Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Már megint egy szánalmas reklám, ezúttal a BMW-től.

2019. május 23. - Ződ2000

A múltkor már rezgett a léc a Budapestet egész Nyugat-Európa előtt lejárató Opel reklámmal, de szerintem a BMW egy elég nagy szintet lépett most. A video elvileg egy tisztelgés Dr Z, azaz Dieter Zetsche, a Mercedes nagy-hatalmú Mercedes-főnök előtt nyugdíjba vonulásának alkalmából.

zetschebmw.png

Szerintem a videó kifejezetten rossz ízlésről tanúskodik, nem is lepődnék meg ha a BMW szépen és látványosan elhatárolódna tőle. Ami a leginkább meglep a fórumokon meglepően kevesen buktak ki rajta pedig pár dolog alapvetően nincs rendben ezzel.

Tovább

Már hivatalos: Budapest nemzetközi referenciává vált a kátyúk tekintetében...

Köszönjük Budapest, köszi Opel :)

Nemrég szembesültem a Peugeot vállalat berkeiben újjáéledő Opel legfrissebb reklámjáról, amely amúgy valóban fotogén fővárosunk jó hírét viszi történelmi belvárosával és kátyuival...

grandland_budapest.jpg

Aki nem hiszi érdemes megnézni a videót, amelyben nemzetközi szinten is referenciának számítunk kátyúk tekintetében. Miért van olyan érzésem, hogy az új vezetés már nem számol Magyarországgal, mint komoly piaccal? :)

Tovább

Vajon fog az Ördogön a Netflix-átok?

Ennyi blogolás mellett nem sok időm marad filmekre, de évente egy sorozat belefér, főleg amióta nem kell egy adott idősávhoz igazodnom. Tavaly ez a sorozat a Star Trek volt, ez évben pedig két intenzívebb Netflix maraton keretében a Lucifer három évada ragasztott oda a képernyőhöz.

lucifer-season-4-1280x720.jpg 

Volt valami nagyon különleges a sorozatban, amitől nagyon más volt a szokásos amerikai sorozatok mellett. Nehéz megfogalmazni hogy mitől más, de valahogy kevésbé jellemezték az amerikai polkorrekt klisék és sok olyan lelki témát dolgoztak fel, ami hiányzott a gyorsan elsekélyesedő többi sorozatból. Gyanúsan köze lehetett a mássághoz annak, hogy a gyártó a Fox Television és nem a szokásos három TV műsorgyár, de most csak vaktában tippelgetek persze. A sorozaton viszont látszott egy nagyon komoly lelkesedés, mind a szinészek mind a forgatókönyvírók oldaláról, és ezt magas IMDB pontszámok is viszonozták. A főszereplőt alakító Tom Elis mindent beleadott a karakterbe, és az összes főszereplő a legjobb formáját nyújtja.  

lucifer-s3_321-sc38-ev_0039_f_hires2-1014x570.jpgAztán a harmadik szezon végén elkaszálták a sorozatot, ahogy ez minden jó sorozattal történni szokott (akár idézet is lehetne Nathan FIlliontól, megjegyzem joggal). Pedig rengeteg nagyszerű pillanattal ajándékozta neg a nézőket. A harrmadik szezon új kulcsszereplője Tom Welling, egykori Superman a Smallville sorozatból. Kicsit megemberesedett azóta és nagyon remek alakítással hozza azt az összetett karaktert amelyet a kicsit betépett forgatókönyvírók kavartak neki.

pierce.jpgDe a számos ismert sorozatot megjárt Tricia Helfer is kapott egy sokkal mélyebb és sokrétűbb karaktert a harmadik szezonra (kicsit rebootolva a második szezon után). charlotte.jpg

A sorozat pedig tele volt szerethető karakterekkel, lásd a sorozat rezonőrjeként sok mélyre szántó gondolatot eleresztő helyszínelő Ella Lopez vagy a Las Vegasi feleség, Candy Morningstar. Akadt pár elszúrt pillanat (pl Ábel karaktere), de az egyetlen dolog amit fel tudok róni, hogy egyszerűen túl sokat adtak bele a forgatókönybe. A harmadik évad 26 részból áll, igaz két részt le sem adtak, de így is kimaradhatott volna egy vagy két fordulat, sőt igazából a Sinnerman elfogása és halála valamint Pierce múltjának kiderítése (a harmadik éved derekán) tökéletes finálé lett volna, bár a bő tucat további (többé kevésbé) remek epizóddal megtoldott sorozat fináléja nagyon rendben volt és felül is múlta (igazából tökéletesen megfelet volna negyedik évadnak).

