Mostanában gyakran jártam Mercedes szalon felé, az egyik alkalommal botlottam bele az egyik legértelmetlenebb és leglátványosabb Mercedesbe, amit valaha láttam. A gyár által 4X4X2-nek (4x4 a négyzeten) keresztelt autót nem volt nehéz észrevenni: a helyi szalon közepén egy kanárisárga masztodon magaslott ki az amúgy sem szerénységükről közismert Mercedes SUV-ok közül. A hatalmas kerekek, félig kilátszó, festékkel látványosan kiemelt futómű-részek, vastag fellépő küszöbök amelyek alatt (oldalt) kandikálnak ki az ikerkipufogók... Az egész rikító autó azt sejtette, itt valami különlegesség várja az érdeklődőket. Az egészséges veszélyérzettel rendelkező látogatókat pedig egy 221.000 eurós árcédulával próbálták távol tartani az felelőtlen ajtócsukogatástól.
Akkor is, ha olvastam már korábban ilyen modellekről, sőt a frankfurti Brabus standon láttam is egy hasonlót, de élőben és testközelből teljesen más élmény egy ilyen batár. Kicsit olyan ez, mint amikor az állatkert után megpillant az ember egy békésen szunyókáló tigrist a lépcsőházban, és akkor jön rá hogy mekkora is az az állat és milyen hegyes a kikandikáló szemfoga...
A Mercedes G Klasse 4X4x2 egy igencsak vad tanulmányautóként kezdte pályafutását, amelyet eredetileg a genfi autószalonra terveztek, de a 2016-os modellévben legyártottak egy kisebb sorozatban.
A több mint 220.000 eurós alapárért extrém hegymászó képességekkel bíró 3 zárható difis összkerékhajtást (a lenti 6-kerekes G portálhídjával) és egy hörgő, AMG által finomra hangolt iker-turbós V8ast kap a szerencsés (és fizetőképes) vevő. És valószínűleg a világ egy legrosszabb térkihasználást, mert a brutális bestia kabinja kívcülrl nézve is extrém szűknek hatott. A hajtásláncot kicsit bővebben itt mutatják be a Car and Driver cikkében, érdemes átolvasni hogy mennyi extra-hardvert tettek bele a növelt hasmagasságért és terepképességért...
A legmeredekebb mégis az, hogy a márka közelmúltbéli történelmében nem a fenti verda áll a táplálkozási lánc tetején… A sváb fejlesztőmérnökök pár éve már összehozták az überelhetetlent, egy hosszított hatkerekes G klassét, természetesen egy a csúcson is túlmutató AMG motorral. A csábos szám ezúttal nem egy taxicéget takar…
A G63 AMG 6 × 6 kétségkívül legdurvább sorozatban gyártott terepjáró, amit a Mercedes-Benz valaha is kerékre állított. Bár a széria kicsit más számokat jelent, mint az ML esetében… Ez volt a cég legnagyobb és egyik legdrágább rendelhető SUV-je.
A G63 AMG 6 × 6 műszaki jellemzői magukért beszélnek: 6x6 összkerékhajtás egy 536 lóerős, duplaturbós DOHC 32 szelepes 5.5 lityis V8-as AMG motorral párosult. Természetesen ez a külső mozivászonra termett, a 6x6 a Jurassic Worldben csodálható meg széles vásznon.
A Mercedes-Benz G63 AMG 6 × 6 gyártása 2013-ban indult, majd svábok 2015-ben úgy döntöttek, hogy a készlet értékesítését követően leállnak a gyártással, nehogy ráunjunk a formára a minden sarkon felbukkanó 36-oskák miatt. Sejtem mennyire remeghetett már a sváb mérnökök ujja ravaszon ha már egy év kihagyás után előálltak a 64-eskével…