Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

In memoriam Dr Ferdinand Piëch

2019. augusztus 27. - Ződ2000

 2_dsc_4282.JPG

Alig két napja néztem farkesszemet ezzel a portréval a világ legjobb Bugatti kiállításán ( http://egzostive.com/mulhouse-2019-bugatti/ ). A portrésorozat a márka történetének 6 meghatározó alakját vette sorra, közülük csak két ember nevében nem szerepelt a Bugatti családnév.

3_dsc_4207.JPG

Piech kulcsszerepet játszott a Bugatti újjáélesztése szempontjából. Ahogy a Porsche 917 versenysikerei, a lagymatag Audi dögös prémiummárkává varázsolása, a gyengélkedő VW szanálása és világbirodalommá tétele szempontjábó isl. Nélküle mára nem létezne Bugatti, Audi, talán önálló VW márka sem. Az autóipar egyik legnagyobb alakja távozott két napja.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr2015026406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2019.08.28. 11:08:11

A képen látható szikár "önéletrajzból" nem derül ki, hogy valójában, mindent is tett a "családi ezüst" megmentéséért, fejlesztéséért, és felvirágoztatásáért, sikerrel.
Cégvezetői, üzletemberi tevékenysége mellett/előtt aktív mérnökként kapcsolódott be a Porsche egyes típusainak fejlesztésébe is, és valóban az Audi is nagyon sokat köszönhet neki, akárcsak az egész VW , hogy a világ egyik vezető autógyártó konszernjévé váljon.

Részemről megérdemel egy DANKE-t.

hu.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Pi%C3%ABch

eko 2019.08.28. 23:03:55

Ez mi volt? Tényleg csak ennyit érdemelt?!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.08.30. 21:43:41

@stig: őszintén szólva most vagyok túl egy elég intenzív autós túrán (ezúttal a családdal), a kulcsszó Motorvalley, ennyi fért bele. Amúgy is van itt elég ember akinek van az a dolga hogy írjon róla, nekem ennél több személyes élményem viszont nem kapcsolódott Ferdinand Piechhez, ezért nem álltam neki hosszabb cikknek.

Az viszont ütős hogy lassan 5 éve visszavonult, gyakorlatilag 15 éve nem ő a vezérigazgató, mégis ott szerepelt a Bugatti történetének 6 legfontosabb embere között.

Elég ha az ember kiteszi a lábát és máris elkezdik fúrni, erről asszem Ghosn fog sokat írni az emlékirataiban. Ősszel jártam az Autostadt múzeumában és kicsit lesokkolt hogy az elmúlt 15 év legfontosabb VW tervezőjét (de Silva) egy VW Uppal köszöntötték. A csarnok tele volt legendákkal, Cisitalia, DS, E type, Countache, még egy Quattro coupé is, Silvát meg ezzel szívatták, Miura Concept, Alfa 156, R8 vagy A5 helyett...
süti beállítások módosítása