 A harmadik szezon élményfürdője után nem kicsit tartottam attól, hogy a Netflix átveszi a sorozatot, mivel az elmúlt két évben a Netflix által átvett filmek számomra az elszúrt filmek temetőjel vált egyenlővé, pár kivétellel sorra olyan címek ugranak be, mint a hullagyalázott Gilmore Girls, vagy egy sor elszúrt mozifilm rosszul választó A listás színészekkel. Ezek után komoly aggodalommal ültem le az első rész elé.

lucifer_404_unit_00530r-db3945c.jpg 

Nem szerettem volna, hogy egy kivéreztetett, sitcom-díszletbe csomagolt, low-budget effektekkel teletűzdelt sorozatot kapjak vissza, a teaserek viszont pont ezt igyekeztek cáfolni. Az első rész viszont nem győzött meg teljesen, de az is igaz, hogy ez nem egy Pilot volt amin a sorozat berendelése múlt. Elég sokat recikláltak az előző részekből, ami arra is utalhatott volna hogy annál jobbat már nem fognak produkálni.

lucifer-eve-leaves.jpg 

Egy másfél napos maraton után úgy tűnik, a kezdeti spórolás sokkal inkább a tudatos erőforrás-menedzselés része, mint a lenyúlásé. Rendesen tettek bele fordulatokat és új elemeket, sikerült pár kevésbé kiszámítható pillanatot belecsempészni, az új karakterek pedig színesek és igen korrekt színészekre bízták őket. a sorozat mellett kitartó színészek pedig rendesebb karaktervezetést kaptak. Van egy két furcsa változás (tudom furcsán hangzik, hogy egy ördögről szóló sorozat nem egyházellenes, ez most erősen megváltozott), de remélem ezt valamelyest komolyabban veszik.

lucifer-1126626-1280x0.jpeg 

A negyedik szezon számos pozitív hagyományt folytat és valóban nem ártott meg neki végzetesen a Netflix átvétel. Bár a negyedik szezon nem éri utol harmadik szezon tűzijátékát, én személy szerint várom az ötödik szezont.

 

 

 

 

 

 

 

A Techno Classica megint lélegzetelállítóra sikerült, olaszokkal az élen

Bocsi a késésért, eddig kerestem az álkapcsom

Az hogy az Autósságok blog nem annyira pörög nem jelenti azt, hogy a teljesen leálltam a blogolással. A 2019-es éve sem a pihiről szól, bár nem sikerült minden vágyott rendezvényre ellátogatni, azért a fontosabbak eddig összejöttek. Az egy más kérdés hogy mennyi időm marad a blogot vezetni az angol nyelvű cikkek mellett. Bár egy hónapja véget ért a Techno Classica, még az angol nyelvű cikkekkel sem végeztem. 

0_techno_classica_2019_montage.jpg

Egyelőre kész az import márkáról szóló cikk és a hazai márkák is szépen felsorakoztak, a lélegzetelállító Mercedes Standtól a DDR sportkocsigyártó Melkusig, a két poszt eléggé részletesen végig megy minden standon. Akinek hiányzik a régi autósságok , íme egy részletesebb magyar nyelvű beszámoló az FCA Heritage standjáról. Szerintem a Volvo és a Skoda mellett ők hozták az egyik legjobb import standot, de talán a németek között is megérdemelnék a dobogót. 

Tovább

2019-es európai autós bakancslista - a legjobban várt autós rendezvények

A mai poszt egy lemaradást pótol a lehetősége szerint. Immár hároméves hagyomány hogy összefoglalom egy posztba azokat a rendezvényeket amelyekre rendszeresen igyekszem elzarándokolni, vagy legalább egyszer el szeretnék nézni. A 2018-as év megint elég jól alakult élmények szempontjából, itt foglaltam össze a legjobbakat

picsart_12-18-07_15_06.jpg

Következzen egy lista az év fontosabb autós rendezvényeiről kronológia sorrendben. Ha esetleg valami kimaradt volna, akkor nyugodtan lehet emlékeztetni kommentben. 

Tovább

Jeles márkaévfordulók, legendák és korszakalkotó modellek a Retromobile gyári standjain

Lassan két hete zárta be kapuit a világ egyik legrangosabb oldtimer-rendezvénye, a párizsi Retromobile (hivatalos oldala az alábbi linken található). Bár létezik nagyobb rendezvény a kontinensen, de a Retromobile mindenképpen az egyik legrangosabbnak számít, és az én személyes toplistámon is a legjobbak között végezte minden évben. A kiállítás erőssége a high-end kereskedők felhozatala, ahol a milliárdosok szerzik be kedvenceiket, de a közönség szórakoztatására sok nagy múltú márka állít ki gyári támogatással gyári színvonalú standon, és teszi tiszteletét számos elismert múzeum is. 

