Bő három hét múlva nyitja meg kapuit a Brüsszeli Autószalon, ezért itt egy poszt az elmúlt évek (2012-2014) élményeiről. A Brüsszeli Autószalon finoman szólva is nem a legismertebb autó-kiállítás, és közel sem annyira látványos, mint a nagy európai szalonok (Párizs/Frankfurt), viszont ez elmúlt években hozott egy stabil színvonalat, ami miatt messze kiemelkedett a régió többi autószalonja közül, másrészt minden évben sor került rá, így stabil pont marad a kalendáriumban, miközben sorra törölnek amúgy neves szalonokat (lásd Amsterdam).
Annak ellenére hogy minden évben megrendezik, elég rossz időpontot választottak neki, közel egy időben a detroiti szalonnal, és eléggé rászervezik Genfre, ami eleve elejét veszi a komolyabb premiereknek.
Fontos különbség is, hogy a rendezvény elsősorban kereskedelmi szalon, nem az újságíróknak készülnek sajtóanyagokkal, kajával és macákkal , hanem esztétikus tárgyalói környezetet teremtenek a potenciális vevőknek, akiket nagy akciókkal csalogatják oda. Itt az értékesítésen van a fő hangsúly, ellenben például a párizsival ahol a fő cél a tömegnyomor-rekord:
A belga piac hagyományosan fontos a francia gyártóknak ezért ők mindig komolyabb standdal készülnek
és a PSA rendszerint egy-egy futurisztikus tanulmányt is átgurít a Párizsi kollekcióból.
A három német prémiumgyártó is elég komoly darabszámokat produkál a belga piacon, így ők is igyekeznek kitenni magukért.
2014-ben például kirakták a szériaérett X4est,
a Mercedes pedig a hazai pályán hivatalosan leleplezett, de élőben még nem látható C klassét rejtette diszkréten el egy felirat nélküli ajtó mögött.
A Volvónak ez egy hazai kiállítás mivel autóik többségét Belgiumban szerelik össze, így ők sem maradhatnak le…
Bár a volvo eladásaitól elmarad a belga piacon, a Jag 2014-ben is igen impozáns flottával jött, többek között a C-X17 tanulmánnyal,
de kis sorban állással F type-ban is sikerült üléspróbát venni.
Valahol itt kezdődik az az autó amit aligha sikerül hihetően kikérnem tesztkörre, talán még akkor se, ha márkatárs autóval érkeznék :)
A japánok a dízelre opatimalizált piac miatt kevésbé rúgnak labdába, de a Nissan mindig igyekszik valami eredetit bemutatni, múlt évben ezt a csőrikét,
illetve GTR valamelyik még szpesölebb edisönjét…
bár a múlt évi SUV-szörnyük is impozáns volt…
Mivel az régió híres a sokadik generációs olasz bevándorlókról, az olaszok viszonylag jól szerepelnek, a márkák mélyrepülését azért ők sem úszták meg, így inkább csak a Maserati és a Ferrari érdemel említést…
Persze az Aston se akart lemaradni...
Ja és ami még klassz dolog, 2 éve egy remek szupersportkocsi-kiállítást alakítottak ki az egyik aulában.
Ilyen, amikor a Mclaren és a Ferrari annyi autóval van jelen, mint az Opel…
Bár a Meki csalt mert volt nem aktuális modellje is,mondjuk nekem bearanyozta a napom, mert még sosem láttam élőben F1-est… Sajnos azóta már nem aktuális, de a Fisker Karma a kiállítás legdögösebb darabja volt szerintem…
A japánok is impozáns csatasorral voltak jelen, gondolom az LFA nélkül be sem engedték volna őket ide.
És a VW csoport standját sem a GTI-k dominálták… :)
A fekete csarnokban a bajorok is inkább csak a hostessekkel tudtak villantani : )
A szalont ez évben Január 16 és 25 között rendezik, szokás szerint az Expó területén. Bővebb info az alábbi linken: http://autosalon.be/en/salon/visiteur/