Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Utolsó kommentek:

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.10.14. 13:30:12

@stig: hali, ha esetleg nem jártál felém, van egy igencsak neked való poszt az egzostive-on: egzostive.com/autoworld-audi-quattro-40th-anniversary/
Kétszeresen is passzol, pl Stig Blomquist Quattrója is ott figyel... :)

Bejegyzés: Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.06.18. 18:53:38

Közben az angol nyelvű cikk galériáját sikerült kicsit felhizlalni (egzostive.com/autoworld-20-hypercars-reopening/).
Akinek még újat mond a Zerouno, a Disco Volante ott kicsit jobban körbe lehet nézni (persze a pódiumokra én sem mentem fel).

Bejegyzés: Az Autoworld 20 szuper- és hipersportkocsival ünnepli a karantén végét

Borzi Bobó 2020.06.18. 09:02:52

"adjanak kölcsön pár lambót, ferkát és mekit" - ilyen amikor a hatévesek cikket írnak.

Bejegyzés: Az Autoworld 20 szuper- és hipersportkocsival ünnepli a karantén végét

Szabo T 2020.05.30. 01:26:18

@Ződ2000: Elég jó hasonlat, igazad van. Pont most került hatalomra Hitler és máris rengeteg pénzzel kezdte támogatni a Mercedes és az Auto Union versenyosztályát. Az Auto Unionokat valami F. Porsche tervezte..

Bejegyzés: Versenytanktól a jövő évi Bugatti Divóig: a legdurvább Bugatti kiállítás EVÖR

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.29. 10:45:26

@Szabo T: érdekes olvasmány lehet, pár hete láttam az eléggé elmebetg Ferrari (Alfa) Bimotorét a Retromobile-on (egzostive.com/retromobile2020-lukas-huni-110th-anniversary-alfaromeo/), ami pont arről a korszakról árulkodik.

Nekem az jön le olvasmányaimból hogy ez volt a kor hidegháborúja, az autóversenyek pedig a kor megfelelője az űrkutatásnak.

Bejegyzés: Versenytanktól a jövő évi Bugatti Divóig: a legdurvább Bugatti kiállítás EVÖR

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.29. 09:04:01

@collateral damages: köszönöm a tippet. Pont tavaly sikerült felkeresni a Motorvalley-t, ami egy bő 100-kmes vonalon a világ egyik legsűrűbb autóipari élményközpontja. Mivel családdal mentem, és augusztus közepén ezért csak a legfontosabb 3-4 helyet kerestük fel, és persze Augusztus közepén amúgy is sok minden zárva van. De azért ilyenkor a Ferrari két (igazából három) múzeuma kötelező (angol poszt már készült, egzostive.com/ferrari-masterpieces/ talán majd valamikor itt is lesz cikk magyarul). és persze a Lamborghini múzeumok (megint kettő, de a családi múzeum egész Augusztusban zárva van, így csak a gyár került sorra).
Ez a Piaggio most felkerült a bakancslistámra, mert Toscanában nincs akkora hagyománya az ipari jellegű turista-látványosságoknak, bár a Ferrari múzeumok és az egész Ferrari élményvilág mellett nehéz villantani...

Bejegyzés: Versenytanktól a jövő évi Bugatti Divóig: a legdurvább Bugatti kiállítás EVÖR

collateral damages 2020.05.29. 08:40:05

Bár ezen a blogon a valóban gyönyörű autókról van szó, magam is ámulva, bámulva jártam végig a Bugatti kiállítást, de szeretném egy a Cité - nél valamivel szerényebb méretű, viszont a motorizáció szempontjából ugyancsak meghatározó márka állandó kiállítására felhívni a t. Olvasó figyelmét. Ez a Piaggio ma is működő pontederai gyára mellett létrehozott múzeum, ahol az első, ma már kissé megmosolyogtató kétkerekűektől a versenygépeken, és a legkülönbözőbb célokra épített speciális járgányokon át bemutatják a márka történetét, de természetesen a ma gyártásban levő legkorszerűbb robogókat is megcsodálhatja a látogató. Kevesen tudják, hogy a Piaggió nem csak két, vagy hárokerekű járgányokat épített, de különleges formatervű vasúti járműveket is építettek, és a korabeli repülőgépek gyártásában, fejlesztésében is kivették a részüket. A múzeum Pontederaban van, ami Firenzétől, Sienától, vagy Pisatól 30 - 40 percnyi autóútnyi távolságra helyezkedik el. Ezekből a városokból egy fél napos kirándulás célpontja lehet a múzeum felkeresése. Nagy költséggel nem kell számolni, mert a belépés ingyenes, indulás előtt érdemes tájékozódni a múzeum nyitvatartási idejéről a www.museopiaggio.it honlapon.

