Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Az Alpine pletykagyár nem áll le

Lassan már csak egy autó kellene a márkának…

2016. december 10. - Ződ2000

Az elmúlt hetekben jó pár friss hírt olvashattam az újjáélesztett Alpine márkáról. Lassan kiderül a modellnév, azaz egy laza A120-assal próbálják meg nem történtté tenni a 80-as évek A310 és A610-es modelljeit, és elég részletet csepegtetnek ahhoz, hogy pár tehetős Alpine-rajongó megrendelje az első széria számozott darabját.

Közben a márka eredeti példányai is reneszánszukat élik, lassan alig akad oldtimer-rendezvény legalább 3-5 autós Alpine készlet nélkül, és a bár a legváratlanabb helyeken bukkanok egy-egy versenyváltozatra, a márka maga is igyekszik kitenni magáért a versenypályákon kívül is, például egy-egy remek történeti kiállítással, mint nemrég a brüsszeli Autoworldben.

Éppen ezért némileg csalódtam is, amikor a párizsi autószalon Renault standjáról hiányzott az új Alpine. Most a gyár egy új honlappal próbálja kiengesztelni azokat a csalódott érdeklődőket, akik velem ellentétben rendelkeznek annyi pénzzel, hogy megrendeljenek egy második autót egy komolyabb prémium autó áráért. A honlap amúgy tetszetős és rengeteg érdekes infó van rajta, kicsit mintha a Renault marketingesei ezzel kompenzálták volna ki a nulla erőfeszítéssel reciklált párizsi standot…

Az új Alpine-t egy dedikált alkalmazással lehet lefoglalni, amely  a hivatalos oldalról tölthető le. Egyelőre 1955 példány áll rendelkezésre, annak tiszteletére, hogy a márkát 1955-ben alapította Jean Rédélé.

 4_19_page_produit_2.jpg

Az Alpine "förszt edisönje"  sok tekinteben meglepetés lesz: a honlap messze nem árul el mindent a kocsiról: az ára 55 000 és 60 000 euró között lesz, 4,5 másodperc  alatt gyorsul 100 km / h-ra, és három színben rendelhető. A lelkes vevőnek 2000 eurót kell letennie előlegként (cserébe maga határozhatja meg hogy hányadikat kéri) és az első átadások 2017 végétől indulnak. Mielőtt bárki is rohanna letölteni az appot, a foglalás csak egy tucat kiválasztott országban lehetséges (a nyugat-európai piacok mellett Japánban). 

Az ár bátor (Lotus Elise, Alfa 4C, Porsche 718 lehet a fő ellenfél, azt nem mondanám, hogy nincs alternatíva), a kondíciók bizonytalanok, kíváncsi leszek hogy megdöntik-e a Tesla előrendelési rekordját. Mindenesetre még le sem kapcsolták a defibrillátorról az első modellt, de már potyognak a friss hírek újabb karosszériaváltozatokról, állítólag már rajzolják a nyitott változatot is.

4_29_roadtrip_3_fr_19.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3712039431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.12.12. 23:18:38

@Burgermeister: Jogos a kérdés, mert a honlap ezt sem írja le.

De még a francia mérnökök sem lennének annyira vicces kedvűek, hogy elsőkerék-hajtással párosítják a középmotort....

stig 2016.12.14. 10:48:24

Így hátulról mindenképpen ígéretes.

Bár annyira "csúnya" nem lehet elölről mint az eredeti. Ami szinte szép volt a maga "csúfságával" , csak, hogy kapcsolódjak az előző poszt címéhez :-)

Megnéznék egyet élőben kishazánkban. Van vajon?

stig 2016.12.14. 10:53:52

Most, hogy kicsit jobban megnéztem, ez inkább a "rossz", mint a csúf.

Ennyiért egy kicsit szkeptikus vagyok, hogy elviszik e mindet. "Picit" túlárazottnak tűnik. Szerintem 40000 lenne reális.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.12.15. 12:18:02

@stig: a tanulmányon élőben szerintem kifejezetten jól sikerült: látványos, arányos és mégis hű az eredetihez.

Sokkal különlegesebb mint a prémiumpék, szerintem a Lotus Elise, az Alfa 4C és az új Alpine nagyon hasonló piacra céloz hasonló eszközökkel. A Cayman kicsit más (finomabb, kényelmesebb), de valszeg ahhoz fogják mérni a német autós újságok.

stig 2016.12.16. 09:22:15

@Ződ2000: Szerintem egy Renault-ért nem fognak adni ekkora összeget, még ha kisszériás akkor sem. Vagy legalábbis számomra kétséges.
Azért egy Lotus, Porsche és még talán az Alfa is nagyobb presztizzsel bír mint egy (Renault) Alpine, és itt nem a képességekről van szó, hanem a "névről".
Na persze lehet tévedek.
Kíváncsian várom az adatokat majd.
süti beállítások módosítása