Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

A szupersportkocsik jövője felsorakozott a belga tengerparton

2019. október 18. - Ződ2000

4_dsc_5504.JPG

A dán tengerparton kívül is van ilyenkor autós élet, a hétvégén a kontinens egyik legjobb autós rendezvényét villantották a belgák üdülővárosában. A Concours d’Elegance (autós szépségverseny) a 10 évre visszatekintő Zoute Grand Prix hagyományos betétprogramja, több tucat ritka és drága oldtimerrel és modern autóval.

dsc_5546.jpgAz Concours egyik legjobban várt része az a stand volt ahol a (közel)jövő szuper-hipersportkocsijait mutatták be. A hat autó bármelyik kiállítás fő műsorszáma lehetett volna, így egyben sehol sem láthatta a közönség. 

1_dsc_5489.JPG

A hatos banda első tagja egy helyi játékos. A Krugger FD a belga Fred Krugger munkája, aki egyedi tervezésű custom cuccokat készít a garázsában, így hol bajor sorhatost tuszkol egy motorkerékpár gyomrába hol kerekeket tesz egy Bentley W12-es erőműre.

 1_dsc_6012.JPGUtóbbi esetben épp erről van szó, az FD lehengerlő technikával rendelkezik a fémlemez alatt: a retro-futurisztikus négykerekű hátuljában egy impozáns Bentley W12 rejtőzködik.

1_dsc_5517.JPGA belső ugyanazt a filozófiát követi, a belga konstruktőr az utolsó csavarig hű maradt az atompunk dizájn-filozófiához.

1_dsc_5526.JPGAmi az ülőhely elrendezését illeti, csak egy maradhat (Krug(g)er, ééééérted? : ) )… 

Következő verda a Pininfarina Battista, a müncheni (nem én írtam el, tényleg német) székhelyű Automobili Pininfarina Gmbh első elektromos autója, amelyet szerényen az alapító, a Battista „Pinin” Farina után neveztek el (és emnnyivel jobban járt mint fia Sergio).

2_dsc_5495.JPGA Battistát idén Genfben mutatták be, a széria változat pedig várhatóan 2020-ban érkezik. A várakozások szerint ő (ha már „Battista” : ) ) lesz a világ leghatékonyabb közúti hipersportkocsija, ezt a bátor kijelentést pedig a villanyhajtás és a brutális teljesítmény teszi hitelessé.

2_dsc_5522.JPGA Remac elektromos hajtáslánca lehengerlő 1900 lóerővel és 2300 Nm nyomatékkal, de egyúttal nulla károsanyag-kibocsátással lendíti meg a gyönyörű karosszériát (az hogy 2mp alatti gyorsulásnál a berepülőpilóta belső szervei a startvonalnál maradnak másodlagos : )).

2_dsc_5525.JPGA Battista nem lesz gyakori látvány, mindössze 150 darabot terveznek értékesíteni, addig is az előszériás darabok járják kontinenst, hogy felhívják a Battistára az érdeklődő vásárlók figyelmét.

2_dsc_5022.jpgPéldául nemrég láttam egy fehéret Frankfurtban, de így ezüst színben, teljes harci díszben és nyitott  spoilerekkel sokkal impozánsabb a verda, amellett hogy ez a demóautó sokkal részletesebb karosszériával bírt, az autó kísérője még az autó belsejét is körbe mutatta.

2_dsc_5629.JPGA harmadik kiállított verda egy Dallara Stradale, tulajdonképpen egy utcára szelídített versenyautó, amely kellő önmegtartóztatással közúton is vezethető. Ez az első közúti autó a nagymúltú olasz versenyistállótól.

4_dsc_5500.JPGNegyedik a sorban a De Tomaso P72 tanulmány, amely nemrég járta be világsajtót. Az autós oldalak pedig szalagcímeken hozták az egykoron nagynevű márka visszatérésével.

4_dsc_5505.JPGA P72 tanulmány formyanyelve és színválasztása az eredeti De Tomaso - Shelby P70 előtt tiszteleg. Ebből a modern időgépből stílszerűen 72 autó gyártását irányozták elő, de elnézve a fogadtatást fogunk még hallana róluk (a Concours különdíját is elvitte) .

4_dsc_5506.JPG

 5_dsc_5400.JPGA hatosfogat kakukktojása a Bugatti Chiron Sport, mivel ez már egy szériamodell (ha a Chiron esetében lehet ilyet mondani), szemben a műsik öt játékos meglehetősen korlátozott értékesítési célkitűzéseivel.

5_dsc_5405.JPGPersze ez a darab sem egy „alap” Chiron, hanem egy kicsit „mozgékonyabb” Sportváltozat, ezért remekül passzol a hyper-sportkocsik közé. Persze egy Chironnal sosem lóg ki sehonnan az ember, mindig is erről szólt a Bugatti :)

5_dsc_5648.JPGA Chiron Sport így a legendás francia márka nyomdokain járva igyekszik minden rekordot és valamennyi versenytársát felülmúlni, és persze elég jól halad ebben.

