Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

A Retromobile még mindig a világ legelitebb autóbörzéje

Lamborghini traktortól a Porsche 962c versenyautón át a Ferrari FXX-ig minden milliárdos megtalálja a számítását

2018. február 11. - Ződ2000

A Retromobile annyira ismeretlen rendezvény nálunk, hogy a héten vagy egy tucat hírt olvastam, amely közvetve vagy közvetlenül a Retromobile-ról szólt, a de szerző/hírszerkesztő nem is értette mi az apropója a hírnek amiről ír vagy egyáltalán mi ez a rendezvény.

 

Ahogy elnézem a Totalcarnál se nagyon hallottak róla (pedig ott azért akad egy két oldtimerre fogékony újságíró) és az index-nél is benézték, sőt a beszámoló első részét sikerült valami 2 órára kiemelni a péntek kora-délutáni adásszünetben két pogácsarecept között. Pedig ez az év egyik legfontosabb oldtimer-rendezvénye, és már csak a rekordok miatt is a világ egyik legfontosabb árverése. Meg azért nem gagyi amikor a nagycsarnokban a Renault Múzeum raktárának történelmi darabjai mellé a francia Tankmúzeum begurítja a szülinapos Renault tankjait. Aki ki akar nézni és pont arra jár a kiállítás ma zár. 

Retromobile mindig is a high-end gyűjtők paradicsoma volt, az elit közönség számára a fő attrakció kétség kívül az Arcturial akciósház birodalma. A cég sajtóközleményei a Pebble Beachet emlegetik versenytársként, és nem is ok nélkül. Két éve a 34 millió eurós rekordkísérletről szóló hírek futottak leginkább Párizsból. Azóta az Arcturial kicsit visszavett, de azért a 2018-as készletnek nem lesz párja egy európai rendezvényen sem (viszonyításként érdemes átfutni a tavalyi esseni Bonhams csarnokot, más liga). A fontosabb modellekhez elég megnézni, hogy mit tettek fel pódiumra.

A tárlat alfahímje a 1958 Ferrari 250 GT Cabriolet, amelyért akár 10 milkát is remélnek, de az 1938-as Bugatti 57C Atalante Coupé és az elegáns 1942-es Alfa Romeo 6C 2500 Speciale Cabriolet is az ínyenc gyűjtők kedvence lesz, de rengeteg szépség parkolt a magaslati levegőn. A Bugattit az 1938-as Genfi Autószalonon mutatták be, mindössze 34 Atalantét építettek az 57 és az 57C alvázán, és ez az egyik az kései példány, alumínium karosszériával, hidraulikus fékkel és feltöltött motorral. A 1955 Maserati A6G/2000 vagy a 1954 Maserati A6 GCS/53 Spyder gyönyörű állapotú példányait bőven 2 milliós euró feletti értékre becsülik  

A pódiumokon túl is impozáns flotta várja a pénzes ajánlattevőket. Ez az a liga, ahol egy Enzo kevés a villantáshoz, amíg ott parkol mellette egy FXX (saját szervízesládával alkatrészekkel). A Sbarro GT1 pedig minden újgazdag kedvenc poénja lesz, amikor vendégeiknek dicsekszik el gyűjteményével. A koncepcióautó ékesen mutatja, hogy miként lehet kivasalni a CLK GT1 formai sutaságát. Akinek van egy új prémiumautónyi pénze egy jó poénra, az a 1959 Lamborghini DL 20 Lamborghinetta traktorral mosolyt csalhat vendégei arcára.

A fentieken túl egy sor érdekes és ritka autót láthatnak az érdeklődők (Bentley-k és Hispano Suizák, Alpine és más rallye-autók). Aki hallott már a Monica 560 luxuslimuziról az írja meg kommentben, hogy mit tud, mert élőben egy felséges darab. Egy apróság még ide tartozik: az autók közé nem engednek be bárkit, a belépés feltétele a közel 20 eurós katalógus megvásárlása.

A komolyabb privátgyűjtők nem maradnak el az Arcturial standjától minőségben. A Fiskens változatos, minden kort és kategóriát átfogó kínálattal érkezett, míg a Lukas Hüni stand olyan Ferrari kollekciót villantott, amit a komoly akciós házak is megirigyelhetnének (pl 250/275 sorozat legkülönbözőbb egyedi karosszériaváltozatokkal). Az osztrák Hödlmayer a Techno Classicán jobb helyet kapott, de az EB110 szerintem beszédesebb minden dekornál.

Az Axel Schuette stand is hozta a szokásos színvonalat, talán a HK Engineering teljesített látványosan az esseni formája alatt, de azért még mindig övéké a legnagyobb fajlagos sirályszárnyasmerci-sűrűség. Kisebb standok is tudnak érdekeset produkálni, például viszontláthattuk a nemrég kiásott alukarosszériás Daytona kupé, amelyről itthon is cikkeztek, pl a Totalcar is írt róla egy terjedelmeset.

 

A versenyautók kedvelői is láthatnak érdekességeket, van egy sor neves gyűjtő, akik kifejezetten versenyautókra szakosodtak, és standjaikat még sosem láttam Essenben.

Bár nagypályás gyűjtők számára valódi paradicsom a Retromobile, a magamfajta lelkes amatőrök számára még mindig érdekesebbek a márkák gyári standjai, amelyek új színvonalat hoznak a standok közé, és kiemelik a valóban A listás rendezvényeket a regionális használtautó-börzék közül.

De ez legyen majd egy következő poszt tárgya…

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr1013655328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszgbr 2018.02.12. 22:04:15

Egészen észvesztő a felhozatal, de az a négy Renault-Alpine így együtt mindent visz nálam. Napokat tudnék itt eltölteni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.13. 08:42:04

@eszgbr: Alpine vonalon én már egy bő éve megkaptam az aranylövést: autossagok.blog.hu/2016/08/10/alpine_kiallitas_a_brusszeli_autoworldben
:)
A Techno CLassics és a Retromobile úgy is egész napos program, hogy reggeltől estig szaladgálsz és nem állsz le nagyon bámészkodni. Pedig párszor nekem is földbe győkerezett a lában...
süti beállítások módosítása