Bejegyzés: Versenytanktól a jövő évi Bugatti Divóig: a legdurvább Bugatti kiállítás EVÖR

Szabo T 2020.05.29. 03:01:22

Már megint nagyon érdekeset írtál! Most kezdtem olvasni a "Faster" c. könyvet, ami pont Rene Dreyfus és kortársai életét mutatja be a II. Világháború körüli években.

www.barnesandnoble.com/w/faster-neal-bascomb

Bejegyzés: Versenytanktól a jövő évi Bugatti Divóig: a legdurvább Bugatti kiállítás EVÖR

én83 2020.05.15. 23:43:21

@xm95: A profihoz itt egy jobb videó, itt nincs alákeverve a megmixelt főcímzene, hallatszanak rendesen a motorhangok: www.youtube.com/watch?v=bfq8eUrrI7s

Bejegyzés: Minden idők 15 legjobb autós üldözése

én83 2020.05.15. 23:37:50

@Ződ2000:

Pár apró megjegyzést tennék:
"ott a Pogány madonna vagány karambolos jelenete, de erről nem találtam rendes felvételt a Youtube-on. "
Itt van egy, igaz elég rövid, csak az ütközés látható rajta, maga az üldözés nem: www.youtube.com/watch?v=jxKnj03WFpA

"14. Mátrix újratöltve ", kicsit lejjebb: "nem a kedvencem, ezért kapott egy 15. helyet."
szerintem 14.-et akartál írni

"12. A Sziget", lejjebb: " így a nyolcadik hely nálam garantált"
Az előző listádon valóban a 8. helyen volt A sziget, gondolom onnan copy paste-ztad a szöveget

Bullithoz:
1. "Már a 15 évvel későbbi Rázós futamon is érződik"
A Bullit 1968-as, a Rázós futam 1985-ös. Nálam 17 év a különbség
2. "dacára az eltelt közel 40 évnek"
A poszt 2018-ban íródott, tehát pont 50 év telt el a Bullit óta.

Amúgy maga a lista jó. Ha erre jársz, az említett hibákat majd javítsd ki.

Bejegyzés: Minden idők 15 legjobb autós üldözése

bontottcsirke 2020.03.31. 13:15:35

Igen, ez az autó, 10 ezrenkénti olajcserével 240 ezernél is így fog ciripelni, amikor a pözsörözsókat már a bontóban háromszor feldolgozták.

Bejegyzés: Végre egy igazán rossz autó a kezeim között…

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.12. 14:22:26

@stig: nem fogok panaszkodni a blog.hu-ra, ezért nem is tervezek szakítást (olyat mint pl a Filmdroid tett, vagy nemrég az USA racing), de nyilván annyi energiát fektetek bele amennyi értelmét látom.

A legsikeresebb Techno Classicás posztom egy nap alatt 100.000 kattintást kapott 2016-ban, ez mind a blog.hu / index érdeme, 100.000 az egzostive két évi kattintása és 3 havi látogatottsága (ott máshogy számol).
Ha egy poszt kikerül az index címoldalra azt megnézik, de ha nem akkor senki sem látja (ezt pl max 4-5 ember).
Az egzostive-on csak ebben az évben vagy 15 poszt született, pl egy teljes 8 részes beszámoló Brüsszeli Autószalonról, és most a Reltromobile-ról potyognak az anyagok, annyi hátulütővel hogy ott kizárólag angolul írok.
Magyar posztokat csak a blog.hu miatt írok továbbra is, de nyilván ezeknek akkor van értelme ha valaki belenéz.

Ha kellenek képek írd meg emailben hogy mi kell és átküldöm nagyban ha még megvan az eredeti.