Számomra a gyári gyűjtemények részvétele adja azt a többletet, ami kiemeli azt a pár oldtimerrendezvényt a helyi használtautó-börzék közül az általam A-listásnak gondolt rendezvények közé. Párizsban a francia gyártók igyekeznek helytállni, és teljes mértékben kihasználják a hazai pálya előnyeit, a németek pedig ezúttal nem törtek a hazai márkák babérjaira. A Mercedes Múzeum általában egy fél csarnokot tölt ki Essenben, míg a Porsche tavaly Párizsban indította be a 70. évfordulóját. Most mindkét márka távol maradt, de azért maradt rendesen látnivaló így is. Az alábbiakban a gyári standok kerülnek bemutatásra, amelyeket a központi gyári múzeum vagy helyi importőr szervezett, vagy legalább láthatóan megsegített. A poszt terjedelme miatt kihagytam pár márka vagy modellspecifikus standot amelyet privát gyűjtők vagy múzeumok hoztak össze, de legalább maradt téma a következő posztra is. Aki nagyon türelmetlen, az nézzen át az Egzostive.com angol nyelvű cikkeire, mert ott egy kicsit előrébb tartok mostanában a beszámolókkal.

pavillon-1.jpg

Viszont aki most egy teljes posztot vár itt annak csalódást kell okoznom, egylőre úgy döntöttem hogy egy időre hanyagolom itt a teljes beszámolókat. Aki el szeretné olvasni ezt a cikket,  megteheti az egzostive-on:

 

 

Tovább

Prémiummárkák a Brüsszeli Autószalonon

Az előző posztban bemutatott Dream Cars kiállítás jelentősen lefölözte a Brüsszeli Autószalon luxusautó-flottáját, a hagyományos prémiumgyártók azért állítottak saját standokat is néhány csarnokkal odébb. A Mercedes mindig készül valami látványossággal, mint a Maybach cabriolet vagy az aktuális bajnok Formula-1 versenyautó, de tavaly mindhárom német odatette magát.

Tovább

A Brüsszeli Autószalon Dream Cars tárlata megint lélegzetelállítóra sikeredett

A Brüsszeli Autószalon most szombaton nyitotta meg kapuit, aki járatos a blogon vagy a privát oldalamon, annak ismerős lehet a rendezvény, tavaly a brüsszeli autószalonnak ítéltem oda az év legjobb autós rendezvénye címet, bár a legjobb autós élmény címről lecsúszott. A rendezvény koronaékszere a Dream Cars kiállítás az 1. csarnokban, amely 5 euró felár ellenében járható be.

Tovább

InterClassics Maastricht 2019: a hollandok leborulnak a Lancia nagysága előtt

A némileg hatásvadász cím apropója, hogy  a 26. maastrichti InterClassics vasárnap zárta kapuit, így időszerű egy rövid képes beszámoló. Az elmúlt 25 évben elismert és fontos oldtimer-rendezvénnyé fejlődött InterClassics az az egyik első autós eseménye, és az autós bakancslistám stabil tagja. Az InterClassics története 1994-re nyúlik vissza, és az évek során a régió egyik  legfontosabb oldtimer-kiállításává és börzéjévé fejlődött, egy brüsszeli spin-off rendezvénnyel, amely az elmúlt években rendesen a fejére nőtt (sőt meg is haladta méretben és színvonalban), és a brüsszeli program rendre hozza az élmény-toplistám stabil középmezőnyét.

Tovább

2018 legjobb autós élményei: az autósvilág öntökönszúrásának éve

A korábbi hagyományokat követve egy újévi posztban szeretném megosztani a személyes autóélményes toplistámat. Erre az évre úgy emlékszem vissza, hogy ez volt az autósvilág öntökönszúrásának éve, pedig ekkora élmény-cunami egy szerkesztőségnek is elég lenne. Egy tucat kiállítás és múzeum esélytelenek nyugalmával maradt ki, pedig befutottak remek programok (mint egy spontán látogatás a BMW Weltben, vagy számos rendezvény a Porsche 70. szülinapjára). Mégis az egyes rendezvények kevésbé tudtak lenyűgözni mint 2017-ben.

picsart_12-18-05_58_17.jpg

Tovább

Ezúton kívánok áldott karácsonyt és boldog új évet mindenkinek!

