pláne a három nagy európai nemzetközi) autószalonhoz fogható, de azért igen teljes kiállítást szerveztek az amszterdami vásárvárosban (RAI).
A korábbi években elmaradt rendezvények után, ezúttal egy viszonylag teljes felhozatal várta a látogatókat, olyan kis gyártókkal, mint az Infiniti, a Mclaren vagy a Lotus, ugyanakkor a német prémiumgyártók kevésbé látványos standokkal készültek, mint a nagy nemzetközi szalonok esetében. Persze egy BMW I8 mellett nem sok szükség van tanulmányautókra J, de pont azért nem is nagyon fotóztam náluk. Ugyanakkor az ígéretes tanulmányok is elmaradtak, sehol egy Infiniti QX30 vagy egy Volvo Concept. Egyedül a Kia hozta el a piros Optima tanulmányát, és valahol elrejtettek egy Opel tanulmányt is :)
És az MX5 is erősen instant get...
Viszont a Renault…
vagy a Peugeot tanulmányaiból aligha lesz egyhamar szériamodell… Amúgy a Renault standját a 10 éves évfordulót ünneplő (miért is????) Dacia erősítette, bár valahogy senki sem akart ott fotózkodni :)
Amúgy a PUG verseny SUV-ja elég jól nézett ki, mégha nem látjuk viszont a sarki szalonban...
A kiállítás legerősebb része az oldtimer-részleg volt. A Klasszikusok nagyon látványosak voltak, persze az egy időben rendezett Esseni kiállítás eleve ellehetetlenítette komolyabb felhozatal összeszedését.
Azért valahol vicces amikor Honda S2000es meg 80-as évek japán verdái adják a kiállítás részét. Ezek Antwerpenben jó, ha a harmadik pavilonba kerültek volna…
De azért voltak érdekes darabok, mint az Opel rakétája...
Meg a versenyautó-sorfal is...
Viszont nagyon tetszett a rendőrségi Porsche gyűjtemény. Az egyik posztoló egyenruhás szerint egy időben a holland királyi rendőrség volt a világ legnagyobb Porsche tulajdonosa :)
Németek kevésbé impozáns standokkal észültek, de azért még mindig a BMW standja volt az egyik legnagyobb egyedi stand. A VW csoport pedig egy fél csarnokot megtöltött (a háromból), de azért messze a frankfurti szint.
Ami számomra érdekes volt, az az egyelőre nyílt konfrontációt kerülő Audi Q7 Volvo XC90 cicaharc. Itt is csak az egyikbe lehetett beülni.
Kívülről a Q7 egy szokványos Audinak tűnt, ami persze nem rossz
Volvo meglepően pici és szerény standdal érkezett, amelyet dacára annak hogy jól el is rejtettek, annál többen látogattak meg, a főattrakció a beülhető XC90es volt, amely számomra kicsit csalódás volt, akkor is ha élőben impozánsabbnak hatott mint a friss ropogós konkurens.
A legerősebb kiállítói szegmens a luxusautóké volt, a Porsche tekintélyes standdal készült,
a Lotus,
a Jaguar / Land Rover
és a Maserati is igen korrekt felhozatallal érkezett, és a Ferrari
illetve az Aston Martin is tekintélyes értékű autóparkot villantott…
Az AutoRAI 2015 a legtöbb regionális kiállításhoz képest meglepően erős a gyerekprogramokban, többek között a Hotwheels standdal, és egy Wellness stand funkcionál mellette feleségmegőrzőként :). Üzleti érzékükről híres hollandok igyekeztek sok fizetős extraprogramot kínálni, a Top Gear Simulátortól a kalandparkig.
A végére egy kis adminisztratív információ: a kiállítás helyszíne az amszterdami vásárváros (RAI), ezen a hétvégén indult, és a jövő hét végéig tart. Nem mondom hogy érdemes ezért Hollandiába utazni, de mi két kellemetlen amszterdami élményt enyhítettünk vele.