6_dsc_5400.JPGA sorozat utolsó autója a hófehér Bugatti Centodieci. Bár ez is elvileg egy koncepció, ígérnek egy exkluzív modellt a következő modellévekre, gondolom azoknak akinek nem tetszett a Noire vagy a Divo szín- és formavilága. Az autót pár hete jelentették be, és bár arra számítottam, hogy a Frankfurtban tiszteletét teszi, a végén Bugatti egyáltalán nem állított ki.

6_dsc_5415.JPGA formaterv az EB110-es, az első modern Bugatti (és az egyik legelső modern hypersportkocsi) előtt tiszteleg. Összesen 10 darab Centodiecit terveznek építeni a (nevével ellentétben franciaországi) Molsheimben található műhelyben.

6_dsc_5445.JPG

Tehát adott hat alapvetően eltérű autó, amelyek többsége jövőre már a leggazdagabb gyűjtők garázsában parkolhat. Mindegyikük eltérő koncepciót követ, kezdve az egyedi gyártású retro-futurisztikus W12-től az utcai versenyautón és a Chironra épített egyedi luxus-sportkocsin át, egészen a mindent felülmúló elektromos hyper-sportkocsiig. Egy közös van bennük: mind álomautók, és pár kivételezett számára jövőre elérhető közelségbe kerülhetnek.

 

Bár mostanában nem nagyon olvassák a posztokat, azért beteszek a végére egy közvéleménykutatást: 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6715232410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2019.10.19. 13:41:45

Remac=Rimac.

A De Tomaso feneke bator dontes volt, de nekem tetszik. A Krugger erdekes, de a vezetese barmely korulmenyek kozott elvezhetetlen, a tobbiek hoztak a megszokott es mara mar meglehetosen erdektelen utcai szupersportkocsi-format.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.10.19. 22:21:40

@Szabi DMC: akkor a kedvedért beraktam egy szavazást, bár mostanában úgyse nagyon olvassa senki a blogot.

stig 2019.10.21. 11:44:27

Számomra az lesz az érdekes, ha ezek közül megvalósul valamelyik, kivéve a Bugattit és a Rimacot ami már létezik, mert a koncepció autók néha szépek, de sokszor semmi értelmük.

Igazából ha jártadban keltedben elcsípnéd valahol a Le Mans-ban 2020-tól induló hyperautók "utcai" változatát azt nagyon tudnám értékelni, mert 1 év sincs már az indulásukig, de alig lehet ezekről tudni valamit.

A formájuk meg sajnos ahogy "Szabi DMC" is írja tényleg lassan egy kaptafa lesz. Értem, hogy középmotor, meg aerodinamika, viszont amikor megláttam az új középmotoros Corvette-et, akkor hirtelen olyan volt mint egy Ferrari oldalról, elvesztette az egyediségét.

Az, hogy ki olvassa a blogodat és mennyien javarészt tőled függ, hiszen ha nem írsz ide akkor a "zemberek" leszoknak arról, hogy benézzenek ide. Igaz nekem megmaradt a nyitóoldalak között, így ha van vmi érdekes egyből értesülök róla. :-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.10.21. 14:15:01

@stig: ezek mind szériaközeli autók (kivéve az FD ami egyedi darab, igaz már "gyártják" is, és a Chiron ami tkp a szériamodell special editionje).

A Battista, a De Tomaso és a Centodieci már rendelhető (vagy mi, a Centóból 10 darabot ígérnek (ez ilyen shut up and take my money helyzet) a P72-ből 72 darabot, a Battistából 150-et).

Szerintem ezek többsége már elkelt...

Akartam valami írni arra a gondolatodra hogy minden egyforma, de valóban nem egy Countache Vs F40 Vs 959 léptékű a különbség. Főleg a két ezüst vág egybe a képeken és szerintem élőben sem akkora az eltérés.
De mondjuk a Cento és a P72 eléggé elüt egymástól, és nem csak a színek miatt.

Ami meg a nézettséget illeti, ennek a cikknek jelenleg 40-en áll a kattintása ami kb 8 látogatónak felel meg, és a frankfurti beszámoló se hozott többet.

Szégyenszemre az egzostive jobb látogatottságot produkál lassan mint ez a blog. Konkréten szeptember óta a másfél hónap alatt már igencsak odavert neki, és akkor még nem számoltam a Drivetribe-on kiadott változatokat, amelyek néha a régi indexes aranykort idézek, annyi különbséggel hogy nem a határ-átkelő és a napi fotó közé kerülnek be a bloggerek cikkei hanem Mark Webber Porsche nagyköveti cikkei és Hammond blogja közé (na ők adják a keretet jó pár tucat magamfajta amatőrnek :) ) .

Szóval van egy ráfordítási megtérülési ráta, ami alapján a blog.hu platform most nagyon megroggyant.