Ha valaki már tűnődött el azon, hogy milyen lenne a modern télapó szánkója, most becsukhatja az internetet, az Autoworld ugyanis megadta a tökéletes választ. 

1_dsc_6199.JPG 

Az Autoworld aktuális (a Porsche 70. szülinapja előtt tisztelgő) különtárlatának sztárja a télapó 95 lovas nyított szánkója. Én már kicsomagoltam, amit a Télapó az Autoworldbe hozott.. :)

Tovább

S(z)poiler alert – első benyomások a 2018-as esseni autókiállításról

Két hete sikerült egy újabb emlékezetes látogatást eszközölnöm Essenben az idén 51. alkalommal megrendezett Essen Motor Shown (az ünnepi ötvenedik sajnos kimaradt). Nem először írok a rendezvényről, két éve már sikerült abszolválni a rendezvényt, és maradandó élményekkel távoztam (bár ezek egy részéről azt kívántam bárcsak ne égett volna bele a retinámba).

Az EMS nem hasonlítható nemzetközi autószalonokhoz, de a szervezők mindent bele adnak és igyekeznek minden igényt kielégíteni. A pár órás sétám alatt megcsodálhattam a VW hegyi menő Pikes Peak rekorder elektromos ID R versenyautóját és a Porsche 919 evo Nürburgring abszolút körrekorderét, betekintést nyertem a driftbajnokság edzésébe, és megcsodálhattam  a biológiai és műszaki szépség minden formáját (ahol nem csak a kabriók félmeztelenek), valamint borogattam szemeimet a tuning legsötétebb bugyrai után. A szervezők vártak pár ismertebb arcot is, a sztárvendég Ken Block volt, de számos szubkultúra rajongói is megtalálják vágyaik tárgyát a JDM-től (elvont japán belpiacos autók) a filmes autókig.

Tovább

Puccs Ghosn ellen: a hét legnagyobb autóipari hírszenzációja, aminek nem sok újságíró akart utánajárni

A héten bombaként robbant be az autóipar egyik leghatalmasabb titánjának letartóztatása. A hírek elsősorban Japánból érkeztek különböző pénzügyi sajtóorgánumoktól, és bár mindenki csak kapkodta a fejét, eddig egy cikkben sem láttam érdemi példát arra, hogy bárki elgondolkodott volna a dolgon. A net végtelen hullámain egy bő napig nem találtam szinte egyetlen értelmes kételkedést, vagy legalább pár önálló értelmes gondolatot a sajtóközlemények és a Wikipédia kopipésztelésén túl.

1-phn1whhy8etdafuedds3ja.jpeg

A hírek arról szóltak, hogy a japán hatóságok előzetes letartóztatásba helyezték és hogy „kirúgását tervezik”. Közben alapvető fogalmak mentek a levesbe a kopipészt során, így néha a delegált igazgatóból képviselő lett, igazából a felügyelőbizottsági elnök és az ügyvezető igazgató közti különbségeket is többen hanyagolták.

Tovább

Egy tucat BMW M1 a 40. szülinapra

A BMW első igazi szuper-sportkocsija idén ünnepeli 40. születésnapját, ezt pedig illik megünnepelni. A bajor márka piaci sikerei és az ereje teljében lévő oldtimer-kultusz bőven kínál lehetőséget arra, hogy M1-esekkel fussunk össze a legkülönbözőbb helyeken.

Ez évben ízlésesen tálaltak M1-eket az Essen Techno Classica BMW termében éppúgy, min a vele egy időben rendezett stuttgarti Retro Classics-en, ahova vagy egy tucat M1-est hoztak el.

Tovább

A franciák kinyírták a Párizsi Autószalont – záró gondolatok

Az előző részben sikerült röviden bemutatni a koreaiak, a Porsche, a Jaguar-Land Rover, és a BMW standjait, valamint a pszichedelikus autómúzeumos tárlatot az 5. számú csarnok alsó szintjén.

A java még hátra van minden szempontból, a rendezvényt azonban olyan fejlemények zavarták meg, amire a legkevésbé számítottam...

Tovább

A párizsi zombiblog folytatódik - A Legendary Roads terem egy csodálatos autótörténelmi kiállítás csutkára tolt LSD-vel

A francia néplélekhez híven a Párizsi Autószalon szervezői mindig készülnek egy olyan különleges kiállítással, amely valamilyen módon kapcsolódik az autóipar világához, de a tematika messze túlmutat egy hagyományos autóvásáron. 2016-ban a különtárlat a filmes verdákról szól, ez évben a koncepció kicsit összetettebbre sikerült...