Bejegyzés: Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

stig 2020.02.12. 10:14:08

Nem ismerem a blogírás, megjelenítés buktatóit, de számomra továbbra is egyértelmű, ha vki megszokott vmelyik oldalt, akkor ott keresi. Egy darabig. Aztán mivel nincs új írás, lehet már nem pillant rá naponta, elég hetente, aztán kéthetente, havonta. Aztán lehet el is felejti, és csak néha jut eszébe, hiszen minek "fárassza" magát, ha nincs új tartalom... És ezt megértem.

Nekem a nyitólapok között szerepel ezért minden reggel rápillantok hétköznap.

Jó szándékkal írtam, hogy szívesen lementettem volna még néhány képet képernyővédőnek, de mivel hiányzik 10-10 centi innét onnét pár képen ezért említettem meg.

Mindenesetre ha lelépsz az oldalról, azért egy két soros írásban tedd közzé lécci, egy linkkel együtt.
Azért ma beteszem az Egzostive-et is a nyitóoldalak közé:-)

Bejegyzés: Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.11. 12:16:28

Köszi a javítást, fel fogom vinni. A magyar cikkek most kcsit banánprojektként készülnek (az olvasónál majd beérnek :) ), az Egzostive-on lesznek még rendesen cikkek és képek is (az első a Bertonéról: egzostive.com/bertone-retromobile-2020/ ).

Azindex platformon kb 3 ember látta ezt a cikket, úgyhogy a blog-hu-nak nem sok értelme van. Fene se érti miért jó horthy noszalgiás mege orosz haditechnikás szarokat tolni kamu infókkal, az év egyik legfontosabb autós rendezvényéről készült beszámolóra meg tojni magasról, de ez legyen az ő bajuk. Nagyjából minden bejáratott autóüs blog lelép, kár érte.

Ami a képeket illeti, az ebben a posztban szereplő képeket még a visszaút során választottam ki, eléggé rögtönözve.

De utólag belegondolva, a Bugatti standon pl alig készült használható kép vagy a tömeg vagy a fényviszonyok miatt.

Mivel az aukciók miatt a nyilvános napon mentünk, ezért ez így adott volt, ezt kellett kezelni (eleve most először a városon át mentünk tömegközlekedéssel, jó döntés volt márcsak az öreg Mercire tekintettel is).

Bejegyzés: Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

stig 2020.02.11. 10:33:09

Biztos óriási élmény lehet egy ilyen kiállítás...

Közi a beszámolót,

Ne haragudj de nem bírom ki, hogy némelyik kép esetében nagyon bosszantó, hogy nincs eleje és/vagy vége az autóknak, és csak egy apróság hiányzik belőlük...Csak az utolsó képek kközül az EB110-es és ez a kis kék kb 60-as évekből származó nyitott formaautó.

Ja és még egy. Szerintem "ékkő" és nem "égkő"... :-)

Bocs...

Bejegyzés: Gyorsjelentés a Rétromobile-ról

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.01.08. 19:57:09

@Hari Seldon 2: eléggé visszafogott volt szerintem. Valszeg még mindig meg akarja nyerni a perét Japánban...

Bejegyzés: Egy elfuserált gyorshír margójára: Ghosn szabadlábon (???!)

Hari Seldon 2 2020.01.08. 16:36:08

Na pont most hallgattam bele a Ghosn sajtótájékoztatóba. Pont arról van szó, amit eddig beszéltünk. A Saikawa gyakorlatilag állami hátszéllel szerevezte az akciót. Mint egy japán jakuza leszámolás...

Bejegyzés: Egy elfuserált gyorshír margójára: Ghosn szabadlábon (???!)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.01.04. 09:17:57

@Hari Seldon 2: ha a korábbi két hozzászóló egy-egy kommentjét töröltem, ez sem fog más megítélés alá esni.
Ez a szitu kezd a Ponyvaregény zárófejezetére emlékeztetni...
Itt csak én törölhetek, meg Zed. Vagyis Ződ... :)

Bejegyzés: Egy elfuserált gyorshír margójára: Ghosn szabadlábon (???!)

Hari Seldon 2 2020.01.03. 22:57:28

@Ződ2000:
Nekem korábban úgytűnt, hogy Saikwa próbálta lazítani a Nissan kötődését.
És most épp ő is repült. Nagyon érdekes hetek elé nézünk.

Bejegyzés: Egy elfuserált gyorshír margójára: Ghosn szabadlábon (???!)
süti beállítások módosítása