0_mondial_2018_affiche_exposition_v7b_image_jpg.jpg

Az idei különtárlat címe a Legendary Roads ("Routes Mythiques"), és nagyon eredeti módon mutatja be a mobilitás történelmét. A múzeumok és magángyűjtemények hozzájárulása valóban lenyűgöző, jópár régi ismerősbe botlottam az elmúlt évek élményei közül.  ember 

Hirtelen lelkesedésből csináltam is egy teljesebb angol nyelvű posztot az egzostive-on, 40 képpel. Ilyesminek képzelem el ha az ember úgy jár be egy nagyon jó autómúzeumot hogy előtte benyal egy adag LSD-t. 

 

Élő(halott)blog Párizsból – avagy érdemes kinézni a párizsi Autó-világkiállításra?

Eredetileg ezt egy élőblognak szántam, de egyrészt tényleg kimerítő a 8 óra vezetés (súlyosbítva a párizsi körgyűrű közlekedési kultúrájával) másrészt úgy felxxták az agyam mint régen nem, legyen ez egy élőhalott blog. Szóval ma reggel óta a Párizsi Autó-világkiállítás folyosóit jártam, (nem először, de jó eséllyel utoljára) így nem igazán maradt időm arra, hogy ezt a blogbejegyzést a nap folyamán bővítsem érdekességekkel és benyomásokkal.Holnap terveim szerint potyogni fognak még az update-ek ezen a linken.

0_cafe.jpg  

Tovább

A világ legnagyszerűbb autógyűjteménye a mulhouse-i Cité de l'Automobile-ban

A nyári autómúzeumos aranylövés második állomásaként sikerült meglátogatni a Cité de l'Automobile-t, amelyet gyakran a világ legkomolyabb autómúzeumaként jellemzik. Ezek elég bátor kijelentések, én azért jöttem már ki leesett állal pár autós helyről, és nehezen tudnám eldönteni, hogy kinek adnám az abszolút első helyet, annyira sokszínű a felhozatal. 

Ennek fényében egy kicsit hitetlenkedve olvastam az ilyen nagyívű dicséreteket. Egy tucat országos autómúzeum után úgy véltem, nagy meglepetés már úgysem érhet ezen vonalon, ezért lazán beterveztem aznapra a Sochaux-i Peugeot Múzeumot, mi bajom lehet ebből?

Tovább

Az autómúzeumos aranylövés, egy nagy cool-túrával a kontinensen át

Az elmúlt három évben többen is megjegyezték, hogy egy kicsit túl sokat foglalkozok az autókkal, ahhoz képest, hogy nem ez a kenyérkereső tevékenységem. Mivel én is kezdem érezni a függőség jeleit, némi agyviharzás után kitaláltam rá egy praktikus gyógymódot: az intellektuális függőségek kezelésének legkézenfekvőbb módja a túladagolás. A konkrét megvalósítást Közép-Európa legsűrűbb autóipari övezetére bíztam.

Annak idején, amikor a Top Gear műsorvezetői vettek egy nagy levegőt (és egy még nagyobb fizetési csekket) és belevágtak az Amazonos saját műsorukba, a Grand Tour nevet adták a projektnek. A névadással azon szokás előtt tisztelegtek, amikor az arisztokraták nekivágtak az öreg kontinensnek, hogy felfedezzék annak kulturális és kulináris szépségeit. Gyakorlatilag egy ilyen túrát sikerült összehozni, középpontban az autós zarándokhelyekkel.

grand_tour_map.jpg

Mulhouse és Salzburg között egy 600 kilométeres úton gyakorlatilag egy tucat múzeumot talál az ember. A nagymúltú márkák gyári múzeumaiban a gyári raktárak mélyén megőrzött vagy restaurált kincseket láthat az ember, a céges marketing részleg által lemeózott igényes környezetben.  A végtelen céges erőforrásokkal dacolva, egyes nyugat-európai autómúzeumok egyre komolyabban veszik fel a versenyt, és egyre látványosabb  eszközökkel fegyverkeznek fel a látogatók elámítására. Valahol a két véglet között találhatóak azok a privát gyűjtemények, amelyek gyakran az nemzeti múzeumokkal vetekednek kínálatban és tálalásban. Sőt a hágai Louwman vagy a Schlumpf gyűjtemény gyakorlatilag nemzeti múzeumként üzemel.  Ezekből pedig akad vagy egy tucat jelentősebb múzeum a régióban. Olyan mértékű élményfürdőt lehet remélni egy ilyen úton, amit a világ egyetlen másik pontján se talál az ember. Én pedig lenyugszom egy időre majd a posztokkal… : )

Tovább